بازداشت مدیرعامل «عظیم خودرو» با ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی

سرویس جامعه جوان آنلاین: عباس جعفری دولت‌آبادی از بازبودن ۱۷ پرونده پیش‌فروش خودرو خبر داد و گفت: دو متهم در رابطه با این پرونده، بازداشت شدند و این شرکت صرفاً ۱۵۰فقره مجوز پیش‌فروش خودرو داشته، ولی متأسفانه حدود ۴هزار پیش‌فروش انجام داده و ۷۰۰میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و ۲۰۰ میلیارد تومان هم اموال متهمان است.
دادستان تهران افزود: در بخش شرکت‌های لیزینگی و فروش خودرو با مشکل مواجه هستیم؛ چراکه افرادی فراتر از اختیارات خود خودرو پیش‌فروش می‌کنند در حالی که اتومبیلی وجود ندارد.   مفتاح رهنورد ۱۴۰۰ شاکی دارد
وی افزود: شرکت مفتاح رهنورد ۱۴۰۰ شاکی دارد، متهم مدعی است که به شکات سود پرداخت کرده ولی بعضاً شکات تکذیب می‌کنند.
جعفری دولت‌آبادی تأکید کرد: پرداخت سود توسط شرکت‌های پیش‌فروش خودرو و لیزینگ ممنوع است و مردم باید توجه داشته باشند و بدانند که پول را فقط باید به شرکت‌هایی که مجوز رسمی دارند، بدهند و اگر بخواهند سود بگیرند، مشکلاتی که اکنون رخ داده پیش می‌آید.


وی یادآور شد: هر نوع فعالیت پولی در رابطه با شرکت‌های پیش‌فروش خودرو ممنوع است و این شرکت‌ها فقط می‌توانند خودرو را اگر مجوز خرید و فروش داشته باشند تعهد کنند، ولی نمی‌توانند سود پرداخت کنند؛ چراکه مضاربه کلان است و اخلال تلقی می‌شود.
جعفری دولت‌آبادی یادآور شد: شرکت عظیم خودرو پرونده دیگری را هم دارد که در یکی از نواحی است که باید با یکدیگر ادغام شود.   عراقچی به دادگاه رفت
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤالی در مورد پرونده معاون ارزی سابق بانک مرکزی گفت: پرونده عراقچی و متهم سالار آقاخان با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. در همین رابطه یکی دیگر از مسئولان گفته است، دادگاه عراقچی به صورت علنی برگزار خواهد شد.
وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری نیز تصریح کرد: کیفرخواست این پرونده هفته گذشته صادر شده و به دادگاه ارسال خواهد شد.   ۲۵ کیفرخواست برای متهمان ارزی صادر شده است
جعفری دولت‌آبادی با اشاره به صدور کیفرخواست برخی از متهمان ارزی که ظرف یک ماه اخیر دستگیر شده‌اند، گفت: از ۱۴۶متهمی که ظرف یک ماه اخیر و در رابطه با ارز دستگیر شده‌اند، ۲۵ کیفرخواست صادر شده و به زودی در نوبت محاکمه قرار خواهند گرفت که از این افراد، تعدادی با وثیقه آزاد شدند و حدود صد و اندی نیز در بازداشت هستند.
دادستان تهران گفت: این دستگیری‌ها مؤثر بوده و این کار ادامه خواهد داشت تا ارز به قیمت واقعی خودش برسد که مورد تأیید بانک مرکزی است.