آمار سازمان بهداشت جهانی در سال 97:

ایلنا- نماینده بهداشت جهانی از افزایش 7/1 درصدی تلفات جاده‌ای در سال ۹۷ در ایران خبر داد‌.
کریستف هلمن در همایش ملی ایمنی و ترافیک گفت: آسیب‌های جاده‌ای یکی از مهمترین مشکلات بهداشت عمومی و علت اصلی مرگ و میر و آسیب در سراسر جهان است‌‌. بیش از 25/1 میلیون نفر در سال‌جاری زندگی خود را در جاده‌های سراسر دنیا از دست داده‌اند و ده‌ها میلیون نفر به شدت مجروح شده‌اند‌.
نماینده بهداشت جهانی با بیان اینکه با استفاده از زیرساخت‌ها، وسایل نقلیه ایمن، قوانین قوی‌تر و اجرای موثر آنها می‌توان حوادث رانندگی را کاهش داد گفت: با ترویج رفتار رانندگی ایمن و غیرتهاجمی و مراقبت‌های پزشکی اضطراری بهتر باید این حوادث ناگوار را به اقدامات موثر بدل کنیم‌. در جهان، در میان ۱۰علت اول قطعی مرگ و میر تلفات جاده‌ای در سال ۲۰۰۴ در رتبه ۹ قرار گرفته بود ولی در حال حاضر از پنج علت اصلی اول مرگ و میر در ایران است‌.
کریستف هلمن تصریح کرد: با افزایش خودروها انتظار می‌رود که سوانح ترافیکی جاده‌ای افزایش پیدا کند اگر چه نمونه‌های موفقیت‌آمیزی در سطح جهان وجود دارد که توانسته است با وجود افزایش سریع خودروها سوانح ترافیکی جاده‌ای را کاهش دهد اگر روند فعلی در ایران بدون هیچ‌گونه مداخله‌ای ادامه پیدا کند آسیب‌های جاده‌ای به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و بیشترین صدمه متوجه آسیب‌پذیرترین افراد جامعه می‌شود بنابراین اقدامات فوری مناسب و هدفمند ضروری است‌.


او ادامه داد: در ایران در سال ۱۳۹۷ یک روند افزایشی 7/1 درصدی مشاهده شده است اگرچه با توجه به روند کاهشی که در سال‌های قبل مشاهده شده بود هنوز به کاهش تلفات جاده‌ای امیدواریم‌.
نماینده بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه تلفات جاده‌ای وابسته به شبکه پیچیده‌ای از عوامل مرتبط با یکدیگر است بنابراین برای حل مشکلات به رویکردی فرابخشی نیازمندیم‌.