با تحسین اقدامات اقتصادی بن سلمان پادشاه عربستان در سخنانش اشاره‌ای به قتل قاشقچی نکرد

پادشاه عربستان در افتتاحیه دور جدید مجلس شورای این کشور در سخنانی پروتکلی بدون اشاره به وقایع اخیر به ویژه مسائل مرتبط با قتل جمال قاشقچی، به تبیین سیاست‌های کلی عربستان در داخل و خارج این کشور پرداخت.
به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در این نشست که با حضور نمایندگان مجلس شورا و برخی مقامات عالی کشور از جمله ولیعهد، وزیر خارجه، مفتی اعظم عربستان و چندین شاهزاده سرشناس سعودی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که بتواند کشور را به دور از افراط‌گری و با میانه‌روی رهبری کند.
او گفت: جوانان نقش اساسی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور دارند و ما امیدواریم که همه از جمله زنان جامعه بتوانند با تمام حقوق خود براساس شرع مقدس اسلام در روند پیشرفت کشور سهیم باشند.
ملک سلمان با اشاره به برنامه‌های اقتصادی کشورش گفت که عربستان درحال عبور از یک مرحله حساس و بزرگ‌ترین برنامه توسعه‌ای خود است که تحت اداره ولیعهد به خوبی پیش می‌رود.


وی در ادامه این سخنرانی براساس عرف همیشگی سخنرانی پادشاهان سعودی در چنین مراسم‌هایی، به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت که قضیه فلسطین همچنان اولویت اصلی برای عربستان سعودی است و این کشور در کنار ملت فلسطین برای تحقق آرمان‌های آن‌ها ایستاده است.
او سپس به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: عربستان با تمام توان از مردم یمن در مقابل "شورشیانی که مورد حمایت ایران هستند" خواهد ایستاد و از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در این کشور براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و نشست‌های ملی یمن حمایت می‌کند.
سلمان بن عبدالعزیز سپس ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه و بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و گفت که "از ایران می‌خواهیم به چنین رفتارهایی پایان دهد"!
او همچنین از جامعه جهانی خواست تا مانع آنچه که "آشوب‌گری و حمایت از تروریسم" ازسوی ایران خواند، بشوند و جلو برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران را بگیرند.
پادشاه عربستان در مورد سوریه نیز گفت که این کشور خواهان توقف جنگ در سوریه است و از جامعه جهانی می‌خواهد تا به حل این بحران کمک کنند تا مردم سوریه بتوانند به کشورشان بازگردند.
ملک سلمان همچنین روابط با عراق را دوستانه خواند و گفت که به دنبال ارتقای این روابط است.
شاه عربستان، با این سخنرانی نشان داد قصد دارد پسرش سلمان را از جنایت قتل جمال قاشقچی تبرئه کند و جنایت خود و پسرش در یمن و حمایت از تروریست‌ها در سوریه و عراق را توجیه نماید. برخلاف سخنان سلمان بن عبدالعزیز، اکنون کشور عربستان با یک بحران شدید سیاسی و اجتماعی مواجه است و گروه‌های معارض بشدت در تلاش برای پایان دادن به حاکمیت یک قرنه آل‌سعود هستند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر نفت تشریح کرد: مذاکرات برای ایجاد کانال پرداخت بانکی بین اروپا و ایران رئیس کل بانک مرکزی خبر داد: راه‌اندازی«بازار معاملات آزاد نقدی و حواله‌ ارز» در آینده نزدیک دادستان دیوان محاسبات: زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان 26 آبان است موگرینی بر اجرای هر چه زودتر ساز وکار مالی اروپا تاکید کرد همایش مشترک توسعه همکاریهای کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد شهردار فولادشهر خبر داد: ایجاد فرصت‌ها واستقبال از سرمایه‌گذاری در فولادشهر ظریف: سخنان من کاملا مستند بود ولی برخی قصد دارند همه چیز فدای اهداف سیاسی کنند انصارالله آمادگی خود را برای توقف جنگ در تمام جبهه‌های یمن اعلام کرد بن سلمان در ایستگاه آخر! سهم خواهی آمریکا برای طالبان با تحسین اقدامات اقتصادی بن سلمان پادشاه عربستان در سخنانش اشاره‌ای به قتل قاشقچی نکرد روایت علی مطهری از اظهارنظر وزیر اطلاعات درباره شهردار تهران معاون هماهنگ‌کننده ارتش: تهدیدات آینده برپایه فناوری است معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خبر داد: برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت رسانه رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی