شهردار فولادشهر خبر داد: ایجاد فرصت‌ها واستقبال از سرمایه‌گذاری در فولادشهر

اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهور‌ی اسلامی: شهردار فولادشهر ازایجاد فرصت هاواستقبال از سرمایه‌گذاری در این شهر بزرگ خبر داد. بابک محمدی که در نشست خبری سخن می‌گفت اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتزیک فولادشهر فرصت‌های بسار خوبی برای جذب سرمایه گذارای در این شهر فراهم کرده‌ایم واز هرگونه سرمایه‌گذاری در فولادشهر استقبال می‌کنیم. وی فولادشهر را یک شهر بکر خواند و ادامه داد: جذب سرمایه گذار برای این شهر، کار بزرگی است به همین دلیل ساخت مراکز تجاری و تفریحی در این منطقه را در دستور کار داریم و درحال بررسی زمین‌هایی هستیم که قابلیت تبدیل برای ساخت و ساز دارند.
تلاش برای اتمام طرح‌های نیمه تمام
شهردار فولادشهر در ادامه فعالیت هاو اقدامات انجام شده طی سه ماه حضور خود دراین شهر را یاد آور شد وگفت: یکی از اولویت‌های شهرداری تکمیل طرح‌های نیمه تمام بودکه طی سال‌های گذشته رها شده بود، در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در سه ماه گذشته تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان از بودجه شهر به پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافته است. وی گفت: همانگونه که می‌دانید شهرداری‌ها نهادهای عمومی هستند و بودجه دولتی ندارند اما مشکلات اقتصادی در ماه‌های گذشته باعث شده دولت نتواند کمک‌ها و تعهدات خود را در این بخش انجام دهد و شهرداری‌ها بیشتر تحت فشار قرار گرفته‌اند.او مهم‌ترین موضوع در مدیریت شهری را برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دانست و ادامه داد: فولادشهر به دلیل شرایط خاص خود، برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارد، در برنامه‌ریزی کوتاه مدت، شرایط کنونی شهرداری و نیازهای شهر مورد توجه قرار گرفته است.محمدی برنامه‌ریزی میان مدت این شهر را شامل حفظ شرایط و برنامه‌ریزی زیرساختی بلند مدت برای انجام پروژه‌ها و توسعه کارهای عمرانی معرفی کرد و توضیح داد: مهم‌ترین برنامه شهرداری، تکریم ارباب رجوع یعنی شهروندان است، از این گذشته در شرایط اقتصادی کنونی، جذب مشارکت بخش خصوصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند بخش زیادی از مشکلات شهر را حل کند.
لزوم گسترش فضای سبز فولادشهر


شهردار فولادشهر وجود 450 هزار هکتار فضای سبز، سرانه فضای سبز این شهر را 50 متر مربع اعلام کرد وگفت: این خجم فضای سبز به جزاستان‌های شمالی در کشور بی‌نظیر ولی به لحاظ موقعیت مکانی ونزدیکی آن با ذوب آهن اصفهان توسعه فضایی سبز دراین شهر نباید مورد غفلت قرار گیرد. وی از برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه فضای سبز به دلیل شرایط اقلیمی و موقعیت فولادشهر خبر داد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ شهر، مبلمان شهری و تامین روشنایی معابر است به عبارت دیگر روشن کردن معابر و پارک‌ها و فضای سبز، به شهر روح بخشیده و باعث می‌شود شرایط بهتری برای مردم فراهم کنیم. وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت فضای سبز برای فولادشهر، موفق به تکمیل پروژه پساب فولادشهر شدیم. این پروژه با 2 میلیارد تومان به تکمیل شد که امروز برای اجرای آن باید 50 میلیارد تومان هزینه کنیم و نقش مهمی در رفع مشکل کم آبی فضای سبز خواهد داشت.
تحقق مدیریت واحد شهری راهکار رفع مشکلات شهر
محمدی در ادامه اجرای مدیریت واحد شهری در فولادشهررا ضروری واجتناب ناپذیرخواند وگفت: بسیاری از مشکلات وموازی کاری‌ها مثل حفاری‌ها، مراجعات مردم به دستگاهها، هزینه‌های اداری و... با تحقق مدیریت واحد شهر رفع می‌شود و تلاش می‌کنیم که براساس برنامه‌ها به هدف‌گذاری در این زمینه نزدیک‌تر شویم اما این کار زمان بر است.او با اشاره به اجرای پروژه‌هایی مانند بازار میوه، ترمینال و توسعه فضاهای تفریحی در فولادشهر، گفت: برای توسعه فضای سبز و گردشگری، دو محل را در نظر گرفته ایم، نخست یک مکان طبیعی در ورودی فولادشهر از گردنه تا بیمارستان، که مالکیت آن در اختیار شرکت عمران است که باید با تغییر کاربری آن موافقت کند. محمدی اظهار امیدواری کرد با تعامل بین شهرداری و شرکت عمران، دو نقطه از شهر به مراکز تفریحی و گردشگری تبدیل شوند و افزود: مطالعات و طراحی این پروژه در سازمان سیما و منظر شهری درحال انجام است و امیدواریم با اجرای این طرح در فازهای مختلف، بتوانیم ورودی شهر را از وضعیت کنونی تغییر دهیم و به فضایی در شان شهر و شهروندان تبدیل کنیم.
مطالبات 69 میلیارد تومانی شهرداری
شهردار فولادشهر از بدهی 7 تا 8 میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی بابت حق بیمه کارکنان شهرداری خبر داد و گفت: با وجود این شرایط مالی، توانستیم در ماه‌های گذشته 4 ماه حقوق معوقه کارکنان را پرداخت کنیم همچنین با تامین اجتماعی رایزنی کردیم تا مشکل حق بیمه کارکنان را به روش تقسیط یا تهاتر بین شهرداری و تامین اجتماعی در یک بازه زمانی مشخص حل کنیم. وی مجموع مطالبات این نهاد را 69 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 45 میلیارد تومان از این مبلغ، بدهی شرکت راهسر است که به ساختمان‌های نیمه کاره آن در فولادشهر مربوط می‌شود، مجموع بدهی‌های شهرداری نیز به مبلغ 29 میلیارد تومان می‌رسد که شامل 9 میلیارد تومان بدهی برای پرداخت حقوق کارکنان، 3 میلیارد تومان به تامین اجتماعی، 12 میلیارد به پیمانکاران و سایر دیون می‌باشد. او درباره وصول مطالبات شهرداری از ادارات و نهادها و ارگان‌های مختلف نیز، گفت: از این مجموعه‌ها انتظار داریم که به شهرداری کمک کنند تا بتواند رقمی نزدیک به 69 میلیارد تومان از مطالبات خود را وصول کند، از شرکت سهامی ذوب آهن نیز مطالباتی برای ساخت ورزشگاه و بیمارستان داریم که وصول همه این مطالبات نیاز به همکاری شرکت‌های فوق دارد.
اتصال مسکن مهر به فولادشهر
این مدیر شهری، اتصال پارک پرنیان به مسکن مهر را نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم این شهر معرفی کرد و گفت: فاصله این دو منطقه با یکدیگر 60 تا 70 هکتار مساحت دارد و درصورتی که شرایط به خوبی پیش برود، اتصال مسکن مهر به فولادشهر با یک شیب ملایم و ایجاد یک فضای سبز مناسب، در دستور کار شهرداری قرار دارد.محمدی دومین اولویت شهرداری را ترمینال مسافربری و اصلاح ورودی شهر معرفی کرد و ادامه داد: در این زمینه پی گیر اصلاح هندسی ورودی شهر هستیم چون مسیر کنونی از هر سو دچار مشکلاتی است و به همین دلیل از مشاوران طرح درخواست کرده‌ایم که برای اصلاح هندسی ورودی شهر پیشنهادات خود را ارائه دهند.
سرگردانی مردم از چند مدیریتی
شهردار فولادشهر یکی از مشکلات بزرگ فولادشهر را چند مدیریتی و مالکیتی و انتقال اسناد مالکیت در دست شهروندان دانست و ادامه داد: بیشتر اسناد مالکیت زمین‌ها در اختیار ذوب آهن و شرکت عمران و... قرار دارد و این موضوع باعث سرگردانی مردم شده است.وی ادامه داد: البته رفع این مشکل از حوزه اختیارات ما خارج است ویک کار ملی است که در تهران و وزارت راه وشهرسازی باید حل شود. وی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش فرهنگ شهروندی، گفت: در زمینه تفکیک بازیافت، سامانه 137 را در شهرداری راه‌اندازی کردیم، ازسوی دیگر در کنار پروژه‌های عمرانی، برگزاری جشن‌ها و اعیاد و مناسبت‌های مختلف نیز در اولویت شهرداری قرار دارند.محمدی از آغاز طرح‌های عمرانی در 10 نقطه شهر پس از سه ماه بررسی و بازدیدهای میدانی و شبانه روزی خبر داد و توضیح داد: این پروژه‌ها در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.
بلندمرتبه سازی و مشکل نبود نردبان 56 متری
شهردار فولادشهریکی از مشکلات شهرداری در ماه‌های گذشته را بلندمرتبه سازی در فولادشهر و نبود تجهزات ایمنی در شهر دانست وگفت: نداشتن امکانات لازم از جمله نردبان 56 متری برای ساختمان‌های بلند مرتبه یک تهدید جدی برای حفاظت از جان شهروندان در مواقع خاص به شمار می‌آید.شهردار فولادشهر هزینه بالای خرید نردبان را باعث بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های شهرداری برای تکمیل امکانات ایمنی آتش‌نشانی دانست و گفت: برای رفع این مشکل اقدامات مختلفی را هم از طریق وزارت راه وشهرسازی، هم سازمان همیاری شهرداری وذوب آهن اصفهان و.. انجام داده‌ایم وامیدواریم هرچه زودتر این مشکل به یکی از طرق حل شود. وی تعمیر و راه‌اندازی 120 پایه روشنایی در ورودی شهر رایکی دیگر از اقدامات شهرداری در ماه‌های گذشته ذکر کرد وگفت: وی تامین روشنایی تمام پیاده روهای اصلی فولادشهر را در دستور کار شهرداری اعلام کرد و تاکید کرد: پیش‌بینی شده این طرح در مدت سه سال آینده به پایان برسد علاوه بر این طراحی و نقشه‌های دیوارهای سطح شهر، زیباسازی سطح شهر و میدان‌ها، خرید و نصب گلدان‌های بتنی، نصب 198 پایه پرچم و... نیز برخی دیگر از فعالیت‌های شهرداری در ماه‌های گذشته به شمار می‌آیند.
محمدی نبود مدیریت یکپارچه برای اداره شهر، فرسودگی شبکه آب و وجود کانون‌های آلاینده در سطح شهر را برخی از چالش‌های شهرداری فولادشهر معرفی کرد و گفت: یکی از نقاط قوت این شهر، سکونت مردم خوب و نجیب فولادشهراز قومیت‌های مختلف است که مشکلات را به ما خبر می‌دهند، خوشحالیم که مردم به احقاق حقوق شان توجه ویژه دارند و یکی از اهداف ما در شهرداری نیز زنده کردن امید در مردم است.
تلاش شهرداری و شرکت عمران برای خدمت رسانی بهتر به مردم
وی درپاسخ به پرسشی درباره چگونگی همکاری شهرداری با شرکت عمران فولادشهر نیز توضیح داد: تصمیمات اصلی برای تقسیم وظایف این دو نهاد در دستگاه‌های بالادستی گرفته می‌شود و ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم، تنها وظیفه داریم که با تعامل یکدیگر برای بهبود وضع موجود در فولادشهر تلاش کنیم.
محمدی همچنین از همکاری و نظارت شورا با شهرداری در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: تاکنون اساس کارها بر تعامل و وحدت برای پیشرفت کارها بوده و شورای شهر هم موضوع نظارت خود بر فعالیت‌های شهرداری را دنبال می‌کند و شورای شهر علاوه بر انتقال درخواست‌های مردم به شهرداری، نقش نظارتی خود را به خوبی انجام دادن‌اند و مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم.
او در کنار وصول مطالبات، کاهش هزینه‌ها را یکی از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار برای شهر دانست و گفت: طرح‌هایی مانند تولید قطعات بتنی، تولید نهال گل و گیاه و... را نیز در دستور کار داریم، همچنین برای کاهش تخلفات شهری، پیشنهاد کرده‌ایم که شهردار شب یا کشیک شب راه‌اندازی شود چون بیشتر تخلف‌ها در روزهای تعطیل یا شب‌ها اتفاق می‌افتند و یکی از راه‌های کاهش آن، پیشگیری و نظارت بیشتر شهرداری است.محمدی از راه‌اندازی گشت‌های دوره‌ای شبانه روزی در 2 ناحیه از فولادشهر خبر داد و افزود: برای جلوگیری از تخلفات سازمانی نیز نیروها را تفکیک و تخصصی کرده‌ایم تا یک گروه موارد را رسیدگی و یک گروه، جلوگیری کنند، در کنار آن تلاش می‌کنیم که با افزایش نظارت، آمار تخلفات را کاهش دهیم.
طرح نیمه کاره مسکن مهر
شهردار فولادشهر با تاکید بر این که فولادشهر شایسته بهترین هاست، گفت: متاسفانه پروژه مسکن مهر هنوز در این شهر تکمیل نشده است اما در قالب تعامل و همکاری، خدمات شهری مانند جمع‌آوری زباله‌ها در این منطقه را انجام می‌دهیم.وی با اشاره به تشکیل کمیته حفاری در شهرداری، توضیح داد: این کمیته از نیروهای متخصص و فنی تشکیل شده که شرکت‌های درخواست کننده، اطلاعات کاملی به آن ارائه می‌دهند، این کمیسیون کاملا به روز شده و برای رفاه مردم، حفاری‌ها را با تقویم مشخصی انجام می‌دهد..
تحقق 64 درصد درآمد پیش‌بینی شده
محمدی درباره بودجه سال 97 نزدیک به 61 میلیارد تومان ذکر کرد وگفت: تاکنون 39 میلیارد تومان آن وصول شده که 15 میلیارد تومان آن در سه ماه گذشته محقق شده است این مدیر شهری از تحقق 64 درصد درآمد پیش‌بینی شده در بودجه خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز ما نزدیک به 50 متر به ازای هر نفر است که برای حفظ و توسعه آن تلاش می‌کنیم، عوارض آلایندگی نیز به صورت متمرکز، در اصفهان تجمیع می‌شود و براساس گزینه‌های مشخص و شرایط جمعیتی تقسیم می‌شود با این وجود امسال نزدیک به 7 و نیم میلیارد تومان عوارض الایندگی دریافت کرده ایم.وی در ادامه از افزایش پرونده‌های ورودی به کمیسیون ماده 100 شهرداری خبر داد و افزود: از این موضوع خوشحال نیستیم و معتقدیم که باید علت آن بررسی شود، به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که باید بررسی شود، شبکه نظام مهندسی و ناظران این سازمان هستند همچنین هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی نیز دلیل دیگری بر ضعف‌های نظارتی بوده است.
600 نیروی مازاد در شهرداری
محمدی درباره نیروهای مازاد شهرداری نیز یادآور شد: براساس چارت سازمانی مان، نزدیک به 600 نیروی مازداد و 283 نیروی بازیافتی داریم که در شرایط کنونی، نیروی تخصصی و فنی نداریم اما تعدادی از کارکنان، نیروی مازداد و بازنشسته به شمار می‌آیند که دنبال هستیم 50 نفر از نیروهایی که سن بالا دارند را باز نشسته کنیم ودر این رابطه با مدیرکل شهری استانداری اصفهان مکاتبه انجام داده ایم. شهردار فولادشهر از تلاش برای چابک سازی این نهاد خبر داد و گفت: برنامه این است که نیروها، ترکیبی از قراردادهای حجمی شوند و براساس سرانه و فضاهایی که در اختیار داریم، به تعداد مشخصی برای کارکنان برسیم و بتوانیم سیستم بدنه شهرداری را عملیاتی و قسمتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.او ساماندهی نیروهای شهرداری را به معنای اخراج آنها ندانست و توضیح داد: ساماندهی نیروها به معنای واگذاری آنها به بخش خصوصی است، بیشتر این نیروها در شرکت بازیافت فعالیت می‌کنند و ساماندهی باعث کاهش هزینه‌ها و چابک سازی بدنه شهرداری خواهد شد.
با تصویب مسیر جدید مترو، اجرای این طرح سرعت می‌گیرد
محمدی، با اشاره به تعریف پروژه مترو شهرهای اطراف اصفهان در سه بخش، گفت: مطالعات مترو در سال 88 و در دانشگاه صنعتی انجام شد، بخشی از این طرح اجرا شده و بخشی هم به دلیل معارضان با مقاومت‌هایی روبرو شده است چون در آن زمان، کمترین هزینه و سریع‌ترین پیشرفت را برای پروژه مترو در نظر گرفته بودند و به همین دلیل شرکت عمران، مطالعات حدیدی را در زمینه مترو انجام داد و کنارگذر اتوبان اصفهان فولادشهر را برای اجرای پروژه مترو در نظر گرفت.شهردار فولاد شهر پیش‌بینی کرد در صورت تصویب این طرح و تامین منابع مالی آن، پروژه مترو با سرعت بالا همچنین قدرت و جدیت پیش خواهد رفت و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری، تکمیل کارهای نیمه تمامی است که در سال‌های گذشته به حال خود رها شده‌اند و براساس درخواست‌های مردمی، تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد که در سه ماه گذشته تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان از بودجه شهر به پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داده شده است.
شهردار فولادشهر:
*با توجه به موقعیت استراتژیک فولادشهر فرصت‌های بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری در این شهر فراهم کرده‌ایم واز هرگونه سرمایه‌گذاری در فولادشهر استقبال می‌کنیم
*جذب سرمایه گذار برای این شهر، کار بزرگی است به همین دلیل ساخت مراکز تجاری و تفریحی در این منطقه را در دستور کار داریم و درحال بررسی زمین‌هایی هستیم که قابلیت تبدیل برای ساخت و ساز دارند
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر نفت تشریح کرد: مذاکرات برای ایجاد کانال پرداخت بانکی بین اروپا و ایران رئیس کل بانک مرکزی خبر داد: راه‌اندازی«بازار معاملات آزاد نقدی و حواله‌ ارز» در آینده نزدیک دادستان دیوان محاسبات: زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان 26 آبان است موگرینی بر اجرای هر چه زودتر ساز وکار مالی اروپا تاکید کرد همایش مشترک توسعه همکاریهای کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد شهردار فولادشهر خبر داد: ایجاد فرصت‌ها واستقبال از سرمایه‌گذاری در فولادشهر ظریف: سخنان من کاملا مستند بود ولی برخی قصد دارند همه چیز فدای اهداف سیاسی کنند انصارالله آمادگی خود را برای توقف جنگ در تمام جبهه‌های یمن اعلام کرد بن سلمان در ایستگاه آخر! سهم خواهی آمریکا برای طالبان با تحسین اقدامات اقتصادی بن سلمان پادشاه عربستان در سخنانش اشاره‌ای به قتل قاشقچی نکرد روایت علی مطهری از اظهارنظر وزیر اطلاعات درباره شهردار تهران معاون هماهنگ‌کننده ارتش: تهدیدات آینده برپایه فناوری است معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خبر داد: برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت رسانه رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی رئیس جمهور درآذربایجان غربی: افتتاح راه آهن ارومیه و بیمارستان 225 تختخوابی خوی