کریدور آسیا-اروپا از مسیر ایران یک گام دیگر تکمیل شد

با حضور رئیس جمهور، بهره برداری از خط آهن ارومیه به مهاباد آغاز شد. بدین ترتیب پس از 17 سال، خط اتصال راه آهن کشور در مسیر شرق به غرب، به نزدیک ترین نقطه در مرزهای ترکیه و شمال عراق در آذربایجان غربی رسید که تاثیر به سزایی در توسعه منطقه خواهد داشت.به گزارش باشگاه خبرنگاران، طرح ۱۸۲ کیلومتری راه آهن مراغه – ارومیه از سال ۸۰ آغاز شد که در سال ۹۲ با اتمام ۸۵ کیلومتر آن، در ایستگاه های میاندوآب و مهاباد به نیمه راه رسید. اتمام نیمه دوم طرح راه آهن ارومیه - مراغه که مهاباد را پس از اتصال به ایستگاه نقده با ۹۸ کیلومتر طول به ارومیه متصل می‌کند برخلاف نیمه نخست آن فقط پنج سال زمان برد. این پروژه با هزینه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هم اینک افتتاح شده  و ارزش آن بیش از هزار میلیارد تومان است.با وجود پنج پایانه مرزی مهم استان آذربایجان غربی در مرز‌های عراق، ترکیه و آذربایجان، این خط ریلی می‌تواند با اتصال به راهگذر شرق به غرب، نقش موثری در توسعه ترانزیت، تجارت و  حمل و نقل کشور ایفا کند. به طوری که این خط ریلی هم اینک ارومیه را به مشهد در شمال شرق کشور متصل می‌کند و می‌توان آن را معبر آسیای میانه- اروپا نامید. از سوی دیگر این خط ریلی در مسیر راهگذر جنوب به شمال غرب نیز قرار دارد.
 با بیان این که کالاهای اساسی در سال آینده با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهد شد 
منبع اطلاعاتی آمریکایی ها، منافقین و رژیم صهیونیستی است   
رئیس‌جمهور با بیان این که در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند، گفت: در جلسه بررسی بودجه سال ۹۸ اولین سخن ما این بود که کالاهای اساسی برای سال آینده با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور خواهد شد. به گزارش ایرنا و خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع مردم خوی گفت: لازم می‌دانم از مردم شریف و قهرمان ایران در این ماه‌ها و ایامی که دشمنان می‌خواستند ما را از استقلال و آزادی و اسلام و جمهوریت و مردم‌سالاری پشیمان کنند با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کردند تشکر کنم. می‌خواستند ۱۳ آبان ایران را آشفته ببینند، می‌خواستند ۱۳ آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند، اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی‌شان در روز ۱۳ آبان قدرت و ایستادگی خود را در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند. روحانی با بیان این که ملت ایران پاسخ آمریکا را در روز 22 بهمن امسال خواهد داد، گفت: برشما مردم بزرگ و قهرمانی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با قدرت و نشاط به رخ جهانیان خواهید کشید، درود می فرستم . رئیس جمهور با تاکید بر این که ما مستقل و آزاد می‌مانیم و در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد، اظهار کرد: کاخ نشینان کاخ سفید بدانند ملت ایران، ملت غیور و بزرگی است که همواره پیرو فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) بوده و فقط در برابر خداوند بزرگ‌ سر فرود می‌آوریم، رکوع و سجود می‌کنیم و در برابر هیچ قدرتی سر فرود نخواهیم آورد.
منبع اطلاعاتی آمریکایی ها، منافقین و رژیم صهیونیستی است
رئیس جمهور با اشاره به این که آمریکایی‌ها در این فکر بودند و شاید هنوز هم در این فکر باشند که با فشار چند ماهه مردم ایران تسلیم می شوند، گفت: در ابتدا فکر می‌کردند با اعلام تحریم همه شهرهای ایران را به هم می ریزند و حتی گزارش‌های غلط هم به آن آقا می‌دهند. او می‌گوید که هیچ شهر ایران آرامش ندارد، همه جا به هم ریخته است و تمام مردم ایران گرسنه هستند. روحانی با بیان این که اطلاعات غلطی به کاخ سفید داده می‌شود که منبع اطلاعاتی‌شان هم رژیم صهیونیستی و منافقین است، ادامه داد: ضد انقلاب و صهیونیست‌ها به عنوان منبع اطلاعاتی آن ها هستند و فکر می‌کنند با فشار چند ماهه می‌توانند به اهداف‌شان برسند.
نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند


روحانی با بیان این که در جنگ سختی، زخمی، شهید و مشکلات وجود دارد، تاکید کرد: ما در برابر آن هایی که جنگ اقتصادی بر ما تحمیل کرده‌اند، به هیچ وجه دست‌هایمان را بالا نمی‌بریم، بلکه به وظیفه ملی خود عمل می کنیم و راه خود را ادامه می‌دهیم. ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند. کالاهای اساسی یا در داخل کشور تولید می‌شود یا این که وارد خواهد شد. در جلسه بررسی بودجه سال ۹۸ اولین سخن ما این بود که کالاهای اساسی برای سال آینده با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور خواهد شد.
کاملا می‌دانم شرایط زندگی مردم نسبت به ماه‌های گذشته سخت‌تر شده است
رئیس جمهور با اشاره به این که کاملا می‌دانم شرایط زندگی مردم نسبت به ماه‌های گذشته سخت‌تر شده و قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است، گفت: همه تلاش دولت این است که تورم را مهار کند و اشتغال را شبیه سال گذشته و امسال در مسیر ارتقا قرار دهد. می‌دانیم شرایط برای ما سخت‌تر شده است. با این حال مسیر پیشرفت در بعضی امور برای ما راحت‌تر شده است. وی افزود: قیمت ارز مثل شمشیر دولبه است که از یک طرف بر مردم فشار وارد می‌کند اما از طرفی موجب تشویق صادرات می‌شود.
بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید
رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: تمام کشورهای جهان جز دو سه کشور با این فشارهای ظالمانه آمریکا مخالف اند. حتی اروپا که در امنیت و اقتصاد خود محتاج آمریکاست، یک صدا مقابل آمریکا ایستاده و کاخ سفید را محکوم می‌کند. تمام همسایه‌های ما به جز یکی دو کشور آمریکا را محکوم کرده اند. روحانی ادامه داد: قول داده‌ام که با تمام توان برای خدمت به شما مردم تلاش کنم. امروز هم با تمام وجود پای قولم هستم. من، دولت، کارگزاران نظام، با کمک سایر قوا، نیروهای مسلح، هدایت رهبری و ایستادگی مردم بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید. روحانی در پایان تاکید کرد: ما بی‌تردید به فکر جوانان و تحصیل‌کردگان هستیم و آن ها را فرزندان خود می‌دانیم. خدا نیاورد که شبی را بخوابیم و به فکر آن ها نباشیم.