روحانی: کالا‌های اساسی را سال ۹۸ نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع می‌کنیم

رئیس‌جمهور با اشاره به دشمنی‌های ایالات متحده امریکا و غرب علیه ایران تأکید کرد: بی‌شک ما با کمک هم و با هدایت رهبری و ایثار شما مردم، بینی امریکا را به خاک خواهیم مالید.
به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی روز گذشته در جمع مردم پرشور خوی در ورزشگاه شهید چمران این شهر با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در این ایامی که دشمن می‌خواست ملت ایران را از استقلال و آزادی و مردم‌سالاری پشیمان کند، مردم ایران با قدرت و اقتدار در برابر دشمن ایستادگی کردند، چون آن‌ها می‌خواستند ۱۳ آبان را ایران آشفته و روز غم و اندوه مردم ایران ببینند، اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی خود روز ۱۳ آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند.
روحانی اظهار کرد: ملت ایران پاسخ دشمن را در ۲۲ بهمن امسال خواهد داد. رئیس‌جمهور تأکید کرد: بی‌شک جمهوری اسلامی ایران مستقل خواهد ماند و در برابر امریکا هرگز سر فرود نمی‌آورد. کاخ سفید بداند ملت ایران، غیور و بزرگ بوده و پیرو فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است و فقط در برابر خداوند متعال سر فرود می‌آورد و در برابر هیچ قدرتی تسلیم نمی‌شود.
روحانی با اشاره به اینکه دشمن در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و فشار جنگ روانی بر ملت ایران است، افزود: آن‌ها گمان می‌کنند در سایه فشار به مردم و قلدری، ملت ایران تسلیم می‌شود و در این رابطه مردم باید بدانند که ایران اسلامی در مذاکرات خود به عهد خود وفادار بوده، اما دشمن در سایه شکست‌های پیاپی در منطقه به فکر انتقام‌گیری از ملت ایران است.


وی تصریح کرد: آن‌ها گمان می‌کنند که ایران پای امریکا و استعمار را از منطقه قطع کرده و اگر شکست خورده‌اند به خاطر مردم ایران بوده است، اما این ایستادگی کل مردم مسلمان بوده و در کنار ملت ایران، ملت‌های یمن، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان به فکر استقلال و ایمان خود هستند.
رئیس‌جمهور گفت: هر زمانی که برادران مسلمان همسایه از ملت ایران کمک بخواهند به آن‌ها کمک می‌کند و در این رابطه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و اجازه نداده که داعش در منطقه مسلط شود. ملت ایران می‌داند که دشمن عصبانی و ناراحت است و احساس شکست می‌کند، چون به اهداف خود نرسیده است.
وی با تأکید بر اینکه دشمن باید اشتباهات خود را تصحیح کند، اظهار کرد: اگر امریکا خواهان قطع صادرات نفت ایران است بی‌شک در این کار ناکام خواهد ماند و در راه غلط و اشتباه خود پیروز نمی‌شود، اما جمهوری اسلامی ایران با کمک پروردگار، نفت خود را فروخته و با همسایگان رابطه نزدیک برقرار خواهد کرد.
روحانی بیان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران روز به روز رابطه خود را با کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و دیگر کشورها، مستحکم می‌کند و امریکا قادر نیست ارتباط ایران را با کشور‌های همسایه تضعیف کند، چون ما مسلمان هستیم و در کنار هم ایستاده‌ایم، به خصوص مردم آذربایجان که مرزبان جمهوری اسلامی در تمام مقاطع تاریخی در زمان قبل و بعد انقلاب اسلامی بوده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه مردم ایران باید با امیدواری کامل به آینده ایران نگاه کنند، افزود: بی‌شک نخواهیم گذاشت فشار‌های امریکا، صهیونیست‌ها و ایادی آن‌ها زندگی مردم را با مشکلات مواجه کنند، البته در میدان جنگ، سختی و مشکلات وجود دارد، اما مردم در برابر کسانی که جنگ اقتصادی بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند، تسلیم نمی‌شوند.
روحانی گفت: به مردم تأکید می‌کنم که ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالا‌های اساسی دچار مشکل عمده شوند و کالا‌ها را با همت و ایثار و کمک مردم تولید و آنچه نیاز است وارد کنیم، وارد می‌کنیم.
وی افزود: در بحث بودجه سال آینده نیز با برنامه‌ریزی‌هایی که شده، کالا‌های اساسی با همان قیمت ۴ هزارو ۲۰۰ تومان که وارد کرده‌ایم در سال آینده نیز با همان قیمت وارد می‌شود.
روحانی با ابراز تأسف از اینکه شرایط زندگی بر مردم سخت‌تر شده و قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است، گفت: تلاش دولت بر مهار تورم است و اینکه اشتغال را شبیه سال گذشته کند و می‌دانیم شرایط سخت‌تر شده، اما مسیر پیشرفت نیز آسان شده است؛ درست است تولید سخت شده، اما صادرات، تولید را به حرکت درمی‌آورد. وی در ادامه با اشاره به اینکه امریکایی‌ها به این فکر هستند که با فشار چند ماهه مردم ایران را تسلیم کنند، گفت: آن‌ها ابتدا گمان می‌کردند در اردیبهشت با تحریم، تمام شهر‌ها را به هم می‌ریزند، این‌ها منافقان هستند که فکر می‌کنند با فشار چند ماهه به اهداف خود می‌رسند.
روحانی افزود: در این فشار ظالمانه که امریکا آغاز کرده همه دنیا با آن‌ها مخالف است، حتی اروپا که متحد امریکاست مخالف ایالات متحده بوده و مسیر کاخ سفید را محکوم می‌کند.
وی اظهار کرد: تا امروز در دو نوبت جمهوری اسلامی ایران، در دادگاه بین‌المللی، امریکا را محکوم کرده و این یک افتخار بزرگ برای حقوقدانان و دیپلمات‌ها و ملت ایران است. رئیس‌جمهور تأکید کرد: بی‌شک ما با کمک هم و با هدایت رهبری و ایثار شما مردم، بینی امریکا را به خاک خواهیم مالید.