خستگی ناپذیران

دوشنبه، 28/8/97، بازی عقب افتاده هفته نهم لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت:16:15، تماشاگر: 15هزار نفر
پرسپولیس: 2
گل‌ها: کمال کامیابی‌نیا (76)، علی علیپور(79)
پیکان: یک


گل: شاهین ثاقبی(41)
داور: مهدی مرجان زاده
کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی، سعید علی‌نژادیان
اخطار: محمدقاضی (پیکان)
بازیکن برتر: امیدعالیشاه (پرسپولیس)
 پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، آدام همتی (59 - سعید حسین‌پور)، امید عالیشاه (2+90 - محمدامین اسدی)، گادوین منشا، علی علیپور (4+90 - احسان علوان‌زاده)
سرمربی: برانکوایوانکوویچ
 پیکان: وحید شیخ ویسی، حجت حق وردی، سجاد مشکل‌پور، علی حمودی، آرمان قاسمی، مگنو باتیستا، امیرحسین کریمی، مهدی مومنی، شاهین ثاقبی(80 - واسعی)، فراز امامعلی (90 - خانزادی)، محمد قاضی
سرمربی: مجید جلالی

تیتر یک - بازی در حالی آغاز شد که تماشاگران آن‌چنانی به ورزشگاه آزادی نرفته بودند. استقبالی کم که یادآور وضعیت سکوها در بازی تیم ملی مقابل ترینیداد و توباگو بود. البته بعد از شروع بازی آرام آرام تماشاگران بیشتری سکوها را پر کردند تا این بازی حال و هوای داغ تری به خود بگیرد.
تعدادی از کودکان مبتلا به بیماری کلیوی در کنار زمین حاضر شدند و این بازی را از نزدیک نظاره کردند.
دقیقه5 : نخستین کرنر را پیکان روی دروازه پرسپولیس فرستاد که در نهایت مدافعان توپ را دفع کردند و این موقعیت برای میهمان این دیدار از دست رفت.
دقیقه 8 : خطای خشن مهدی مومنی روی شجاع خلیل زاده باعث شد که مهدی مرجان زاده داور بازی  به این بازیکن پیکان تذکر جدی بدهد.
دقیقه11: محمد قاضی بعد از اشتباه مدافعان پرسپولیس با پای چپ دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد که شوت او با فاصله زیاد به اوت رفت.
دقیقه12: خطای شدید مصلح روی مهدی مومنی داور را دوباره مجاب به تذکری جدی کرد اما این بار سهم پرسپولیسی‌ها بود.
دقیقه22: ارسال دقیق عالیشاه که از جناح چپ تیمش نفوذ کرده بود موقعیتی طلایی را برای مهاجمان پرسپولیس فراهم کرد اما آنها به توپ نرسیدند تا مدافعان پیکان ارسال عالیشاه را دفع کنند. در بازگشت توپ آدام همتی هم شوتی از سر رفع تکلیف به توپ زد که با فاصله بسیار زیادی اوت شد.
دقیقه27: امید عالیشاه بر اثر برخورد شدید دست حمودی به صورتش از ناحیه دهان دچار خونریزی شد که بازی دقایقی بعد از این اتفاق متوقف شد.
دقیقه32: امید عالیشاه دوباره مدافعان پیکان را به هم ریخت اما ارسالش چندان دقیق نبود تا مانند دفعه قبل مهاجمان را در موقعیت طلایی گلزنی قرار دهد.
دقیقه36: علی حمودی که دقایقی قبل ناخودآگاه باعث خونریزی دهان عالیشاه شده بود این بار خودش به شدت مصدوم شد. او که در حال نفوذ به سمت دروازه پرسپولیس بود با تکل شجاع خلیل‌زاده روی زمین افتاد که در همین حین خلیل‌زاده هم تعادلش را از دست داد و به شکلی غیرعمدی با کف استوک‌هایش به صورت حمودی زد تا این بازیکن دقایقی از درد به خودش بپیچد.
دقیقه40: پرسپولیس صاحب موقعیت شد و دوباره منشا در متن این موقعیت قرار گرفت. این بازیکن که می‌توانست دیگر بازیکنان را با پاسی دقیق صاحب موقعیتی بهتر کند از راه نسبتا دور و در اوج خودخواهی توپ را شوت کرد که دروازه‌بان پیکان بدون دردسر توپ را در آغوش کشید.
دقیقه41: شاهین ثاقبی در میان انبوهی از مدافعان پرسپولیس به سمت دروازه این تیم رفت و با شوتی دقیق و نرم دروازه پرسپولیس را در میان بهت و حیرت تماشاگران باز کرد. در این گل مدافعان و هافبک‌های دفاعی پرسپولیس تعلل چشمگیری داشتند و ثاقبی را آزاد گذاشتند.
دقیقه44: مصلح از سمت راست دفاعی پیکان که پاشنه آشیل این تیم از ابتدای بازی بود نفوذ کرد و توپ را برای منشا فرستاد اما این بازیکن بی‌دلیل از روی توپ جا خالی داد تا موقعیت به راحتی از دست برود.
دقیقه45: در نهایت بازی پر افت و خیز پرسپولیس با پیکان در نیمه اول با تک گل ثاقبی به نفع سفید پوشان این میدان به پایان رسید تا سرخپوشان بازنده به رختکن بروند.
دقیقه46: شاهین ثاقبی در همان ثانیه‌های نخست نیمه دوم بر اثر برخورد با سیامک نعمتی به شدت روی زمین افتاد و در حالی که بازی در جریان بود داور ناچار به توقف بازی شد.
دقیقه50: ارسال مومنی و پیامد آن پاسکاری مهاجمان پیکان می‌رفت این تیم را به گل دوم برساند اما مدافعان پرسپولیس به این غائله خاتمه دادند تا گل دوم را نخورند.
دقیقه54: شایان مصلح دوباره از سمت راست مدافعان پیکان نفوذ کرد و توپ را هم به سمت دروازه شلیک کرد که شیخ ویسی واکنش مناسبی روی این توپ داشت و با کمک مدافعان این موقعیت را خنثی کرد.
دقیقه56: سیامک نعمتی بازیکن سابق پیکان از فاصله 30متری توپ را به سمت دروازه تیم سابقش شلیک کرد که این شوت هم برای پرسپولیس گلی به همراه نداشت و توپ با فاصله نسبتا زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه59: آدام همتی که خسته نشان می‌داد از ترکیب پرسپولیس بیرون رفت تا حسین‌پور بار دیگر در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد.
دقیقه63: همکاری عالیشاه و علیپور می‌رفت تا پرسپولیس را در موقعیتی مناسب قرار دهد اما این همکاری به سرانجام نرسید.
دقیقه69: پرسپولیس که دقایق طولانی سعی در به تساوی کشیدن بازی داشت با پاس‌های بلند به دنبال باز کردن روزنه‌ای تازه بود. در یکی از موقعیت‌ها نعمتی سانتر خوبی را روی دروازه پیکان فرستاد که باز هم با هوشیاری مدافعان پیکان از دست رفت.
دقیقه76: کمال کامیابی‌نیا ارسال دقیق عالیشاه را در نقطه کور دروازه‌بان پیکان با ضربه سر وارد دروازه این تیم کرد. این گل پرسپولیس را برای پیروزی در این بازی امیدوارترکرد.
 دقیقه 78: عالیشاه دوباره با دهانی آغشته به خون کنار زمین رفت تا از سوی پزشکان این تیم مداوا شود.
دقیقه 79: علی علیپور روی پاس منشا از میان مدافعان پیکان گریخت و از زاویه بسته توپ را به سمت دروازه شیخ ویسی شلیک کرد. در حالی که شوت علیپور چندان مخاطره آمیز به نظر نمی‌آمد اما دفع ناقص شیخ ویسی باعث شد توپ دوباره به سمت دروازه پیکان کمانه کند و گل دوم سرخ‌ها رقم بخورد.
دقیقه83: محمد قاضی ارسال هم‌تیمی‌اش را سرضرب به سمت دروازه رادوشویچ شلیک کرد که یک لحظه به نظر رسید توپ از خط دروازه گذشته است. قاضی به هوای گل شدن توپ به داور اعتراض کرد اما داور اعتقادی به گل نداشت.
دقیقه 84: پیکانی‌ها که برای باز کردن دروازه پرسپولیس انگیزه بیشتری داشتند این بار با ضربه سر حمودی دروازه رادوشویچ را هدف قرار دادند اما دروازه‌بان پرسپولیس توپ را گرفت.
دقیقه 87: شوت کمال کامیابی‌نیا بار دیگر نفس‌ها را در سینه پیکانی‌ها حبس کرد اما این شوت با خوش‌شانسی شاگردان مجید جلالی راهی به دروازه‌ تیم پیدا نکرد.
دقیقه 5+90 : در نهایت این بازی با برتری پرسپولیس به پایان رسید تا سرخ‌ها در روزی که کمبود‌های نفری بسیاری احساس می‌کردند به بردی ارزشمند دست یابند. این پیروزی برای پرسپولیس خسته که بازی‌های بزرگی را پشت سرگذاشته، بسیاری حیاتی است و آنها را برای ماندن در کورس قهرمانی امیدوار
نگه می‌دارد.