بیرانوند، عبدالکریم حسن و یوما سوزوکی نامزد نهایی بهترین بازیکن سال آسیا شدند شانس بالای علیرضا برای طلسم‌شکنی

دروازه بان پرسپولیس جزو ۳ نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شد.
به گزارش وب سایت نود، کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ نامزد نهایی مرد سال آسیا ۲۰۱۸ را معرفی کرد که علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی ایران جزو این نامزدها شد. عبدالکریم حسن، مدافع السد و عضو تیم ملی قطر و سوزوکی، مهاجم کاشیما آنتلرز ژاپن دو رقیب بیرانوند در کسب این جایزه هستند.
بررسی عملکرد سه گزینه نهایی کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد علیرضا بیرانوند شانس مناسبی برای دریافت این جایزه دارد.
علیرضا بیرانوند به همراه عبدالکریم حسن از قطر و یوما سوزوکی از ژاپن به عنوان سه گزینه نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت دریافت جایزه مرد سال این قاره معرفی شدند.حضور یک بازیکن ایرانی پس از ۵ سال در جمع نامزدهای نهایی مهم‌ترین جایزه انفرادی فوتبال آسیا، اتفاق خجسته‌ای برای فوتبال ایران محسوب می‌شود.بررسی عملکرد این سه بازیکن نشان می‌دهد که علیرضا بیرانوند بخت خوبی برای تصاحب این جایزه دارد و می‌تواند به حسرت ۱۴ ساله فوتبال ایران در زمینه دریافت توپ طلای آسیا پایان دهد. سوابق قبلی نشان می‌دهد مهمترین پارامتر برای انتخاب مرد سال آسیا، در درجه اول عملکرد در رقابت‌های لیگ قهرمانان و پس از آن بازی‌های ملی و نهایتاً رقابت‌های داخلی است.


رقابت نزدیک سه گزینه در لیگ قهرمانان آسیا
این سه گزینه، فصل درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ سپری کردند و تیمهای‌شان در جمع ۴ تیم برتر مسابقات قرار گرفتند ولی یوما سوزوکی مهاجم ۲۲ ساله کاشیماآنتلرز وضعیت تقریباً بهتری نسبت به ۲ گزینه دیگر دارد و علاوه بر کسب قهرمانی، عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را از آن خود کرد.سوزوکی در هر ۱۴ بازی تیمش در لیگ قهرمانان بازی کرد و ۲ گل و ۴ پاس گل داد و تاثیر بسزایی در قهرمانی این تیم داشت و ۳ بار به عنوان بهترین زمین معرفی شده است. علیرضا بیرانوند، نیز در لیگ قهرمانان آسیا تورنمنت رویایی را سپری کرد و علاوه بر واکنش‌های به یادماندنی که زمینه‌ساز حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شد با ۷ کلین‌شیت با رکورد تاریخ این مسابقات برابری کرد. بیرانوند با حضور کامل در تمامی بازی‌های پرسپولیس رکورددار بیشترین دقایق بازی در این فصل لیگ قهرمانان است.این بازیکن به عنوان بهترین بازیکن دور رفت مرحله نیمه‌نهایی معرفی شد. عبدالکریم حسن مدافع السد قطر تیمش را تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان همراهی کرد و یک گل نیز برای این تیم به ثمر رساند.
بازی‌های ملی و پیشتازی علیرضا بیرانوند
موقعیت ۲ رقیب بیرانوند و با دروازه‌بان اول فوتبال ایران قابل قیاس نیست. یوما سوزوکی برای اولین بار در اردوی اخیر ژاپن به تیم ملی این کشور دعوت شد و به خاطر مصدومیت در دیدار برگشت فینال مقابل پرسپولیس، فرصت بازی در تیم ملی ژاپن را از دست داد تا همچنان تعداد بازی ملی این بازیکن صفر باشد. عبدالکریم حسن تنها در ۴ بازی برای تیم ملی قطر در سال ۲۰۱۸ بازی کرده و درخشش خاصی نداشته است. علیرضا بیرانوند اما سال ملی بسیار موفقی پشت سر گذاشت .این بازیکن ۷ بازی ملی انجام داد که از این ۷ دیدار ۳ مسابقه در جام‌جهانی بود که در این ۳ بازی موفق به ثبت یک کلین‌شیت شد.اوج کار بیرانوند که برگ برنده این دروازه‌بان محسوب می‌شود مهار ضربه پنالتی بهترین بازیکن فوتبال جهان یعنی کریستیانو رونالدو در بازی ایران با پرتغال است.
افتخارات داخلی و باز هم یکه‌تازی بیرانوند
هر چند که عملکرد داخلی اهمیت کمتری در انتخاب مرد سال آسیا دارد ولی به هرحال باز هم علیرضا بیرانوند در این پارامتر نیز از دو رقیب خود وضعیت بهتری دارد.بیرانوند با پرسپولیس علاوه بر ثبت رکورد بیشترین کلین‌شیت، عنوان قهرمانی لیگ و سوپرجام را بدست آورده است اما یوما سوزوکی در جی لیگ توفیقی نداشته و این تیم شانسی برای قهرمانی ندارد و این بازیکن با به ثمر رساند ۱۱ گل در رده یازدهم بهترین گلزنان لیگ ژاپن قرار دارد. عبدالکریم حسن مدافع ۲۵ ساله السد در فصل جاری در رده دوم لیگ قطر جای دارد و در فصل گذشته نیز نایب قهرمان لیگ قطر شد. با مرور کارنامه سه گزینه در سال گذشته میلادی، عبدالکریم حسن، از شانس کمتری برای تصاحب این جایزه برخوردار است و بیرانوند و سوزوکی رقابت نزدیکی برای کسب این جایزه دارند. بیرانوند در صورتی که موفق به دریافت این جایزه شود اولین دروازه‌بانی خواهد بود که به این توفیق دست یافته است.
سایر اخبار این روزنامه
توقف صادرات فرش ایران به مهم‌ترین مقصد یعنی آمریکا چه تبعاتی برای این صنعت دارد؟ توقف صادرات فرش ایران به مهم‌ترین مقصد یعنی آمریکا چه تبعاتی برای این صنعت دارد؟ محمدصادق جنان صفت پایان برترین‌های تاریخ و طبیعت محمدصادق جنان صفت پایان برترین‌های تاریخ و طبیعت اجلاس سالانه سران کشورهای حوزه اقیانوس آرام بدون بیانیه پایانی به کار خود پایان داد اجلاس سالانه سران کشورهای حوزه اقیانوس آرام بدون بیانیه پایانی به کار خود پایان داد قیمت‌گذاری باید در کف بازار باشد؟ قطعه‌سازان در دام گرانی بیرانوند، عبدالکریم حسن و یوما سوزوکی نامزد نهایی بهترین بازیکن سال آسیا شدند شانس بالای علیرضا برای طلسم‌شکنی « ابتکار » از دلایل کم کاری بعضی از بخش‌های دولت نسبت به حل مسائل گزارش می دهد خواب سنگین دولت « ابتکار » از دلایل کم کاری بعضی از بخش‌های دولت نسبت به حل مسائل گزارش می دهد خواب سنگین دولت تعدادی از کتابفروشان نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های استانی معترض‌ هستند حراج فرهنگ در نمایشگاه کتاب با ابلاغیه وزارت کشور درباره زمان پایان کار بازنشستگان، شورای شهر تهران پیروز حناچی را به عنوان سرپرست شهرداری پایتخت برگزید واکنش ظریف به اظهارات مخالفانش در خصوص پولشویی ببر کاغذی می سازند تا آن را به خوبی شکار کنند واکنش ظریف به اظهارات مخالفانش در خصوص پولشویی ببر کاغذی می سازند تا آن را به خوبی شکار کنند با اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد نقوی‌حسینی با اشاره به سخنان اژه‌ای: اژه‌ای خواستار اسناد ظریف درباره پولشویی شد بیرانوند، عبدالکریم حسن و یوما سوزوکی نامزد نهایی بهترین بازیکن سال آسیا شدند شانس بالای علیرضا برای طلسم‌شکنی