رینگ خونین در سالن اورژانس بیمارستان

شهروند| درگیری و ضرب‌وشتم گروهی به  بیمارستان نظام مافی شهر شوش خسارت زیادی وارد کرد. این درگیری طایفه‌ای باعث شد تا کار این بیمارستان مختل شود. پزشکان و کادر درمانی از ترس جانشان محل درگیری را که اورژانس این بیمارستان بود، تخلیه کردند و همین مسأله باعث بلاتکلیفی بیماران بستری و مراجعه‌کنندگان شد. این درگیری درنهایت با دخالت پلیس به پایان رسید. هر چند حضور ماموران برای حل‌وفصل این درگیری طولانی شد اما درنهایت آنها موفق شدند تا آتش این درگیری را خاموش کنند. مقامات قضائی از تشکیل پرونده برای این حادثه و برخورد با عوامل این درگیری و اغتشاش خبر دادند. هنوز خبری در خصوص مصدومان و مجروحان احتمالی این حادثه منتشر نشده است اما به گفته شاهدان عینی و کادر درمانی این درگیری خسارات زیادی به اموال بیمارستان به‌خصوص بخش اورژانس آن وارد آورده است. این برای دومین‌بار طی یک ماه اخیر است که این بیمارستان به صحنه زدوخورد شدید و درگیری مراجعه‌کنندگان تبدیل می‌شود.
جمعه حوالی ساعت 8 شب بود که اورژانس بیمارستان نظام مافی شهر شوش به صحنه زدوخورد تبدیل شد. عده‌ای جوان به طرز هولناکی به جان هم افتادند و رفته رفته به شدت درگیری افزوده شد. به گفته یکی از شاهدان عینی درگیری این افراد بیرون از بیمارستان شروع شده بود و در ادامه این درگیری به بخش اورژانس این مرکز درمانی کشیده شد. افراد درگیرشده از دو طایفه‌ بومی این منطقه هستند که چند سالی است با هم اختلاف دارند و همین مسأله باعث درگیری‌های گاه و بی‌گاه آنها شده است. یکی از پرسنل این مرکز درمانی درباره این حادثه به «شهروند» گفت: «ما درست نفهمیدیم چه اتفاقی افتاد، اما ناگهان صدای دادوفریاد بلند شد. میز و صندلی‌های اورژانس روی هوا بود. چند نفر به صورت گروهی با هم درگیر شده بودند، با میز و صندلی به جان هم افتاده بودند، بیماران‌ هاج‌وواج به این درگیری خیره شده بودند، شرایط به نحوی بود که سلامت پرسنل بیمارستان هم به خطر افتاده بود، پزشکان و کادر بیمارستان مجبور به ترک اورژانس شدند. هر لحظه ممکن بود اتفاق تلخی رخ دهد، از بیماران هم آنهایی که امکان حرکت داشتند، به طرف حیاط و درِ خروجی فرار کردند، اما آنها بی‌‌توجه به همه این اتفاقات فقط به دنبال درگیری و زدوخوردشان بودند، ما هم از اورژانس خارج شدیم.»
با این همه نوروز سواری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر  شوش، علت این حادثه را درگیری همراهان چند مجروح در بیرون از بیمارستان عنوان کرد و در این‌باره گفت: «چند نفر در خارج از بیمارستان و در یکی از مناطق شهر شوش با هم درگیر شده بودند و مجروحان را برای درمان به بیمارستان نظام مافی شوش انتقال دادند؛ اما این درگیری در بیمارستان هم ادامه پیدا کرد و بیشتر  درگیری لفظی بود.» این اظهارات از سوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر شوش در حالی مطرح شده است که تصاویر منتشرشده زدوخورد و درگیری شدید در محوطه اورژانس این بیمارستان را نشان می‌دهد.
دقایقی پس از اوج این درگیری که سالن اورژانس این بیمارستان را به رینگ آزاد تبدیل کرده بود، پلیس وارد عمل شد و توانست این درگیری را خاتمه دهد. درنهایت اورژانس بیمارستان نظام مافی بعد از ساعتی مختل‌شدن فعالیتش را از سر گرفت. پس از این حادثه دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: «پرونده‌ای برای این درگیری تشکیل شده است و به صورت ویژه رسیدگی و با افراد خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.»