ماجرای نجات فائزه کوچولو از میان کولاک

شهروند| برف همه جا را سفیدپوش کرده بود. بارش‌ها آن‌قدر زیاد و پی‌درپی بود که به چادر عشایری که در آن حوالی زندگی می‌کردند، رسید و چادرهایشان را پوشیده از برف کرد. درنهایت 36 خانواده عشایری وقتی به خودشان آمدند، دیدند که در تلی از برف و کولاک گرفتار شده‌اند و هیچ راه فراری ندارند. همین حادثه بود که نیروهای امدادی شهرستان الیگودرز را به محل کشاند. امدادگران بار دیگر در صحنه حادثه‌ای با سرمای وحشتناک حاضر شدند، تا عملیات نجات را انجام دهند. در میان انجام ماموریتشان بود که صدای گریه‌های کودکی یک‌ونیم ساله آنها را به داخل یکی از چادرها کشاند. فائزه کوچولو علاوه بر سرمازدگی دچار مشکل تنفسی هم شده بود. امدادگر هلال‌احمر این دختربچه را نجات داد و درنهایت تمام خانواده عشایری از مهلکه برف و کولاک نجات پیدا کردند. روز پنجشنبه صبح بود که این اتفاق رخ داد. چند نفر از مردان عشایری در منطقه کوهستانی شهرستان الیگودرز توانستند به سختی خود را به محلی که می‌شد تماس تلفنی برقرار کرد، رساندند، آن هم درحالی‌که چادرهایشان پوشیده از برف و کولاک سنگین شده بود و هر لحظه ممکن بود اتفاقات بدی رخ دهد. آنها توانستند با نیروهای امدادی هلال‌احمر تماس بگیرند و گرفتار شدنشان در برف و کولاک را اطلاع دهند. بلافاصله دو تیم امدادی در محل کوهستانی و صعب‌العبور حاضر شدند و ماموریت خود را آغاز کردند. آنها خانواده‌ها را یک‌به‌یک از چادرهای یخ‌زده نجات دادند. چادرهایی که پوشیده از برف و یخ شده بودند. عشایرها درحالی‌که دچار سرمازدگی جزیی شده بودند، از سوی امدادگران در محل امنی اسکان داده شدند.
صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان درباره جزییات این عملیات به خبرنگار «شهروند» گفت: «این خانواده‌ها چند ساعتی بود که در برف گرفتار شده بودند. پس از اطلاع از این وضعیت، سه بخش مرکزی، بشارت و بربرود توابع شهرستان الیگودرز که راه‌های مواصلاتی آن به علت بارش شدید برف قطع شده بود و ۳۶ خانوار عشایری به امدادرسانی و توزیع نایلون پوششی نیاز داشتند، دو تیم کوهستان به همراه تیم‌های عملیات امدادونجات از جمعیت هلال‌احمر استان به این مناطق اعزام شدند. امدادگران جمعیت هلال‌احمر خیلی زود این افراد گرفتارشده را به محل امن انتقال دادند.
با توجه به شناخت کامل نجاتگران جمعیت هلال‌احمر از منطقه و سرعت بالای انجام عملیات، امدادرسانی لازم به ساکنان این عشایر انجام شد. در ابتدا با نایلون چادرشان را پوشاندیم و برف‌های اطرافش را کنار زدیم. بعد از آن خانواده‌ها را به خانه‌ای روستایی انتقال دادیم. تمام امکانات لازم را هم در اختیارشان قرار دادیم. امکاناتی مثل پتو، غذا و وسایل مورد نیاز را در اختیارشان گذاشتیم. در این میان کودک یک‌ونیم ساله‌ای را هم نجات دادیم که هم دچار سرمازدگی شده و هم مشکل تنفسی پیدا کرده بود. این کودک در چادرشان و در کنار 4 چادر دیگر بود. وقتی نیروهای هلال‌احمر به این 5 خانواده رسیدند، دختربچه‌ای را پیدا کردند که درون چادر دچار مشکل تنفسی شده بود
 غلامرضا لونی، رئیس هلال‌احمر الیگودرز بود که این دختربچه را بلافاصله از چادر بیرون آورد و اقدامات اولیه را انجام داد. او توانست این دختربچه را نجات دهد و او را به مکان امنی انتقال دهد. فائزه عاشیری یک‌ونیم‌سال دارد و به همراه پدر و مادرش در چادر زندگی می‌کرد. این زن و شوهر دو فرزند بزرگتر از فائزه هم داشتند که درنهایت خانوادگی نجات پیدا کردند و الان فائزه در سلامت کامل به سر می‌برد. تمام این خانواده هم صبح روز شنبه به سمت خوزستان رفتند.»