اسامی پنج استان نیازمند اهدای خون اعلام شد

بخش خبری: مردم ایران همواره به سنت حسنه اهدای خون توجه ویژه‌ای داشته اند، اما درحال حاضر در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.
دکتر بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می‌یابد، افزود: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده‌های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهر‌ها و مراکز استانها، نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.
وی گفت: شهر تهران با داشتن حدود 170 بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده‌های آن را در کشور دارد البته در شهر‌هایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آن‌ها زندگی می‌کنند مانند شهر‌های استان‌های گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، امروز پنج شنبه تا ساعت 20 باز هستند همچنین فردا مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت 15 و مرکز وصال شیرازی تا ساعت 20 آماده اهدای خون هستند.
حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. 90 درصد از مردم ایران دارای گروه‌های خونی مثبت و 10 درصد دارای گروه‌های خونی منفی هستند، اما درحال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A. مثبت و O. منفی نیاز زیادی وجود دارد.
سایر اخبار این روزنامه
تجهیز ناوگان ریلی با ورود 45 لکوموتیو و 2800 واگن جدید رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور عراق: مسئولان جمهوری اسلامی برای گسترش همکاری ها با عراق بسیار مصمم و محکم هستند و من هم به این موضوع عمیقا معتقدم دکتر روحانی در نشست خبری با رئیس‌جمهور عراق: مبادلات تجاری ایران و عراق می‌تواند به 20 میلیارد دلار افزایش یابد در جریان سفز رئیس‌جمهور عراق به تهران و دیدار با رهبری و رئیس جمهور مطرح شد تاکید مسئولان ایرانی بر تقویت روابط همه جانبه با عراق چه کنیم که «مهریه» به عامل «نامهربانی» تبدیل نشود سبک زندگی حاج سیدمهدی قوام در لاله‌زار، نیاز امروز ما تیر خلاص به معامله بزرگ قرن صلیب سرخ: مرگ، گرسنگی و ویرانی بر زندگی یمنی‌ها خیمه زده است ایندیپندنت:نتانیاهو بزرگترین بازنده درگیری‌های اخیر با غزه است در دوره زمانی یک ساله؛ قیمت نفت‎خام سنگین ایران بشکه‌ای 8 دلار بالا رفت طی هفت ماه سال جاری؛ 10 میلیون و 450 هزار تن کالای اساسی وارد کشور شد یک مقام مسئول در ترکیه: «سر» قاشقچی به ریاض منتقل شده است اخبار کوتاه اقتصادی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در جمع مدیران روابط عمومی‌های استان: مسئولیت سنگینی در حوزه فرهنگی برعهده روابط عمومی‌ها است با توافق سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی؛ 82 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود اسامی پنج استان نیازمند اهدای خون اعلام شد همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و عمان گسترش می‌یابد تخصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری مجلس امروز در جلسه‌ای غیرعلنی موضوعات اقتصادی را بررسی می‌کند در دیدار با دبیر کل سازمان ملل خوشرو خواستار موضع‌گیری گوترش علیه آمریکا شد