مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در جمع مدیران روابط عمومی‌های استان: مسئولیت سنگینی در حوزه فرهنگی برعهده روابط عمومی‌ها است

اصفهان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: شصت و هشتمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان 22 آبان ماه جاری به میزبانی ذوب آهن اصفهان با حضور حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن و جمعی از مدیران روابط عمومی‌های سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی استان برگزار شد. شرکت کنندگان در این گردهمایی از مجموعه اداری و امکانات باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن در مجموعه اداری آموزشی ذوب آهن در بلوار شفق اصفهان و همچنین خط تولید و طرح‌های جدید ذوب آهن بازدید کردند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در جمع مدیران روابط عمومی ادارات و نهادهای استان اصفهان به تشریح شرایط ذوب آهن پرداخت و گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهام‌دار اصلی ذوب آهن بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه‌ای خود دارد؛ بنابراین بیش از نیمی از مردم ایران سهام‌دار ذوب آهن محسوب شده و مسائل جاری این شرکت برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. یزدی زاده با اشاره به آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی وظیفه روابط عمومی‌های سنگین‌تر از گذشته است و باید سعی کنندکه به بهترین نحو پاسدار خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند. مدیرعامل ذو ب آهن با اشاره به اینکه مسئولیت سنگینی در حوزه فرهنگی برعهده روابط عمومی‌ها است گفت: در 8 سال دفاع مقدس خون‌های بسیار زیادی برای حفظ این فرهنگ نثار شد تا اهداف انقلاب را بتوانیم به نتیجه برسانیم. یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن به عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود و همه در رشد و اعتلای آن باید دخیل باشند گفت: نقش روابط عمومی‌ها علاوه بر فعالیت‌هایی که به صورت متمرکز دارند امر اطلاع‌رسانی یکی از اهداف والای آنها است که باید به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار دهند.
استقلال اقتصادی رویکرد مهم انجمن روابط عمومی اصفهان
نائب رئیس انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان نیز در این گردهمایی،گفت: تلاش‌های زیادی در این انجمن از سال‌های گذشته تا به امروز صورت گرفته است. منصورسعیدزاده تصریح کرد: کسانی که تمام تلاش خود را برای اعتلاو بهبود وضعیت این قشر انجام داده‌اند ازجمله شهید خزایی که دومین سال از شهادت او می‌گذرد که این شهید نیز از بدنه روابط عمومی بوده را نباید فراموش کرد. او با اشاره به اینکه23 سال از تشکیل این تشکل می‌گذرد، افزود: در این مدت توانسته‌ایم با تمام فراز و فرودها این تشکل را همچنان حفظ کنیم و این درحالی است که در این مدت برگزاری 13 جشنواره روابط عمومی کار ساده‌ای نبوده است. سعیدزاده تصریح کرد:در تمام این سال‌ها در قالب اساسنامه انجمن در مسیر تعالی روابط عمومی‌ها در سطح استانی و ملی تلاش کرده‌ایم و به نتایج خوبی نیز دست یافته ایم. او ادامه داد: استقلال انجمن در جهت اقتصادی یکی از رویکردهای مهم انجمن بوده که بهای زیادی در این راه پرداخت شده و از تشکل‌ها و موسسات دیگر که در حوزه روابط عمومی‌ها فعالیت کنند، استقبال می‌کنیم، این هدف انجمن است و طبیعتا در این هدف هرچقدر همراه بیشتری داشته باشیم به شرطی که در جهت تعالی روابط عمومی‌ها گام برداریم موفق ترخواهیم بود.


ضرورت ارتباط دوسویه روابط عمومی‌ها با مخاطبین
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم در این گردهمایی گفت: روابط عمومی در سازمان‌ها باید همچون اتوبان دوطرفه میان مدیران و مردم ارتباط برقرار کنند تا شاهد عملکردی بهتر و موفق‌تر از آنها باشیم. حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه مردم به عنوان کسانی که دریافت‌کننده خدمات هستند باید بتوانند نظرات خود را به گوش صاحبان صنایع برسانند، تصریح کرد: در این میان روابط عمومی‌ها بیشترین و پررنگ‌ترین نقش را بر عهده دارند و از این راه می‌توانند تاثیرات اجتماعی خدمات ارائه شده را شاهد باشند. او با اشاره به این که در برنامه پنجم و ششم توسعه بر ضرورت پیوست فرهنگی طر ح‌ها تاکید شده گفت: این پیوست فرهنگی در شرایط اجتماعی فعلی می‌تواند به عنوان مکمل در پیشبرد طر ح‌ها عمل کند. فولادگر، فرهنگ سازی و داشتن برنامه را دیگر وظیفه روابط عمومی‌ها دانست که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد. وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت توجه به ذخایر معدنی و منابع کشور به عنوان راهی برای قطع وابستگی به نفت اشاره کرد و افزود: با استفاده از منابعی که در کشور موجود است می‌توان نفت را از کالای هزینه‌ای به کالایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرد. او تاکید کرد: در کنار معادن، گردشگری و صنایع دریایی موجود در شمال و جنوب کشور بهترین راه برای رفع وابستگی به نفت و ایجاد درآمد پایدار به حساب می‌آید. رئیس کمیسیون حمایت از تولید با انتقاد از این که در شرایط فعلی استفاده از معادن آن چنان جدی گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: کمتر از یک درصد از ارزش افزوده کشور توسط معادن تامین می‌شود و این موضوع در برنامه ششم توسعه بسیار موردتوجه قرارگرفته است.
ذخایر 50 میلیارد تنی کشورمورد بهره‌برداری اصولی قرار نمی‌گیرد
او از دارا بودن 60 میلیارد تن ذخایر در کشور خبر داد و اضافه کرد: این نعمت الهی چندان اصولی مورد بهر ه‌برداری قرار نمی‌گیرد و عملکرد مطلوبی در این حوزه نداشته‌ایم تا بتوانیم نتایج خوبی را به دست آوریم. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خام فروشی را مانع رشد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سرمایهگذاری در معادن و واگذاری به بخش خصوصی یکی از رویکردهایی است که می‌تواند پیشرفت بیشتری را برای کشور به همراه داشته باشد. فولادگر افزود: هزار و 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در بین مردم یکی از معضلات و چالش‌های پیش روی اقتصاد کشوراست که باید برای به جریان افتادن آن و تحرک در معیشت شهروندان برنامه‌ریزی اثرگذار و سود بخش در نظر گرفت. رئیس کمیسیون حمایت از تولید، نقدینگی را بلای جان اقتصاد دانست و ادامه داد: بورس به معنای واقعی در ایران وجود ندارد اما همین تعاملات اقتصادی در بورس نیم بند کشور با به جریان انداختن بخشی از نقدینگی مردم جان تاز ه‌ای گرفت و ازسوی دیگر باعث رونق تولید شد. فولادگر با اشاره به اینکه سهم زیادی از پروژ ه‌ها و طر ح‌های عمرانی نیمه تمام و به حالت رکود هستند، اذعان کرد: صنعت با استفاده از فولاد می‌تواند رونق بگیرد بویژه در بخش ساختمان که عملا شاهد خاموش شدن آن هستیم، فولاد تولید داخل نقش احیاگر را بازی خواهد کرد. او حفظ بازار صادراتی در مقابل اولویت تامین نیاز داخلی را ضروری دانست و گفت: برای عبور ازگردنه تاریخی و شرایط موجود باید به دنبال رونق اقتصادی بود تا به برنامه جامع تولید فولاد کشور و تولید 55 تن فولاد خام تا سال 1404 دست پیدا کنیم.
رویکرد جدید به روابط عمومی‌ها با اصلاح دیدگاه سنتی
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز در این همایش با اشاره به اینکه همچنان دیدگاه سنتی به روابط عمومی‌ها وجود دارد گفت: اینکه روابط عمومی مدعی العموم کارکنان در داخل و وکیل سازمان در بیرون یک مجموعه به حساب می‌آید کارکرد قبلی است اما به همین کارکرد هم درست و به صورت اصولی پرداخته نشده است.سید محسن علامه ادامه داد: روابط عمومی در شرایط فعلی و حضور گسترده شبکه‌های مجازی و خبرگزار ی‌ها درزمین خود بازی نمی‌کند بلکه باید به دنبال جذابیت‌ها برای مخاطب باشد تا بتواند برند ایجادکند. او تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید قدرت پیش‌بینی در رویارویی با بحرا ن‌های احتمالی را داشته باشند و این موضوع مغفول مانده، درحالی که اگر کار حرفه‌ای در این حوزه صورت نگیرد و تنها به نصب یک بنر و کارهای اجرایی ازاین دست بسنده کنیم، موفق نخواهیم شد.

ذو ب آهن اصفهان مسئولیت‌های اجتماعی را با جدیت دنبال می‌کند
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل باشگاه فرهنگی ورزشی ذو ب آهن اصفهان در این همایش که به میزبانی ذو ب آهن اصفهان برگزار شد، گفت: در باشگاه فرهنگی ورزشی ذو ب آهن درحال حاضر 32 تیم ورزشی فعالیت می‌کنند و 800 ورزشکار در رشته‌های قهرمانی آموزشی وحرف‌های در این مجموعه حضور دارند که حجم عمده آن‌ها در رشته فوتبال هستند. محمدمهدی رمضانی در ادامه با تاکید بر اینکه این باشگاه موفق شده در سه دوره از سا لهای 94تا 96 اخلاق مدارترین باشگاه فرهنگی ورزشی شناخته شود،عنوان کرد: این مجموعه جزو معدود باشگا ه‌هایی است که توجه به زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار داده است. او در ادامه افزود: گاندو هیولای آبی به همین دلیل به عنوان شاخص این مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده چراکه این گونه در معرض خطر است. رمضانی با اشاره به اینکه درحوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز این مجموعه فعالیت‌هایی را به عهده گرفته است، اظهار کرد: حفظ محیط‌زیست،استفاده از کالاهای ایرانی صرفه جویی در مصرف آب ومحرومیت زدایی فعالی تهایی را در نظر گرفته ایم. او با اشاره به این که مجموعه فرهنگی ورزشی ذو ب آهن اصفهان جزو نخستین مجموعه‌های ورزشی بوده است که بازدید از ورزشگاه‌ها را رواج داده یادآور شد: این مجموعه برخلاف بسیاری از مجموعه‌های ورزشی دیگردر بحث درآمدزایی نیز گام‌هایی برداشته است و سالانه 7 تا 8 میلیارد تومان درآمدزایی دارد.
* مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: ذوب آهن به عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود و همه در رشد و اعتلای آن باید دخیل باشند
* نائب رئیس انجمن فرهنگی روابط عمومی استان: در تمام این سال‌ها در قالب اساسنامه انجمن در مسیر تعالی روابط عمومی‌ها در سطح استانی و ملی تلاش کرده‌ایم و به نتایج خوبی نیز دست یافته ایم
* نماینده مردم اصفهان در مجلس: روابط عمومی در سازمان‌ها باید همچون اتوبان دوطرفه میان مدیران و مردم ارتباط برقرار کنند تا شاهد عملکردی بهتر و موفق‌تر از آنها باشیم
سایر اخبار این روزنامه
تجهیز ناوگان ریلی با ورود 45 لکوموتیو و 2800 واگن جدید رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور عراق: مسئولان جمهوری اسلامی برای گسترش همکاری ها با عراق بسیار مصمم و محکم هستند و من هم به این موضوع عمیقا معتقدم دکتر روحانی در نشست خبری با رئیس‌جمهور عراق: مبادلات تجاری ایران و عراق می‌تواند به 20 میلیارد دلار افزایش یابد در جریان سفز رئیس‌جمهور عراق به تهران و دیدار با رهبری و رئیس جمهور مطرح شد تاکید مسئولان ایرانی بر تقویت روابط همه جانبه با عراق چه کنیم که «مهریه» به عامل «نامهربانی» تبدیل نشود سبک زندگی حاج سیدمهدی قوام در لاله‌زار، نیاز امروز ما تیر خلاص به معامله بزرگ قرن صلیب سرخ: مرگ، گرسنگی و ویرانی بر زندگی یمنی‌ها خیمه زده است ایندیپندنت:نتانیاهو بزرگترین بازنده درگیری‌های اخیر با غزه است در دوره زمانی یک ساله؛ قیمت نفت‎خام سنگین ایران بشکه‌ای 8 دلار بالا رفت طی هفت ماه سال جاری؛ 10 میلیون و 450 هزار تن کالای اساسی وارد کشور شد یک مقام مسئول در ترکیه: «سر» قاشقچی به ریاض منتقل شده است اخبار کوتاه اقتصادی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در جمع مدیران روابط عمومی‌های استان: مسئولیت سنگینی در حوزه فرهنگی برعهده روابط عمومی‌ها است با توافق سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی؛ 82 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود اسامی پنج استان نیازمند اهدای خون اعلام شد همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و عمان گسترش می‌یابد تخصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری مجلس امروز در جلسه‌ای غیرعلنی موضوعات اقتصادی را بررسی می‌کند در دیدار با دبیر کل سازمان ملل خوشرو خواستار موضع‌گیری گوترش علیه آمریکا شد