تیر خلاص به معامله بزرگ قرن

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انجام حملات موشکی تلافی جویانه فلسطینی‌ها علیه مواضع رژیم صهیونیستی پیامدهای عظیمی را متوجه اشغالگران کرده است. این حملات موشکی پاسخی فوری و گسترده به جنایات اشغالگران بود که با نفوذ به نوار غزه چند تن از نیروهای مقاومت فلسطین را به شهادت رساندند و دزدانه فرار کردند ولی در تور نیروهای مقاومت گرفتار شدند که ضمن درگیری متقابل یک تن از فرماندهان ارشد نیروهای ویژه اسرائیل نیز به هلاکت رسید.
اشغالگران عادت کرده بودند هر زمان در داخل دچار مشکلی می‌شدند، با انجام تهاجمات وحشیانه، افکار عمومی را به سمت و سوی دیگر منحرف می‌کردند ولی کمترین واکنش تلافی جویانه را شاهد نبودند. در مقطع کنونی بنیامین نتانیاهو در معرض انواع مشکلات فرسایشی است. از یکطرف پرونده فساد مالی علیه وی درحال پیگیری است. از سوی دیگر فشارهای جهانی علیه انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و تلاش برای تبدیل بیت المقدس به پایتخت اسرائیل، زمینه‌های انزوای جهانی صهیونیست‌ها را فراهم کرده است. بعلاوه مداخلات فزاینده نتانیاهو در سیاستها و مواضع کشورها به ویژه علیه ایران، بازخوردی منفی دارد. همچنین انجام حملات موشکی تلافی جویانه فلسطینی‌ها علیه مواضع رژیم صهیونیستی پیامدهای عظیمی را متوجه اشغالگران کرده است. همچنین طرح شیطانی معامله بزرگ قرن با هدف مختومه کردن مسئله فلسطین به نفع اشغالگران کلید خورده که بسیار هشدار دهنده است.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ شرور رژیم صهیونیستی امیدوار بود با حملات ضد فلسطینی بتواند راه تنفسی برای دولت نتانیاهو تدارک نماید ولی تلاش‌های او نه تنها با شکست کامل مواجه شد بلکه نتایج معکوسی به همراه داشت که کابینه نتانیاهو را در معرض سقوط قرار داده است.


حملات موشکی فلسطینی‌ها به قدری تاثیرگذار بود که نتانیاهو شخصاً از ژنرال سیسی رئیس رژیم کودتائی مصر خواستار میانجی گری شد که به آتش بس میان طرفین منجر شد. این یک پیروزی استراتژیک برای فلسطینی‌ها بود و نشان داد که مقاومت و پاسخ‌های کوبنده به جنایات اشغالگران، «یگانه راهکار مهار دشمن» است.
جشن و پایکوبی مردم مظلوم فلسطین در غزه با خشم و سرخوردگی اشغالگران همزمان شد. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل استعفا دادو نفرات حزبش را از حمایت دولت در کنست اسرائیل خارج کرد و به ائتلاف با نتانیاهو پایان داد. وضعیت شکننده نتانیاهو، دولتش را در وضعیت برزخی قرار داده و هر لحظه ممکن است دولتش سقوط کند. دولت وی اکنون فقط یک رای بیشتر از حد نصاب دارد و در صورت پایان حمایت سایر احزاب ائتلافی، سقوط دولتش قطعی است.
بدین ترتیب چهارمین کابینه ائتلافی نتانیاهو به نظر می‌رسد پایان بخش کارنامه سیاسی پرخطای او باشد که همواره با توسل به جنایت و کشتار علیه فلسطینی‌ها درصدد بود موقعیت خود را تحکیم نماید ولی این بار شرارتها به زیانش تمام شده است. نتانیاهو تلاش کرد با پذیرش استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ چنین وانمود کند که او مقصر اصلی در ایجاد وضعیت کنونی است ولی در این زمینه هم ناموفق بود و رقبا سرگرم رایزنی برای تدارک سقوط دولت هستند و حتی ائتلاف شکننده هم کارساز نیست که وی از این بحران عبور کند.
این پدیده نادر و کاملاً غیرمنتظره حاوی درسهای زیادی برای مقاومت و مردم مظلوم فلسطین است و نشان می‌دهد که راهکار مهار دشمن اشغالگر صرفاً در مقاومت و مقابله به مثل است. تعالیم قرآنی مسلمانان را به استقامت و پایداری در برابر دشمن دعوت می‌کند تا پیروزی و موفقیت شامل حال آنان شود. نکته کلیدی در این میان، به پیامدهای شکست صهیونیست‌ها باز می‌گردد که سقوط دولت صهیونیستی کمترین بازتاب آنست.
پیروزی اخیر مقاومت و شکست اشغالگران را باید به منزله «تیر خلاص به معامله بزرگ قرن» ارزیابی کرد که نشان داد مقاومت درصورت پایداری بر مواضع خود و نشان دادن ابتکار عمل در راه خنثی کردن توطئه‌های دشمن اشغالگر می‌تواند طرح‌های شیطانی را با شکست کامل مواجه سازد. اشغالگران تصور کردند که مغازله با سران چند رژیم فاسد عربی، پایان کار فلسطینی‌ها است و آنها با تطمیع و فریب دربارهای ارتجاع عرب، گوی سبقت را ربوده‌اند و نه تنها فلسطین که جهان عرب را هم تسخیر کرده‌اند. اظهارات ابلهانه بن سلمان در واشنگتن که می‌گفت دیگر فلسطین جزو اولویت‌های اعراب نیست، بلکه ایران و سایر مجموعه‌های مقاومت در منطقه را باید خطری برای اعراب ارزیابی کرد، صهیونیست‌ها را به قدری خشنود و امیدوار کردکه تصور کردند می‌توانند فلسطینی‌ها را بیش از پیش تحت فشار قرار دهند و هیچ کس فریادهای فلسطین را جدی نگیرد. ولی هرگز انتظار نداشتند مقاومت در غزه به تنهائی آنها را از پا در آورد. حوادث اخیر، ابعاد آسیب پذیری اشغالگران را به رخ کشید و نشان داد که اگر اراده مقاومت در فلسطینی‌ها احیا شود، آنها می‌توانند چهارمین ارتش دنیا را هم زمین گیر و منفعل سازند و ابعاد ناکارآمدی شرارت اشغالگران را به دوست و دشمن به وضوح ثابت کنند، درسی بزرگ که نباید فراموش گردد.
سایر اخبار این روزنامه
تجهیز ناوگان ریلی با ورود 45 لکوموتیو و 2800 واگن جدید رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور عراق: مسئولان جمهوری اسلامی برای گسترش همکاری ها با عراق بسیار مصمم و محکم هستند و من هم به این موضوع عمیقا معتقدم دکتر روحانی در نشست خبری با رئیس‌جمهور عراق: مبادلات تجاری ایران و عراق می‌تواند به 20 میلیارد دلار افزایش یابد در جریان سفز رئیس‌جمهور عراق به تهران و دیدار با رهبری و رئیس جمهور مطرح شد تاکید مسئولان ایرانی بر تقویت روابط همه جانبه با عراق چه کنیم که «مهریه» به عامل «نامهربانی» تبدیل نشود سبک زندگی حاج سیدمهدی قوام در لاله‌زار، نیاز امروز ما تیر خلاص به معامله بزرگ قرن صلیب سرخ: مرگ، گرسنگی و ویرانی بر زندگی یمنی‌ها خیمه زده است ایندیپندنت:نتانیاهو بزرگترین بازنده درگیری‌های اخیر با غزه است در دوره زمانی یک ساله؛ قیمت نفت‎خام سنگین ایران بشکه‌ای 8 دلار بالا رفت طی هفت ماه سال جاری؛ 10 میلیون و 450 هزار تن کالای اساسی وارد کشور شد یک مقام مسئول در ترکیه: «سر» قاشقچی به ریاض منتقل شده است اخبار کوتاه اقتصادی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در جمع مدیران روابط عمومی‌های استان: مسئولیت سنگینی در حوزه فرهنگی برعهده روابط عمومی‌ها است با توافق سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی؛ 82 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود اسامی پنج استان نیازمند اهدای خون اعلام شد همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و عمان گسترش می‌یابد تخصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری مجلس امروز در جلسه‌ای غیرعلنی موضوعات اقتصادی را بررسی می‌کند در دیدار با دبیر کل سازمان ملل خوشرو خواستار موضع‌گیری گوترش علیه آمریکا شد