انتقاد فرماندار رشت از برخورد  با نوازندگان جوان



معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وضعیت جوانان نوازنده رشتی باید به طور جدی پیگیری شود و یکی از مدیران کل معاونت جوانان وضعیت این جوانان را از استان گیلان جویا خواهد شد.
محمدمهدی تندگویان در این خصوص به ایسنا توضیح داد: اگرچه در مورد موسیقی خیابانی قوانین متقنی وجود ندارد، با وجود این در مورد حقوق شهروندی و برخورد با مردم و شهروندان به اندازه کافی قانون درکشور وجود دارد. نیروی انتظامی یا هر نهاد دیگری در مورد موضوعات یا حتی تخلفات شهری مانند سد معبر و... نباید به این شکل با مردم برخورد کند.


وی در ادامه تصریح کرد: اصل «احترام» باید در مورد شهروندان و همه مردم رعایت شود که این فیلم نشان می‌دهد این موضوع رعایت نشده است. ما حق نداریم حتی با مجرمان هم به این شکل رفتار کنیم، چه برسد به این جوانان که مشغول نواختن ساز هستند. این دست فعالیت‌ها پدیده‌های جدیدی در جامعه هستند که قانون در مورد آن هیچ پیش‌بینی نداشته است.
تندگویان با بیان اینکه ابتدا باید در حقوق شهروندی و شهری در مورد این دست فعالیت‌ها پیش‌بینی‌هایی صورت گیرد، اظهار کرد: شورای شهر کلان شهرها باید مصوباتی در این مورد داشته باشند و مجلس هم می‌تواند به شکل کلان درمورد نوع اجرا و دریافت مجوزها، قوانین کلی وضع کند تا با تصویب آنها مشکلات آتی هم برطرف شود.فرماندار شهرستان رشت نیز با تأکید بر لزوم تلاش در جهت ارتقای نشاط اجتماعی گفت: قانون و هنجارهای عمومی باید از سوی همگان رعایت شود.
به گزارش ایرنا ، میرشمس مؤمنی‌زاده در ادامه افزود: به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد تا رفتار یک شخص موجب لطمه به زحمات و تلاش‌های مدبرانه و شبانه روزی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی در سایر حوزه‌ها نشود.فرماندار رشت با تصریح اینکه تقویت نشاط و امید در جامعه باید بر مدار قانون و هنجارها باشد، گفت: نباید با رفتارهای نادرست و فراقانونی، تصویری نادرست از فضای فرهنگی و اجتماعی استان که در سطح کشور کم نظیر است، ایجاد یا با واکنش‌های هیجانی چنین موضوعی را به دیگران القا کنیم.مؤمنی‌زاده، عموم جامعه را به رعایت قانون، هنجارها و اخلاق دعوت کرد و گفت: حسب تأکید استاندار گیلان به جهت اهمیت حفظ آرامش فرهنگی و اجتماعی استان، پیگیری‌های لازم در مورد موضوع برخورد با نوازندگان جوان در رشت انجام می‌شود.