ابقای تاج در فدراسیون فوتبال




مهدی تاج که براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مجبور به رفتن بود، براساس اظهارات روز پنجشنبه رضا صالحی امیری، در پست فدراسیون فوتبال ابقا شده است. وی که شائبه برکناری‌اش احتمال ورود فیفا به ماجرا و تعلیق مجدد فوتبال ایران را در پی داشت و حتی دلیل سفر اخیر جیانی اینفانتینو  و شیخ سلمان به تهران، برپایی جلساتی با این مقام‌ها برای پرهیز از این وضعیت تلقی شده بود، می‌تواند با استفاده از قانون ماده 60 خدمات مدیریت کشور به کار خود در فدراسیون فوتبال ادامه بدهد .


صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در اظهاراتی در این خصوص که روی سایت این کمیته درج شده، آورده است: «در پی جلسات فشرده‌ای که با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم، مقرر شد که آقای تاج در فدراسیون فوتبال بماند. فوتبال در شرایط حساس کنونی نیاز به آرامش دارد و نتایج حاصله نشان می‌دهد عملکرد این رشته در سال‌های اخیر درخشان بوده است. در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم و همگان باید توان و ظرفیت خود را برای موفقیت تیم ملی به کار گیرند. براساس قانون 60 خدمات مدیریت کشور، آقای تاج می‌تواند خود را از حالت بازنشستگی به اشتغال مجدد با رعایت قانون برگرداند. انصافاً هم آقای تاج بارها اعلام کرده که خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند و به همین سبب امیدواریم روال قانونی اعاده به خدمت ایشان انجام شود.»
ابقای تاج در حالی صورت می‌پذیرد که طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، وی و رؤسای 12 فدراسیون دیگر باید پنجشنبه گذشته (24 آبان) فدراسیون‌های خود را ترک می‌کردند و از امروز (شنبه) سرپرستان موقت اداره کار این فدراسیون‌ها را تا زمان برگزاری مجمع جدید انتخاباتی برعهده می گرفتند. تعدادی از رؤسای قبلی بر همین اساس طی هفته‌ها و روزهای اخیر رفتنی شده بودند و تکیلف بقیه نیز ظرف امروز و فردا مشخص می‌شود.