با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم؛ مراسم تشییع پیکر مدیرعامل و معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد

مراسم تشییع پیکرمرحوم دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی پارلمانی این سازمان روز گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بیمارستان میلاد تهران برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم در سخنانی گفت: «انالله و انا الیه راجعون، شهادت امام عسکری و درگذشت دو مدیر ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را تسلیت می‌گویم.
وی افزود: برادر عزیز و خدمتگزار دکتر نوربخش که عمر پرخیر و برکت خود را به عنوان پزشک متعهد مردم‌دوست و خدمتگزار صرف کرد و تا آخرین لحظه حیات در خدمت اقشار محروم بودو عاشق مستضعفین و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی بود و یک لحظه از خدمت کوتاهی نکرد و آخر هم درهمین مسیر جان خود را ازدست داد.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مرحوم تاج الدین نیز از نیروهای خدوم و نماینده دو دوره مردم اصفهان در مجلس و فردی دلسوز و زجر کشیده بودو خانواده‌ای شریف داشت، گفت: او هم در راه خدمت به محرومین جان خود را از دست داد. این ضایغه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، خانواده تامین اجتماعی، جامعه کارگران، و خانواده‌های شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.»


مراسم تشییع و بدرقه مدیرعامل و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی کشور و معاون او صبح روز جمعه نیز و با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، استاندارگلستان، مسئولان استان و مردم قدر شناس گرگان از مقابل بیمارستان حکیم جرجانی برگزار شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم مرحوم نوربخش را انسانی خدمتگزار صدیق، شریف، پاک‌دست، پرتلاش با مدیریت جهادی دانست و گفت: این حادثه اسفناک را به همه خدمتگزاران ملت شریف ایران‌‌ تسلیت عرض می‌کنم.
محمد شریعتمداری با بیان اینکه مرحوم نوربخش یکی از پزشکان حاذق و دانشمند این کشور بود، گفت: مرحوم نوربخش در زمان دفاع مقدس در خدمت مردم شریف ایران و رزمندگان بود و بعد از جنگ نیز ‌سال‌های متمادی خدمتگزار جمع کثیری از طبقات مختلف جامعه بود که به نوعی با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط بودند
وی با اشاره به فعالیت مرحوم نوربخش در سازمان تخصصی تامین اجتماعی ادامه داد: اداره نظام بیمه‌ای با توجه به وضعیت اقتصادی کشور کار بسیار دشواری بود،ولی این مرحوم برای حفظ ارزش دارایی‌ها، سازمان تامین اجتماعی را به بهترین نحو و با وجود مشکلات فراوان اداره می‌کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرحوم نوربخش هیچ‌گاه از خستگی ننالید و همیشه برای خدمت به مردم آماده بود، گفت: این مدیر نجیب و متواضع در خیریه حضرت عبدالعظیم در شهرری هفته‌ای یک روز به صورت رایگان مردم را درمان می‌کرد و هزینه‌های دارویی مردم را پرداخت می‌کرد، درحالی که کسی از این خدمتش مطلع نبود.
وی با اشاره به همزمانی درگذشت این دو مرحوم با ‌شب شهادت امام عسگری(ع) افزود: ‌انگار همه برنامه‌ها جور شده بود که ساعت 4 بعد از ظهر در آن تقاطع باشیم. به نظر من این حادثه یک درس عبرت بزرگ برای همه مسئولان است چرا که از این دنیا رفتنی هستیم لذا باید مانند مرحوم نوربخش طوری خدمت کنیم که نام نیک از ما برجای بماند.
شریعتمداری گفت: خداوند ناظر بر اعمال ما است و باید بدانیم اگر قدمی در راه خدمت برداریم پروردگار می‌بیند و چه بهتر گام‌های خود را برای خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار مردم برداریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: شما مردم استان گلستان میزبان خوبی بودید و این حوادث مشیت الهی است و هیچکدام از ماها نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم و ما دو مسئول خادم، دلسوز، ساعی و پرتلاش را از دست دادیم.
دکترعلی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم که خود را به مراسم تشیع جنازه رسانده بود، با برشمردن ویژگی‌های بارز مدیریتی مرحوم نوربخش گفت: ‌مرحوم نوربخش حقوق هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی را به دوسوم ‌کاهش داد و خودش نیمی از حقوقش را نمی‌گرفت.
وی با اشاره به نحوه همکاری با مرحوم نوربخش و تاج‌الدین در سازمان تامین اجتماعی افزود: روزی که مرحوم نوربخش را برای همکاری دعوت کردم، وی نیز بعد از پذیرفتن مسئولیت خواستار همکاری تاج‌الدین به عنوان معاون پارلمانی این سازمان شد.
وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرحوم تاج‌الدین را از سال 59 می‌شناسم، ادامه داد: این مرحوم را از زمانی که یک کارگر جوان و فعال در تشکل‌های کارگری بود می‌شناختم، وی مبارز قبل از انقلاب، جسور و متقی در اصفهان بود لذا از وی خواهش کردیم با همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به سوابق مرحوم تاج الدین گفت: این مرحوم برادر شهید بود و بارها به جبهه رفته بود و هیچ‌گاه نشنیدم یک بار‌ درخواست مادی داشته باشد و با اینکه مدت‌ها در وزارتخانه می‌خوابید، یک بار هم به هتل نرفت و حتی در مهمان‌خانه این سازمان هم حضور نیافت.
ربیعی با بیان اینکه مرحوم نوربخش واقعا «تقی» بود، ادامه داد: بعد از انتصاب ‌حقوق هیئت مدیره تامین اجتماعی را به دوسوم ‌کاهش داد و بیش از یک‌سوم حقوق قبلی خودش را حذف کرد.
ربیعی با بیان اینکه مرحوم نوربخش در اهدای هدیه از بیت‌المال بسیار وسواس داشت، گفت: روزی تعدادی میهمان به سازمان تامین اجتماعی آمده بودند، مرحوم نوربخش با هزینه شخصی برای آنها به عنوان هدیه کیف تهیه کرده بود و معتقد بود نباید از پول بیت‌المال هدیه داده شود.
وی با بیان اینکه مرحوم نوربخش فقط یک ماشین و آپارتمان دارد، گفت: با اینکه این مرحوم رئیس انجمن ارتوپدی ایران بود و می‌توانست با درآمد پزشکی‌اش ‌ماهی 300 میلیون درآمد داشته باشد، اما خدمت به مردم را برگزید و ‌یکشنبه‌ها شب به حرم عبدالعظیم می‌رفت و بیماران را درمان می‌کرد.
وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرحوم نوربخش در راه خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت، ادامه داد: ‌خدا شاهده ‌‌اربعین، عاشورا، جمعه و... سر کار بود گاهی اوقات تا ساعت دوازده ‌شب سر کار می‌ماند و امور مردم را انجام می‌داد.
وی با بیان اینکه مرحوم نوربخش چهره‌ای پاک و شریف داشت و بابت از دست دادن ‌چنین مدیرانی واقعا متاسف هستم، گفت: ‌نوربخش بارها ‌به جبهه اعزام شده بود و ‌شان نوربخش این نبود که در یک بستر عادی فوت کند.
وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسلیت مجدد به خانواده این مرحوم گفت: جامعه کارگری قدردان این دو عزیز هستند و امروز جامعه بازنشستگی قدردان ‌و عزاداران هستند و ‌از شما مردم استان گلستان ‌که به مراسم تشییع آمدید نهایت تشکر را دارم.
پیکر مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی عصر دیروز در دارالرحمه حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، شهر ری به خاک سپرده شد.همچنین پیکر عبدالرحمن تاج الدین معاون فقید این سازمان قرار است امروز شنبه بیست وششم آبان ماه در اصفهان تشییع و خاکسپاری شود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر صمت: بخشی از صندوق توسعه ملی برای آرامش بازار اختصاص یافته است کابینه نتانیاهو فروپاشید ائتلاف سعودی در «الحدیده» یمن به زانو درآمد ماکرون خطاب به ترامپ: فرانسه رعیت آمریکا نیست با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم؛ مراسم تشییع پیکر مدیرعامل و معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد مجلس این هفته میزبان وزیر نفت برای پاسخ به سوال جمعی از نمایندگان است فرمانده کل سپاه: 5 نفر از مرزبانان ایرانی آزاد شدند جریمه 50هزارتومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی از امروز اعمال می‌شود ایران با خانواده قربانیان آتش‌سوزی کالیفرنیا ابراز همدردی کرد واکنش شهرداری تهران به انتشار فیلمی از حناچی حضرت آیت‌الله سبحانی: واجب است مومنین به هر وسیله‌ای به کمک مردم مظلوم یمن بشتابند بلاتکلیفی چرا؟ با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها