برهم صالح امروز به تهران می‌آید

رئیس‌جمهور عراق امروز به تهران می‌آید و با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری الاخباریه، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهور جدید عراق امروز (شنبه)2018/11/17 در یک سفر منطقه‌ای رسمی عازم تهران خواهد شد که این سفر منطقه‌ای عربستان را نیز شامل می‌شود.
دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: قرار است برهم صالح با حسن روحانی همتای ایرانی خود و دیگر مسئولان ایرانی دیدار و در رابطه با آخرین تحولات منطقه و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه میان ایران و عراق بحث و گفت‌وگو کند.
براساس این گزارش رئیس‌جمهور عراق به همراه هیاتی متشکل از وزیران و مشاورین به تهران می آید.
پیش از این نیز لقمان الفیلی، سخنگوی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: برهم صالح، رئیس جمهور عراق در برنامه جدید خود برای ایجاد سیاست‌های باز با کشورهای همجوار قصد دارد به تمام کشورهای همسایه سفر کند. سفر برهم صالح به کویت و امارات در راستای برنامه او و رساندن پیام عراق بود در رابطه با اینکه سیاست عراق در قبال همه یکی است و به دنبال ایجاد صفحه جدید از روابط با همسایگان است. سفرهای دیگر رئیس جمهور عراق نزدیک است و بزودی موعد آنها اعلام خواهد شد که ایران یکی از این کشورها است.


براساس این گزارش برهم صالح، رئیس جمهور عراق در اولین سفر منطقه‌ای خود به کویت و امارات رفت و با مقامات دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس‌جمهور عراق که به عنوان اولین سفر خود در این مقام، کشورهای عربی منطقه را انتخاب کرده است عصر دیروز (پنجشنبه) وارد اردن شد و با پادشاه این کشور دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما از رم ،معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار به تشریح توافقنامه برجام در سال ۲۰۱۵ با کشورهای 1+5 پرداخت و گفت:آمریکا در برجام به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده است.
عراقچی افزود: آمریکا با خروج از این توافق مهم نه تنها به اعتبار خود در صحنه جهانی آسیب زد بلکه با اعمال شدیدترین تحریم‌های جدید علیه ایران نقص قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را مرتکب شده است.