نتانیاهو در کابوس سراشیبی

پاییز 2018، شاید پایان حیات سیاسی نتانیاهو باشد و او صندلی شماره یک قدرت در رژیم صهیونیستی را از دست بدهد.
پذیرفتن آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطین در نوار غزه، آتش به جان دولت نتانیاهو انداخته و با کناره گیری دو وزیر کلیدی کابینه وي، احتمال سقوط تمام دولت قوت گرفته و تا لحظه تنظیم این گزارش بسیاری از رسانه های غربی و منطقه ای کنار رفتن نتانیاهو از قدرت را قطعی دانستند.دیروز جمعه و در پی شکست گفت‌وگوها میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر با نفتالی بنت، وزیر آموزش و رهبر حزب دست راستی خانه یهودی، احتمال اعلام انتخابات زودهنگام در این کشور در ساعات آینده افزایش یافت.
نشست روز جمعه ۲۵ آبان میان نتانیاهو و نفتالی برای تعیین جانشین وزیر دفاع در کابینه نتیجه‌ای در بر نداشت و به این ترتیب بحران سیاسی اسرائیل که با استعفای وزیر دفاع آغاز شده بود در این روز به اوج خود رسید.
آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۲۳ آبان، یک روز پس از توافق غیر مستقیم میان تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی برای آتش‌بس در نوار غزه از سمت خود استعفا داده بود.


ظاهرا نتانیاهو در نشست روز جمعه گفته است که موشه کحلون، وزیر دارایی و رهبر حزب کولانو با انتصاب نفتالی بنت در مصدر وزارت دفاع مخالفت کرده است. حزب بنت به همراه یک حزب دست راستی دیگر به نام کولانو (به عربی کلنا: همه ما) در ائتلاف حزب حاکم رژیم صهیونیستی شرکت دارد.
مقاومت نتانیاهو و تکذیب لیکود
به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو در برابر پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام مقاومت می‌کند. لیکود، حزب متبوع نتانیاهو خبر احتمال برگزاری انتخابات را تکذیب کرده و از قول وی گفته است ائتلاف موجود در کابینه را حفظ خواهد کرد. او که با از دست دادن یکی از نفرات خود در کابینه، دیگر اکثریت را در اختیار ندارد؛ در حال حاضر مجبور است برای انتصاب یک وزیر دفاع از حزب خود، به نفتالی بنت باج سیاسی بدهد.
به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نخست وزیر اسراییل در نشست روز جمعه به نفتالی بنت گفته است که تا زمان معرفی وزیر جدید شخصا سرپرستی وزارت دفاع را بر عهده خواهد داشت.
بر اساس قانون اساسی رژیم صهیونیستی، نخست وزیر می‌تواند، مجلس این کشور«كنست» را منحل کند. او در این صورت ۹۰ روز فرصت خواهد داشت تا انتخابات پارلمانی زودهنگام را برگزار کند. دوره کار وکلای فعلی کنست به طور معمول در ماه نوامبر ۲۰۱۹ میلادی به پایان می‌رسد.
قرار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای هفته جاری با رهبران احزاب سیاسی این کشور دیدار کند.
نشست اضطراری درمورد فلسطین وتلاش عرب ها برای عادی سازی روابط
از سوی دیگر، اتحادیه عرب در حالی که برخی کشورهای عربی آشکار و پنهان در پی عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند، روز گذشته بنا بر درخواست فلسطین، نشستی فوق‌العاده در سطح نمایندگان کشورهای عضو برگزار کرد. هدف از برگزاری این نشست، بررسی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود و البته احمد ابوالغیط دبیر کل این اتحادیه به دلیل سفر، در این نشست حضور نداشت.
دیاب اللوح سفیرفلسطین در قاهره و نماینده این کشور در اتحادیه عرب پیش از این نشست گفته بود، این نشست باید منجر به اقدام های عملی برای مقابله با چنین تجاوزها و جنایت‌هایی شود و کشورهای عربی باید از طریق اتحادیه عرب به صورت متحد و یک‌صدا پیام واحدی مبنی بر مخالفت با این تجاوز ارسال کنند و از جامعه بین‌الملل بخواهند از مردم فلسطین حمایت کند.
این نشست روز پنج‌شنبه در ساختمان اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد و جنایت‌های روش‌مند رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین را محکوم کرد و خواستار توقف این تجاوزها و حمایت از مردم فلسطین شد.
شورای اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود در این روز، جنایت ضد غیر نظامیان بی دفاع را جنایت جنگی و ضد انسانی دانست و از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی خواست از غیر نظامیان در نوار غزه حمایت کنند .
شهرک نشینان صهیونیست خواستار استعفای نتانیاهو شدند
در پی پیروزی های گروه های مقاومت فلسطین بر اثر حملات موشکی به شهرک های صهیونیستی، شهرک نشینان صهیونیست با برپایی تظاهرات در اعتراض به موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برقراری آتش بس در نوار غزه ،خواستار استعفای وی شدند.
روز جمعه، پایگاه خبری عربی 21 تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته فیلم تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست و فریادهای آن‌ها که خواستار استعفای نتانیاهو شدند پخش کرد.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت» نوشت حدود 1000 شهرک نشین اطراف غزه با برپایی تظاهرات در تل‌آویو و بستن خیابان‌های اطراف علیه نتانیاهو شعار دادند.
رونامه صهیونیستی«اسراییل الیوم» به نقل از یکی از تظاهر کنندگان نوشت: ساکنان جنوب (شهرک های صهیونیستی ) اعتماد خود به نتانیاهو و کابینه‌اش را از دست داده اند، زیرا وی قادر به تامین امنیت نیست و باید کناره گیری کند. تظاهرکنندگان صهیونیست «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را متهم به تزویر و تحریف افکار عمومی از طریق اعلام استعفای خود در تلویزیون به هدف کسب آرای بیشتر در انتخابات پارلمانی آینده کردند.آن‌ها همچنین «نتانیاهو» را متهم به تبعیض علیه خود کردند و مدعی شدند در صورتی که موشک‌های حماس تل‌آویو را هدف قرار دهد، در آن صورت با غزه رفتار دیگری خواهد کرد.