ما با جماعتی رو به رو هستیم که قانون و گفت‌وگو را قبول ندارند

فرزند شهید بهشتی با انتقاد از کسانی که مانع سخنرانی او در بزرگداشت شهید بهشتی شده اند، گفت: متوجه شدم ما با جماعتی رو به رو هستیم که قانون، گفت و گو و حتی ولایت و رهبری را قبول ندارند.
علیرضا بهشتی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد علت لغو سخنرانی خود در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: سه روز برنامه با عنوان «من بهشتی هستم» کار مشترک معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده بود که در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد و علی رغم داشتن مجوزهای لازم برگزاری روز سوم آن توسط برخی افراد با مشکل مواجه شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه برخی از تشکل‌ها تهدید کرده بودند که اجازه نمی دهند این مراسم برگزار شود، افزود: سخنرانی‌ها شروع شده بود و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد ورعی در حال سخنرانی بود که این افراد پشت درهای سالن شروع به شعار دادن و کوبیدن به در کردند و بعد هم وارد سالن شدند.  وی گفت: اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان سعی داشتند مانع اقدامات این افراد شوند و با آنها درگیر شدند. بعد از درگیری آنها با اعضای انجمن اسلامی طبیعتا دیگر ادامه جلسه امکان پذیر نبود. حراست از من و دیگر سخنرانان خواست که محل سالن را ترک کنیم و به همین دلیل سخنرانی‌ها ادامه پیدا نکرد. کسانی که دعوت کرده بودند هم به علت ورود این افراد و بر هم خوردن جلسه عذرخواهی کردند. ولی به نظر من توضیح لازم نبود و همه چیز روشن بود.
بهشتی با بیان اینکه « متوجه شدم ما با جماعتی رو به رو هستیم که قانون، گفت و گو و حتی ولایت و رهبری را قبول ندارند»، تصریح کرد: جالب این است که همان موقع کلیپی از مقام معظم رهبری پخش می شد که ایشان تأکید داشتند که  من مخالف هستم به نام حزب اللهی مجالس را بر هم بزنید؛ اجازه دهید بقیه حرفشان را بزنند. ظاهرا این حرف‌ها هم برای آنها خیلی مهم نیست و می خواهند کار خودشان را انجام دهند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: البته من صحبت‌هایم را در دیگر اماکن اصفهان انجام دادم؛ یکی میزگردی در کتابخانه شهرداری بود که بعد از ظهر انجام شد و دیگری هم در خانه فرهنگ شهید بهشتی بود که شب انجام شد.