آل سعود پس از اعلام آتش‌بس در الحدیده به فرودگاه شهر و مینی‌بوس حامل مسافر حمله کرد!

ائتلاف سعودی ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس در الحدیده سالن انتظار فرودگاه این شهر را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد. به گزارش فارس، یک منبع نظامی یمن در این باره گفته: «واحد توپخانه‌ای ائتلاف سعودی- اماراتی سالن انتظار فرودگاه الحدیده را که در جنوب این شهر قرار دارد هدف قرار داده است. شبکه المسیره یمن هم اعلام کرده که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز جمعه  چهار بار جاده ارتباطی دو منطقه «زبید» و «التحتیا» را هدف قرار دادند که در اثر آن شش نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.» «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفته بود «جنگنده‌های ائتلاف سعودی با حمله به یک اتوبوس در الحدیده، چهار نفر از غیرنظامیان یمنی را به شهادت رساندند.» وی هدف از اخبار رسانه‌های سعودی- اماراتی درباره توقف عملیات نظامی ائتلاف در الحدیده را «فریب افکار عمومی» به ویژه مردم یمن و جلوگیری از اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌های نبرد عنوان کرد.
یک مقام مسئول در دولت مستعفی روز چهارشنبه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته بود، «حملات ائتلاف سعودی درالحدیده موقتا متوقف شده است.» مقام مسئول مدعی شده بود که دلیل توقف حملات به شهر الحدیده، «فرصت دادن به سازمان‌های حقوق ‌بشری برای خارج کردن نیروهای کادر خود و برخی از مجروحان از شهر الحدیده و ایجاد گذرگاه‌های امن» است. «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله نیز درباره حقیقت ماجرای توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی در الحدیده و رسانه‌ای کردن آن گفت: «هدف دشمن از آن، تجدید قوا و آمادگی برای دور جدید حملات است.» محمد عبدالسلام گفت که اعلام توقف عملیات جنگی در الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی به ‌منزله آماده شدن برای دور جدیدی از حملات به این شهر است. ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی تجاوزات نظامی گسترده‌ای را از دو هفته پیش برای اشغال شهر الحدیده و بندرگاه آن آغاز کرده بود که در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند و متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شد.طبق اعلام نهادهای نظامی یمن بیش از 3 هزار تن از مزدوران متجاوز در این دور از حملات کشته و زخمی شده‌اند.از سوی دیگر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا رسما با برگزاری رای‌گیری بر سر قطعنامه‌ای که به حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان در جنگ یمن پایان می‌داد، مخالفت کردند. به گزارش ایسنا، این قطعنامه برای پایان دادن به نقش نظامی-لجستیکی آمریکا در جنگ یمن  از سوی رو خانا، از دموکرات‌های ایالت کالیفرنیا و با حمایت دموکرات‌های ارشد ارائه شده بود. با این حال جمهوری‌خواهان کنگره در حرکتی کاملا غیر معمول برای جلوگیری از بحث درباره مداخله نظامی آمریکا در یمن استفاده کردند و اطمینان حاصل کردند که این قطعنامه در صحن مجلس به بحث گذاشته نمی‌شود.
آنها با استفاده از یک لایحه بی‌ربط که گرگ‌های خاکستری را از لیست گونه‌های در معرض خطر خارج می‌کند، به جنگ قطعنامه یمن رفتند تا در صحن علنی مطرح نشود! مخالفت کنگره با مشارکت آمریکا در این جنگ همزمان با افزایش تلفات غیرنظامیان در کمپین بمباران تحت امر ائتلاف سعودی و امارات شدت می‌گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید! اسرائیل، ضربه از بیرون فشار از درون(یادداشت روز) اخبار ویژه حزب‌الله: پیروزی مقاومت فلسطین نشان داد «معامله قرن» سرابی بیش نیست روند نزولی قیمت طلا و ارز پس از برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی پس‌لرزه پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین ؛کابینه نتانیاهو فرو پاشید مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در سانحه رانندگی جان باختند 63 کشته و 631 مفقود تلفات آتش سوزی کالیفرنیا تاکنون ایران تک تک تحریم‌ها را دور می‌زند سراج: هیچ استثنایی برای مدیران بازنشسته وجود ندارد کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید! حفظ صندلی ریاست به قیمت تهدید به تعلیق «تاجِ بازنشسته» در فدراسیون فوتبال ماندنی شد! آل سعود پس از اعلام آتش‌بس در الحدیده به فرودگاه شهر و مینی‌بوس حامل مسافر حمله کرد! با ما در فضای مجازی همراه باشید کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید! کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید!