63 کشته و 631 مفقود تلفات آتش سوزی کالیفرنیا تاکنون

به گزارش ایندیپندنت، دونالد ترامپ به هیچ وجه ناکارآمدی دولت خود را نسبت به این موضوع نپذیرفته و در توئیتی مدیریت‌اشتباه جنگل‌ها را عامل این آتش‌سوزی معرفی کرده است. او همچنین در پیام خود مسئولان سازمان‌های مربوطه را به قطع بودجه تهدید نموده است!بنا به این گزارش، مرگبارترین و ویران‌کننده‌ترین آتش‏سوزی تاریخ آمریکا از پنجشنبه هفته گذشته در ایالت کالیفرنیا به وقوع پیوسته و دولت این کشور با تمام توانایی‌های خود نیز نتوانسته تاکنون گسترش آتش‌سوزی را کنترل کند.با ادامه آتش‎سوزی مرگبار کالیفرنیا موسوم به «کمپ فایر» شمار قربانیان و افراد ناپدید شده این حادثه هر روز در حال افزایش است به طوری که تاکنون کشته شدن 63 نفر و ناپدید شدن 631 تن به ثبت رسیده است.بیشتر قربانیان آتش‌سوزی بزرگ کالیفرنیا از شهر پارادایس در شمال این ایالت بوده‌اند چرا که تمامی خانه‌های این شهر در آتش سوخته و همه ساکنان آن بی‌خانمان شده‌اند.به گفته سازمان جنگلداری و آتش‎نشانی کالیفرنیا، تنها چند ساعت بعد از آغاز آتش‎سوزی کمپ فایر 12 هزار خانه مسکونی ایالت کالیفرنیا در آتش سوختند.با کشیده شدن آتش به سمت جنوب کالیفرنیا حدود 10 هزار آتش‌نشان همچنان در حال مبارزه با حریق هستند. سازمان جنگلداری ایالت کالیفرنیا می‌گوید که 40 درصد آتش‌سوزی تاکنون کنترل شده است و احتمال می‌رود عملیات مهار کامل حریق تا پایان ماه ادامه یابد.در جریان این آتش‌سوزی مهیب نزدیک به 250 هزار نفر نیز از شهروندان مجبور به ترک خانه‌های خود شده و برخی از آنان در پناهگاه‌های سوپرمارکت‌ها چادر زده‌اند.گزارش‌های رسیده حاکی است، هواپیمای غول‏‎پیکر آتش‌نشان بوئینگ ۷۴۷ که بزرگ‌ترین نوع از خاموش‎کننده‌ها در جهان هستند نیز به کمک آتش‌نشانان آمده است.به گفته مقام‌های ایالتی، شهر «پارادایس» بدترین وضع را دارد، به طوری‌ که کار بازسازی کامل آن چندین سال زمان خواهد برد.تصاویر هوایی نیز که از پارادایس گرفته شده، نشان می‌دهد این شهر کوچک به تلی از خاکستر تبدیل شده است.دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور آمریکا پس از اعلام وضع فوق‌العاده در کالیفرنیا و با گذشت بیش از یک هفته از آغاز آتش‌سوزی، امروز برای برآورد خرابی‌ها و دیدار با افراد آسیب‏دیده به این ایالت سفر می‎کند. آتش‌سوزی کمپ (این نام از مکان آتش‌سوزی گرفته شده است) که 10 روز پیش شعله‎ور شد، به سرعت در نوار شمالی ایالت پیشروی کرد و وزش باد نیز باعث بدتر شدن اوضاع شد و ساکنان این مناطق زمان اندکی برای فرار داشتند.مقامات آمریکایی می‎گویند انتظار این را ندارند آتشی که ۵۶ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا را سوزانده، تا پایان ماه جاری میلادی (نوامبر) که حدود نیمی از روزهای آن باقی مانده، مهار شود.نیروهای نظامی، تیم‌های پزشکی قانونی و سگ‌های زنده‌یاب نیز به جست‌وجو برای کشف اجساد و افرادی که ممکن است زنده باشند، ادامه می‌دهند. مقام‌های ایالتی هشدار داده‎اند عملیات جست‌وجو ممکن است هفته‎ها به طول بیانجامد.مقام‌های کالیفرنیا همچنان از علت آتش‌سوزی اطلاع دقیقی در دست ندارند. ولی برخی افراد شکایتی را علیه شرکت
«Pacific Gas & Electric» که به اختصار «پی.جی‌اند ای» خوانده می‌شود، تنظیم کرده‌اند. «کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا» روز دوشنبه اعلام کرد: تحقیقات درباره نقش «پی. جی‌اند ای» و همچنین شرکت
«Southern California Edison» را در ارتباط با آتش‌سوزی اخیر آغاز کرده است.گزارش‎ها حاکی از آن است دقایقی پیش از آتش‌سوزی، این دو شرکت که در زمینه انرژی فعالیت می‌کنند، مشکلاتی را در ارتباط با خطوط برق‌رسانی در همان مناطقی که آتش شعله‌ور شده بود را گزارش کرده‌اند.
دو روز قبل از آغاز آتش‌سوزی، این دو شرکت به مشترکان خود هشدار داده بودند به دلیل شرایط آب‌وهوایی نامساعد، باد شدید و خشکی منطقه ممکن است با قطعی برق مواجه شوند.آنها همچنین هشدار داده بودند به دلیل نگرانی‎های ایمنی ممکن است برق را در برخی نقاط قطع کنند، اما هیچ کدام از این شرکت‌ها این اقدام را در مقیاس وسیعی از منطقه انجام ندادند و حتی روز پنج‌شنبه (روز آتش‎سوزی) قطع برقی اتفاق نیفتاد.با این‌حال مقام‌های آمریکایی می‌گویند به دلیل پیچیدگی اوضاع ممکن است مشخص شدن دلیل اصلی آتش‌سوزی ماه‌ها زمان ببرد.
سایر اخبار این روزنامه
کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید! اسرائیل، ضربه از بیرون فشار از درون(یادداشت روز) اخبار ویژه حزب‌الله: پیروزی مقاومت فلسطین نشان داد «معامله قرن» سرابی بیش نیست روند نزولی قیمت طلا و ارز پس از برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی پس‌لرزه پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین ؛کابینه نتانیاهو فرو پاشید مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در سانحه رانندگی جان باختند 63 کشته و 631 مفقود تلفات آتش سوزی کالیفرنیا تاکنون ایران تک تک تحریم‌ها را دور می‌زند سراج: هیچ استثنایی برای مدیران بازنشسته وجود ندارد کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید! حفظ صندلی ریاست به قیمت تهدید به تعلیق «تاجِ بازنشسته» در فدراسیون فوتبال ماندنی شد! آل سعود پس از اعلام آتش‌بس در الحدیده به فرودگاه شهر و مینی‌بوس حامل مسافر حمله کرد! با ما در فضای مجازی همراه باشید کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید! کار دستگاه دیپلماسی از انفعال به توجیه بدعهدی اروپا رسید!