تیم ملی رودررو با ناشناخته ‌های آمریکا

شهروند| بازهم فیفادی و یک باز سطح پایین برای تیم‌ملی فوتبال؛ امروز شاگردان کی‌روش از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برابر ترینیداد و توباگو به میدان خواهند رفت.
نبرد با آمریکایی‌های گمنام
ترینیداد را شاید فقط به واسطه حضور در جام‌جهانی 2006 در ذهن داریم. این تنها حضور آنها در سطح اول فوتبال جهان به حساب می‌آمد و بهترین دوران فوتبال این کشور محسوب می‌شد. تیم فعلی با 12‌سال قبل تفاوت زیادی دارد و در آخرین رنکینگ فیفا در رده 93 قرار گرفته است. بدون‌ شک مطرح‌ترین بازیکن تاریخ این تیم از قاره آمریکای شمالی دوایت یورک، مهاجم اسبق منچستریونایتد بود اما از میان بازیکنان فعلی این تیم هیچ اسم آشنایی به چشم نمی‌خورد. اکثر بازیکنان توباگو در خارج از این کشور بازی می‌کنند که معروف‌ترین آنها در تیم‌هایی چون دارمشتات آلمان و برخی دیگر هم در لیگ آمریکا حضور دارند. همچنین در لیست این تیم چند بازیکن از لیگ عربستان هم دیده می‌شود. ماروین فیلیپ، دروازه‌بان ترینیداد با 34 سالن سن کاپیتان این تیم به حساب می‌آید. جالب این‌که 2 بازی اخیر تدارکاتی این تیم نه‌چندان شناخته شده هم مقابل تیم‌های آسیایی بوده؛ ترینیداد به تایلند یک بر صفر باخته و امارات را 2 بر یک شکست داده است. ضمن این‌که آنها چندی پیش سابقه شکست یک بر صفر آمریکا را هم در کارنامه دارند.
بازهم یک برد ساده در تهران؟
کارلوس کی‌روش و شاگردانش که در روزهای اخیر سکوت عجیبی داشته‌اند، امروز در یک بازی تدارکاتی نه‌چندان جذاب و سخت به میدان می‌روند. این بازی شاید شبیه دیدار ماه گذشته برابر بولیوی است که با برتری 2 بر یک یوزهای ایرانی همراه بود. بعد از آن بازی شاگردان کی‌روش از نداشتن بازی‌های تدارکاتی مناسب گلایه کردند اما برنامه توافق‌شده بین فدراسیون و کی‌روش تغییری نکرد. به نظر می‌رسد تیم‌ملی باز هم امروز بتواند در یک بازی نسبتا ساده یک برد دیگر به کارنامه خود اضافه کند؛ دیداری که بعید است با استقبال خوبی از سوی هواداران در روزهای سرد پاییز همراه باشد. نکته مهم می‌تواند بعد از این بازی رقم بخورد؛ این‌که کی‌روش و بازیکنان تیم‌ملی سکوت خود را می‌شکنند یا به رفتار عجیب خود ادامه می‌دهند. در هرصورت کی‌روش از این بازی به‌عنوان یک آزمون برای آزمایش تیمش استفاده می‌کند و بعد از آن هم باید ملی‌پوشان را آماده نبرد با ونزوئلا در قطر کند.
سایر اخبار این روزنامه
پایان قصه سلطان سکه صمیمانه و عمیقا از شما تشکر می‌کنم روحانی: اصل بر شایسته‌ سالاری است جنسیت نباید مانع شود بیرون آمدن یک شهردار غیرسیاسی از یک شورای سیاسی حمله مرگبار گرگ به دختر 7 ساله طلبه سینمارو تئاترباز و داستان‌نویس رگ‌گیران حواسشان را جمع کنند بالاخره بازنشسته‌ها کی می‌روند؟ باران‌ پاییزی کم‌آبی‌ها را جبران نمی‌کند چرا کودک 4 ساله در دیگ قورمه سبزی جان داد؟ مگر«لایحه» به داد زبان‌بسته‌ها برسد تیم ملی رودررو با ناشناخته ‌های آمریکا اگر تاج استعفا نکند... جزییات توزیع سبد کالای خانوار ‏ نوای «یارسان» با «سازهای شکسته» در «رودکی» صندلی‌های اجاره‌ای آرایشگاه‌های زنانه خالی ماند شکست‌خوردگان همیشه در صحنه! تهرانی‎ها روزی ۵ تن دل و جگر می‌خورند تمهیدات فوق‌العاده برای مقابله با تهدیدات احتمالی بزرگترین باند مواد مخدر جهان آخرالزمان هالیوودی‌ها در کالیفرنیا فرا رسید غزلِ جنون و رُسوایی راه‌ورسمِ مواجهه با مسائل! تجربیات زلزله کرمانشاه را مستند نگاری کردیم پدر کودک‌آزار با دریل به جان دخترش افتاد فلسفه کتاب‌بازی سروش صحت صفحه شهرونگ