توافق برخي کشورهاي اسلامي‌با رژيم صهيونيستي و آمريکا شرم آور است

به گزارش ايرنا، علي لاريجاني در افتتاحيه سي و چهارمين مسابقات بين الملي قرآن کريم افزود: از مسائل روزگار ما که کمتر در طول تاريخ مشاهده شده اين است که اختلافات زيادي در جوامع اسلامي‌ايجاد شده است و ما شاهد بحران زدگي در کشورهاي اسلامي‌هستيم.رئيس مجلس شوراي اسلامي‌تصريح کرد: سال‌هاي سال است که جريان تروريستي شرايط کشورهاي اسلامي‌را آشفته کرده است و مسلمين را به خطر انداخته‌اند. آنان زمينه حضور کشورهاي قدرتمند را در ميان کشورهاي اسلامي‌فراهم کرده‌اند.لاريجاني با بيان اينکه آنان فضاي تنفسي براي رژيم صهيونيستي ايجاد کرده‌اند بيان داشت: متاسفانه سال‌هاست جريان آشفته اي در منطقه ايجاد شده است و درگيري و اختلاف بين کشورهاي اسلامي‌زياد شده است. آيا کشورهاي اسلامي‌نمي‌دانند با فضايي که ايجاد مي‌کنند جان مسلمين را به خطر مي‌اندازند.رئيس قوه مقننه اظهار داشت: اين کشورها در پشت صحنه به رژيم صهيونيستي کمک مي‌کنند و تشويق‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي را دوستانه مي‌دانند.لاريجاني با بيان اينکه‌امت اسلامي‌امروزه دوران سختي را سپري مي‌کند يادآور شد: شرايط امت اسلامي‌آشفته است و تروريست‌ها بدنامي‌براي مسلمانان ايجاد کرده‌اند و به بهانه اختلافات مذهبي جنگ و درگيري راه مي‌اندازند.رئيس مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: من اين سوال را از آنان دارم که آيا در سوريه و يمن مردم مسلمان نيستند؟ اين وحشي گري و کشتار چه نسبتي با سخنان پيامبر (ص) دارد که مسلمانان با يکديگر برابر هستند؟ آيا اين افراد پيروان رسول الله هستند؟لاريجاني اضافه کرد: شرم آور است که برخي کشورهاي اسلامي‌با رژيم صهيونيستي و آمريا توافق مي‌کنند به جان مسلمانان مي‌افتند، سلاح و بمب خوشه اي مي‌خرند و بر سر مسلمان مي‌ريزند، اين بزرگترين درد امروز جهان اسلام است.رئيس قوه مقننه افزود: غربي‌ها از لفط تروريست اسلامي‌استفاده مي‌کنند. البته حرف بي ربطي مي‌زنند و سوء استفاده مي‌کنند. در سال 2013، 239 حمله تروريستي در غرب رخ داد که فقط دو نفر از آنان مسلمان بودند ولي اين لفظ را به دليل آشفتگي جهان اسلام بيان مي‌کنند و مي‌خواهند به‌امت اسلامي‌لطمه بزنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: تروريست‌ها و تکفيري‌ها عامل تحقير مسلمانان هستند.لاريجاني خطاب به برخي کشورهاي اسلامي‌هم پيمان با آمريکا و رژيم صهيونيستي اضافه کرد: چرا به جاي اتکا به خودتان به کساني اتکا مي‌کنيد که در دل با شما دشمن هستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌اظهار داشت: سوال ما اين است که ما مذاهب اسلامي‌مگر چقدر با هم تفاوت داريم؛ کتاب ما يکي است، يک پيامبر و يک قبله داريم. چه اختلافي در مذهب ما وجود دارد؟لاريجاني افزود: برخي دولتمردان کشورهاي اسلامي‌نفت را مي‌فروشند و سلاح مي‌خرند تا بر سر مسلمانان بريزند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: امروز بسياري از کساني که بايد راهنماي مردم باشند و مردم را به وحدت دعوت کنند فتواي حلال بودن خون مسلمانان را مي‌دهند.


لاريجاني با اشاره به اينکه ما گرفتار ديوانگي بزرگي در منطقه شده‌ايم، اظهار داشت: برخي‌ها آشوب به پا کرده‌اند و پشت کتاب خدا ايستاده‌اند.
رئيس قوه مقننه يادآور شد: اميدواريم از اين تاريخ بسيار غم انگيز در پناه قرآن عبور کنيم و يک بازنگري در کشورهاي اسلامي‌ايجاد شود.
لاريجاني گفت: اين روزها مي‌گويند اسلام سياسي اين اتفاقات را ايجاد کرده از اين رو بايد سکولاريسم ايجاد کنيم اين دروغ بزرگي است. منشا اسلام سياسي در جمهوري اسلامي‌ايران است در برخي از کشورهاي عربي نيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: امروز برخي کشورهاي مسلمان سکولاريسم هستند. آنها اسلام سياسي ندارند، از پشت صحنه به تروريست‌ها کمک مي‌کنند ولي ظاهر خود را با معارف اسلامي‌پوشش مي‌دهند.