جنگ كنوني جنگ اراده‌هاست

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز چهارشنبه در ديدار مدال‌آوران و قهرمانان كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران در بازي‌هاي پاراآسيايي جاكارتا ۲۰۱۸، ضمن تجليل از افتخارآفريني قهرمانان جانباز و معلول، اين قهرماني را نشان‌دهنده عزم راسخ و به‌كار انداختن ظرفيت‌هاي پنهان دانستند و خطاب به آنان گفتند: كار باارزش شما اين بود كه نشان داديد اگر ظرفيت‌هاي مغفول در وجود انسان يا در كشور به‌كار انداخته شود، قطعا زمينه‌ساز پيشرفت و موفقيت‌هاي بزرگ خواهد بود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه كاروان ورزشي جانبازان و معلولان در بازي‌هاي پاراآسيايي، ملت ايران را روسفيد كرد، افزودند: «ورزش قهرماني» براي هر كشوري يك ارزش ‌افزوده است، به‌گونه‌اي كه برخي كشورها براي كسب عناوين قهرماني، حتي با وجود شعار غيرسياسي بودن ورزش، مسائل سياسي را در چارچوب فضاي مربوط به ورزش‌هاي قهرماني قرار مي‌دهند و در ورزش قهرماني نيز كسب مقام به‌وسيله افراد جانباز يا معلول، بيانگر يك ارزش و عزم راسخِ مضاعف است.
 
پرچمداري كاروان ورزشي ايران به‌وسيله يك بانو با حجاب چادر ايستادن در مقابل تهاجم بود


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تقدير از اقدام مدال‌آوران بازي‌هاي پاراآسيايي در شكر اين نعمت و لطف الهي، خاطرنشان كردند: مشكل اصلي انسان‌هاي طغيانگر، غافل شدن از خداست و اينكه قهرمانان كاروان ايران بعد از كسب مدال، براي شكرگزاري اين افتخار، دست به آسمان بلند يا سجده مي‌كردند، اقدام ارزشمندي بود كه قطعا زمينه‌ساز موفقيت‌هاي بيشتر خواهد شد.
ايشان اعتماد به‌نفس ورزشكارانِ جانباز و معلول به‌ويژه بانوان ورزشكار را در دفاع از ارزش‌هاي ديني و ملي خود، اقدامي بسيار برجسته و ستودني خواندند و گفتند: پرچمداري كاروان ورزشي ايران به‌وسيله يك بانوي داراي حجاب چادر يا اقامه نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، به معناي ايستادن يك‌تنه در مقابل تهاجم بي‌بندوباري و ولنگاري روزافزون دنيا و كم نياوردن در مقابل اين هجوم است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در شرايطي كه برخي در ميادين جهاني توانايي مقاومت در مقابل هجوم توقعات بي‌پايان جبهه كفر و استكبار را ندارند و عقب‌نشيني مي‌كنند، شما ايستادگي و با «قدرت‌نمايي فرهنگي» از حجاب و عفاف و لباس ملي و ديني خود دفاع كرديد كه من به همين دليل صميمانه و عميقا از اعضاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران تشكر مي‌كنم.
 
ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي ملي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جنگ كنوني در دنيا را «جنگ اراده‌ها» خواندند و تاكيد كردند: شما با حركت ارزشمند خود نشان داديد كه از اقتدار و استقلال فرهنگي و اراده قوي برخوردار هستيد.ايشان يكي از نكات درس‌آموز در قهرماني ورزشكاران جانباز و معلول را، به‌كارگيري ظرفيت‌هاي پنهان در وجود انسان برشمردند و تاكيد كردند: يكي از مشكلات بزرگ كشور در شرايط كنوني، استفاده نكردن از ظرفيت‌هاي فراوان ملي همچون ظرفيت‌هاي جغرافيايي، فرهنگي، انساني، منابع زيرزميني، تجاري و رفت‌وآمدهاي بين‌المللي است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اگر از اين ظرفيت‌ها به‌درستي استفاده شود، قطعا بسياري از مشكلات كنوني اقتصاد كشور حل خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: همه ما به‌ويژه جوانان بايد از قهرماني جانبازان و معلولان، درس بگيريم و از ظرفيت‌هاي پنهان خود استفاده كنيم تا بتوانيم به پيشرفت و سعادت دنيا و آخرت دست بيابيم.
ايشان، كسب 6 مدال در رشته شنا به‌وسيله يكي از ورزشكاران معلول را الهام‌بخش و نمونه بارز به‌كار انداختن ظرفيت‌هاي دروني دانستند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين ضمن تشكر از صرفه‌جويي‌هاي انجام شده در كاروان ورزشي جانبازان و معلولان، ورزش قهرماني را همچون يك قله و انگيزه‌بخش براي ترويج ورزش در عموم مردم دانستند و گفتند: انگيزه‌اي كه ورزشكاران جانباز و معلول به جامعه مي‌دهند، دو برابر بيشتر از ساير قهرمانان ورزشي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان با اشاره به سخنان و درخواست‌هاي قهرمانان، از وزير ورزش و جوانان خواستند اين مطالبات را با جديت در دولت پيگيري كند و به سرانجام برساند.در اين ديدار، آقاي مهدي عليزاده جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس و دارنده مدال طلاي بازي‌هاي پاراآسيايي و خانم‌ها ساره جوانمردي، الناز دارابيان و عشرت كردستاني از مدال‌آوران بازي‌هاي پاراآسيايي جاكارتا به بيان نكاتي پرداختند.