اعلام برائت از خصوصي سازي

هر چه به انتخابات نزديك‌تر مي شويم، جلسات و رايزني‎ها براي رسيدن به كانديداي مورد حمايت در جريان‎هاي مختلف رنگ و بوي جدي تري به خود مي گيرد. برخي اخبار حاكي از اين است كه جريان‎هاي اصولگرايي در حال جمع بندي و رسيدن به گزينه اي همچون رئيسي هستند. بعد از جلسه رئيسي با جامعه روحانيت مبارز و نظر مثبت اعضا نسبت به وي، حوالی ساعت ۱۲ ظهر ديروز کانال رسمی تلگرام جبهه پایداری انقلاب اسلامی اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند و بیانیه جبهه در این رابطه به زودی منتشر می شود. در بخشی از این بیانیه آمده است:«شورای مرکزی جبهه پایداری از همه اعضا وهواداران پرتلاش،خستگی‌ناپذیر، بی‌ادعا و خدوم خود در سراسر کشور دعوت مي‌كنند صادقانه و خالصانه با مدد از ارواح پاک و طیبه شهیدان برای معرفی نامزد اصلح انقلاب حضرت آیت ا... رئیسی به هر طریق شرعی ممکن تلاش كرده و همه اطرافیان و دوستان را به این مهم تشویق و ترغیب كنند».
تكذيب مقطعي
اما اندكي بعد از انتشار خبر، این مطلب از روی خروجی کانال جبهه پایداری حذف شد. بعد از اين ماجرا آقاتهرانی، دبیرکل این جبهه در گفت و گو با رسانه ها اعلام كرد: «پایداری از هیچ گزینه‌ای به شکل رسمی اعلام حمایت نکرده و ما در زمان مناسب فرد اصلح را با صدور بیانیه‌ای معرفی خواهیم کرد. به نظر مي رسد با توجه به اينكه جبهه پايداري اقبال عمومي زيادي ندارد، ممكن است حمايت آن ها در اين برهه زماني روي سبد راي رئيسي اثر منفي بگذارد. از همين رو پايداري بعد از ايجاد يك موج خبري و فضاسازي رسانه اي با تكذيب اين موضوع، اعلام رسمي حمايت خود از رئيسي را به زمان ديگري واگذار كرد.
اعلام برائت از خصوصي سازي


پيش از اين حمايت جمنا و جامعه روحانيت از ابراهيم رئيسي نيز در هاله‌اي از ابهام رفته بود و رئيسي بعد از اينكه جبهه مردمي از او به عنوان كانديداي اصلي خود نام برده بود، او ناگهان اعلام كرد كه مستقل وارد عرصه انتخابات خواهد شد و قصد ندارد زير پرچم اين طيف از جريان اصولگرايي برود. از سوي ديگر اما جامعه روحانيت مبارز نيز به عنوان يكي از تشكل هاي سياسي صاحب‌نظر در جناح اصولگرا، جلسه اي با وي داشته است و رئيسي دست آن‌ها را نيز براي ثبت اسم او در رديف كانديداهاي جامعه روحانيت، پس زد.
شكست عظيم
مشخص نيست چه استراتژي پشت برنامه‌هاي اصولگرايان وجود دارد ولي بدون شك آن‌ها، راهبردي از پيش تعيين شده در دستور كار ندارند و تنها با تصميمات لحظه‌اي فعاليت‌هاي خود را پيش مي‌برند. اظهارات مختلف از طيف هاي سياسي در جريان اصولگرايي نشان مي‌دهد آن ها نه تنها به جمع بندي و وحدت رويه نرسيده اند بلكه با شخصيت‌هاي زيرگروه خود نيز همگرايي ندارند. پايداري ساز خود را مي زند و جمنا هنوز نتوانسته تكليف گزينه نهايي خود را مشخص كند. اينكه چه زماني قرار است وحدت اصولگرايي كه در ادبيات تمام اصولگرايان وجود دارد، محقق شود، هنوز مشخص نيست. اصولگرايان بدون شبك با استمرار اين رويه بار ديگر شكست در انتخابات سال 92 را تكرار خواهند كرد.