جزئیات مرحله نخست طرح حمایتی از اقشار کم درآمد اعلام شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای، جزئیات مرحله نخست طرح حمایتی از اقشار کم درآمد جامعه را اعلام کرد که براین اساس به ازای هر خانوار و براساس تعداد اعضای خانوار، کارت یارانه سرپرست خانوار 100 تا 300 هزار تومان شارژ می‌شود.
براساس مصوبه پنجم آبان ماه هیات وزیران، نخستین مرحله اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه»، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیروز عملیاتی شده است.
برابر اطلاعیه این وزارتخانه خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.
مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز خانوارها کالاهای هدف این طرح است و سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها کنند.


«فروشگاه‌های رفاه، اتکا، افق کوروش، هفت، امکان، اسکاد، فرهنگیان، جانبو، تعاونی مصرف محلی و تعاونی روستایی کشور در فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد هستند.»
براساس اعلام وزارت تعاون، در مرحله نخست اجرای این طرح، از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولان نیز تضمین شده باشد.
براساس گزارش وزارت تعاون، مراحل دیگر طرح در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بسته حمایتی غذایی سال 97 برای اقشار کم درآمد با درآمدهای زیر سه میلیون تومان در سه مرحله به ارزش 600 هزار تومان است.
ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه برای درنظرگرفتن افزایش مستمری نهادهای حمایتی به میزان 20 درصد حداقل دستمزد، معیار عدالت است که براساس آن اکنون یک خانواده یک نفره 168 هزار تومان و خانواده پنج نفره 560 هزار تومان دریافت می‌کند و این معیار برای بسته حمایتی غذایی نیز اجرایی می‌شود.
براساس این معیار، شاخص‌های خانواده یک نفره، دو تا سه نفره، چهار و پنج نفر به بالا درنظرگرفته می‌شود و ممکن است یک خانواده یک تا دو نفره در مرحله اول 180 هزار تومان و خانواده سه تا چهار نفره 210 هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا تا 250 هزار تومان بسته غذایی دریافت کنند.
دولت 2 راهکار اقتصادی یکی در معیشت عام داشت که 13 میلیارد و 300 میلیون دلار به 25 کالای اساسی مانند نهاده‌های دامی، دارو، مرغ و گوشت اختصاص داد تا با همان ارز 4200 تومانی تامین شود و راهکار دیگر برای اقشار خاصی است که هزینه‌های زندگی و فشارهای اقتصادی برای آنان قابل تحمل نیست و برنامه حمایت غذایی مکمل حمایت‌های عام است.
شاخص‌های این جمعیت پیش از این اعلام شده و مجلس نیز مصوب کرده است؛ کسانی که سه میلیون تومان درآمد به بالا دارند یارانه آنها در یک بررسی حذف می‌شود و معیار بسته‌های غذایی نیز همین مساله است که طبق بررسی‌های انجام شده، درآمد سرپرست خانواده برای این منظور به عنوان ملاک درنظرگرفته می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات مرحله نخست طرح حمایتی از اقشار کم درآمد اعلام شد واکنش به هجمه ها علیه ظریف به خاطر افشای پولشویان درمصاحبه با پایگاه العربی الجدید دکتر ظریف: تحریم‌ها تاثیری بر سیاست‌های ما نمی‌گذارد دکتر روحانی در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور: ایجاد ناامیدی ظلمی بزرگ به مردم است اخبار کوتاه قیمت داروهای پیوند کاهش یافت عربده‌های شیطان با رای اعضای شورای شهر تهران؛ پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد ماهاتیر محمد: ترامپ عامل افزایش تنش و جنگ است نیویورک تایمز: آمریکا صادرات دارو به ایران را تسهیل کند پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود همزمان با معرفی برگزیدگان کتاب سال برترین دانشجویان «مولف و مترجم» معرفی می‌شوند خشنودی اجتماعی با چه قیمتی؟ عفو بین‌الملل هم جایزه خود به «آنگ سان سوچی» را پس گرفت فرانسه: جنگ کثیف یمن باید متوقف شود وزارت اطلاعات خبر داد: کشف محموله 6 تنی مواد مخدر دستگیری 130 دلال ارز و باند جعل سکه در تهران خودروسازان به دنبال افزایش قیمت، مردم به دنبال ارتقای کیفیت