آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درتهران

سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار "یک کتاب یک امت" با شرکت 400 میهمان قرآنی از سراسر جهان عصر دیروز در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شد.
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حضور مسئولان کشوری و لشگری، سفرا، نمایندگان مجلس، جامعه قرآنی و شرکت کنندگان بیش از 83 کشور جهان در بزرگترین المپیاد قرآنی جهان، به سخنرانی پرداخت.
وی با تبریک عید مبعث نبوی از پایه‌گذاری سنت حسنه برگزاری مسابقات قرآنی توسط سازمان اوقاف تشکر کرد و گفت: برگزاری این مسابقات از برکات انقلاب اسلامی است و تاکیدات رهبری در این خصوص نشان بر ضرورت ادامه این راه دارد، لذا امید است این مسیر مستدام باشد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه انسان‌ها برای تکامل در زندگی فردی و اجتماعی باید به قرآن رجوع کنند، افزود: خداوند قرآن را نجات بخش زندگی بشریت قرار داده و این مهم در شرایط سخت فعلی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که از پیامبراکرم(ص) نقل است «هر گاه کارها بر شما سخت و تاریک شد به قرآن رجوع کنید.


وی اضافه کرد: پیامبراکرم(ص) انسان‌ها را در شرایط سخت و تاریک به رجوع به قرآن توصیه کرده است، این در حالی است که منطقه در شرایط امروز با وقایعی روبروست که کمتر در طول تاریخ با آن مواجه بوده است، چرا که اختلاف در جوامع اسلامی، بحران و درگیری میان کشورهای اسلامی قابل توجیه نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جریان‌های تروریستی علاوه بر آنکه جان مسلمانان را به خطر انداخته زمینه حضور کشورهای مستکبر را در منطقه فراهم کرده و به صهیونیسم امکان تنفس بیشتر داده‌اند.
وی با اشاره به یکی از اجلاس‌های صهیونیسم در خصوص جنگ و اختلاف در میان کشورهای مسلمان، گفت: صهیونیسم‌ها در این نشست از شرایط پیش آمده در منطقه به عنوان بهترین شرایط یاد کرده و گفته‌اند باید برای حفظ این شرایط تلاش کنیم اما سوال این است آیا کشورهای اسلامی متوجه این موضوع نبوده و تشویق‌های اسرائیل و آمریکا را دوستانه می‌پندارند.
در رقابت‌های امسال برای نخستین بار همزمان 5 مسابقه بین‌المللی قرآنی شامل مسابقات بین‌المللی بزرگسالان، روشندلان، بانوان، دانش‌آموزان و طلاب برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، مجموعه این 5 مسابقه بین‌المللی با حضور 40 داور و استاد صاحب نظر قرآنی شامل 24 داور ایرانی و 16 داور خارجی، داوری و ارزیابی خواهد شد و مجموع این مسابقات بین‌المللی بیش از 400 متسابق و میهمان قرآنی خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 6,5 برابری ارزش واردات اروپا از ایران رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش: انتخابات باید گسترده، سالم، پر شور و با امنیت برگزار شود 200 نماینده مجلس از فعالیت‌های دولت یازدهم برای افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی تقدیر کردند گوترش: شکست حل بحران سوریه مایه ننگ است عربستان سرنگونی هلیکوپتر حامل 12 افسر سعودی و نیروهای ائتلاف در یمن را تایید کرد رئیس جمهور در جمع مردم روستای چنار در استان آذربایجان شرقی: دولت با همه توان برای کمک به آسیب دیدگان سیل تلاش می کند دادستان تهران: با هرگونه اقدام غیرقانونی کاندیداها و رسانه‌ها برخورد می‌شود تحلیل سیاسی هفته آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درتهران ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: سپاه سرمایه راهبردی ملت ایران در برابر نظام سلطه و صهیونیسم است معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور: تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم پیامدهای اعتراض اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی