مردم از امداد و نجات رضایت داشتند

رئیس‌ جمهوری در جلسه هیات دولت، گزارش اقدامات انجام شده در روند امداد و نجات، اسکان موقت و بازسازی واحدهای زلزله‌زده در استان کرمانشاه را بسیار دلگرم‌ کننده خواند و کمک 67 میلیارد تومانی مردم به هلال احمر در این حادثه را ارزشمند توصیف کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر در آستانه سالگرد حادثه تلخ زلزله در استان کرمانشاه، رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته همراه با استاندار کرمانشاه، رئیس بنیاد مسکن و مدیرعامل صندوق توسعه ملی در هیأت دولت حضور یافت و گزارشی از اقدامات این جمعیت به رئیس جمهوری  و هیات وزیران ارایه کرد.
در این جلسه که به ریاست دکتر حسن روحانی تشکیل شد، دکتر پیوندی فعالیت‌های یک ساله جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه را در ۷ محور تشریح کرد. پس از ارایه این گزارش‌ها به رئیس جمهوری، دکتر روحانی ضمن تقدیر از عملیات امداد و نجات، زلزله کرمانشاه را با شدت بسیار زیاد و کم سابقه خواند و گفت: معمولا زلزله‌هایی که در شب روی می دهند خسارات و تلفات زیادی برجای می گذارند اما بحمدالله وقوع پیش لرزه ای با قدرت کمتر باعث شده بود شمار زیادی از مردم از خانه‌ها بیرون بیایند که همین امر موجب شد خسارت این زلزله از لحاظ جانی، بسیار کاهش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت حجت‌الاسلام روحانی، این زلزله را یک آزمایش بزرگ برای مسئولین استان، مسئولین ملی و همه افرادی که در اینگونه حوادث باید به کمک آسیب‌دیدگان بپردازند، خواند و اظهار کرد: مرحله نخست که امداد و نجات بود، بسیار خوب انجام گرفت و در سفری که به فاصله یک روز پس از وقوع این زلزله به منطقه زلزله زده داشتم، مردم از روند کلی امداد و نجات راضی بودند. این مرحله کارها که تا ظهر فردای وقوع زلزله انجام گرفت، کار بسیار عظیم و بزرگی بود. رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: هماهنگی و همکاری بخش‌های مختلف اعم از هلال احمر، اورژانس، وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارتخانه های بهداشت، نیرو، نفت و کشور و نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج در کمک به مردم زلزله زده، بسیار ارزنده بود و کار بزرگی را انجام دادند.


روحانی به روند کمک رسانی و جمع آوری کمک برای زلزله زدگان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: یک رکورد خوب نیز در این عرصه به جای ماند. همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح و مردم در این زمینه دست به دست هم دادند و در کنار هم قرار گرفتند به گونه ای که جاده‌های منتهی به کرمانشاه مملو از جمعیت بود که به یاری هموطنان و برادران و خواهران عزیز خود شتافته بودند. رئیس جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه گزارشی که امشب در هیأت وزیران داده شد، بسیار دلگرم‌کننده بود. بر اساس این گزارش در طول این مدت، از آبان پارسال تا پایان شهریور امسال و اوایل مهر، در مناطق روستایی، تقریباً همه به خانه‌هایشان بازگشته‌اند و خانه‌ها بازسازی و مرمت شده است. این کار بسیار ارزشمندی بوده که انجام گرفته است.
روحانی با اشاره به آمار ارایه شده در گزارش بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه مبنی بر کمک 67 میلیارد تومانی مردم به هلال احمر در این حادثه در برابر کمک ٢٢ میلیاردی مردم در حادثه زلزله ورزقان و ارزشمند توصیف کردن این اعتماد و همیاری مردم گفت: جا دارد از مقام معظم رهبری نیز به خاطر مراحمی که همیشه نسبت به مردم و به ویژه در این منطقه زلزله‌زده داشتند، تشکر کنیم. ایشان به مناطق زلزله زده سفر و بازدید کردند. این خیلی برای مردم مهم بود. رئیس جمهوری گفت: خداوند به همه آنهایی که در این زمینه تلاش و کمک کردند، اجر بی‌پایان بدهد. برای همه آنهایی که در این حوادث خسارت دیدند، مخصوصاً آنهایی که عزیزان خودشان را از دست دادند، طلب غفران و رحمت الهی می‌کنیم. امیدواریم استان کرمانشاه که همیشه یک استان قهرمان‌پرور بوده و در این حادثه هم قهرمانی خودش را نشان داد، در همه صحنه‌ها بتواند به عنوان یک استانی که یکی از مرزداران کشورمان است به تلاش خودش ادامه دهد. لازم به ذکر است رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه گزارشی از خدمات هلال احمر را در ۷ محور تشریح کرد.