عربستان سرنگونی هلیکوپتر حامل 12 افسر سعودی و نیروهای ائتلاف در یمن را تایید کرد

عربستان خبر سرنگونی یک بالگرد متعلق به این کشور در مرکز یمن را تایید کرد و گفت بر اثر آن 12 افسر که 4 تن از آن‌ها سعودی و 8 افسر دیگر نیز در صف نیروهای ائتلاف بودند، کشته شدند.
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد، ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که یک بالگرد «بلک هاوک» متعلق به عربستان با 12 سرنشین در استان مارب سقوط کرده است.
فرماندهی ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان مدعی شد که این بالگرد بر اثر سانحه سقوط کرده است.
این در حالی است که یک منبع نظامی یمنی روز سه شنبه به خبرگزاری این کشور گفته بود که یک فروند هلیکوپتر ترابری وابسته به ائتلاف سعودی را یگان موشکی ارتش یمن با یک موشک هدایت‌شونده سرنگون کرده است.


به گفته خبرگزاری یمن این هلیکوپتر در استان مارب در شرق یمن و در نزدیکی پایگاه «تداوین» وابسته به شبه‌نظامیان سعودی ساقط شده است.
در همین حال برخی رسانه‌های طرفدار منصور هادی از دخالت امارات در سرنگونی بالگرد سعودی درمنطقه صحن الوطن استان شرقی مارب یمن خبر دادند.
پایگاه خبری مسند للانباء به نقل از منابع محلی افزود: امارات عضو ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان عامل سرنگونی بالگرد عربستانی در مارب و کشته شدن 12 نظامی است.
برپایه این گزارش، منابع مذکور می‌گویند این بالگرد براثرخطای محاسباتی توسط سامانه دفاع هوایی امارات هدف سامانه ضد هوایی قرار گرفته است. از سوی دیگر به گزارش خبر گزاریها، امیر کویت در پیامی سقوط هلیکوپتر سعودی و کشته شدن افسران این کشور را به پادشاه عربستان تسلیت گفت.
عربستان در حال انتقال داعشی‌ها به یمن است
در همین حال یکی از رهبران حزب کنگره مردمی یمن با اشاره به ورود 400 عضو داعش در هفته گذشته به یمن گفت: عربستان با هدف سپردن «باب المندب» به تروریست‌ها، در حال انتقال داعشی‌ها به یمن است. «محمد انعم» از رهبران حزب کنگره مردمی یمن، اعلام کرد که آمریکا اکنون تلاش دارد با حمایت از ائتلاف سعودی و جلب سازمانهای تروریستی به عرصه نبرد یمن، در تحولات جاری در یمن تاثیر بگذارد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اظهار داشت: نقش آمریکا در یمن جدید نیست. آمریکا از ابتدا در کنار سعودی‌ها در یمن در حال جنگ است اما پس از بمباران برخی از مناطق مسکونی یمن به بهانه مبارزه با القاعده و داعش و کشتار شمار زیادی از زنان و کودکان یمنی، حضور خود را در یمن رسانه‌ای‌تر کرد. این در حالی است که آمریکا خود در کنار القاعده و داعش در یمن در حال جنگ است همانگونه که در سوریه و عراق است.
انعم تاکید کرد: عربستان تنها بازیچه دست واشنگتن است و یمنی‌ها کسانی هستند که در حال نبرد با القاعده و داعشند. اما عربستان خود متولی القاعده و داعش است و اکنون نیز در حال انتقال عناصر این گروه‌های تروریستی به یمن است. هفته گذشته نیز 400 عضو داعش در حالی که سوار بر 3 کشتی بودند از سوریه به یمن انتقال داده شدند و این آشکار است که عربستان و آمریکا می‌خواهند تنگه باب‌المندب در قبضه تروریست‌ها قرار گیرد.
این رهبر حزب کنگره مردمی یمن تصریح کرد: کنگره آمریکا به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری درباره پیامدهای حمایت از عربستان و «عبدربه منصور هادی» هشدار داده است. عربستان دوشادوش داعش و القاعده در استانهای تعز، الضالع و به ویژه تنگه باب المندب در حال نبرد است.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 6,5 برابری ارزش واردات اروپا از ایران رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش: انتخابات باید گسترده، سالم، پر شور و با امنیت برگزار شود 200 نماینده مجلس از فعالیت‌های دولت یازدهم برای افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی تقدیر کردند گوترش: شکست حل بحران سوریه مایه ننگ است عربستان سرنگونی هلیکوپتر حامل 12 افسر سعودی و نیروهای ائتلاف در یمن را تایید کرد رئیس جمهور در جمع مردم روستای چنار در استان آذربایجان شرقی: دولت با همه توان برای کمک به آسیب دیدگان سیل تلاش می کند دادستان تهران: با هرگونه اقدام غیرقانونی کاندیداها و رسانه‌ها برخورد می‌شود تحلیل سیاسی هفته آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درتهران ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: سپاه سرمایه راهبردی ملت ایران در برابر نظام سلطه و صهیونیسم است معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور: تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم پیامدهای اعتراض اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی