گوترش: شکست حل بحران سوریه مایه ننگ است

دبیر کل سازمان ملل با انتقاد از روند طولانی شدن بحران سوریه بر لزوم یافتن راهکاری به منظور تسریع در حل این بحران تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در سخنانی هشدار آمیز خطاب به اعضای شورای امنیت اعلام کرد که روند طولانی شدن حل بحران سوریه جای انتقاد دارد.
وی با تاکید بر لزوم تسریع در حل بحران سوریه اظهار داشت: باید به این نکته واقف باشیم که شکست در حل بحران سوریه می‌تواند مایه شرمساری و ننگ شورای امنیت باشد.
دبیر کل سازمان ملل همچنین جامعه بین الملل را برای یافتن راهکار موثر و راهگشا به منظور تسریع در حل بحران سوریه و بهبود وضعیت این کشور به همکاری فراخواند.


گفتنی است بدنبال انفجار روز شنبه در نزدیکی شهر حلب وزارت خارجه سوریه با ارسال 2 نامه به سازمان ملل و شورای امنیت آن خواهان پیوستن جامعه جهانی به نیروهای دمشق در مبارزه با تروریسم شد.
انفجار تروریستی در جنوب غرب حلب
تلویزیون سوریه دیروز از کشته و زخمی شدن 38 تن در یک انفجار تروریستی در جنوب غرب حلب خبر داد.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، تلویزیون سوریه اعلام کرد که این انفجار تروریستی در محله صلاح الدین در جنوب غرب حلب رخ داد که به کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن 32 تن منجر شد.
ارتش سوریه بر سد ابوقله در شرق حمص مسلط شد
در عین حال خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی که در شمال غرب فرودگاه نظامی تیفور صورت گرفت؛ ده‌ها تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.
همچنین یک منبع نظامی در سوریه اعلام کرد، ارتش این کشور کنترل برخی از ارتفاعات اطراف کوه "القطار" در شمال شرق شهر پالمیرا را به دست گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت دفاع سوریه با انتشار تصاویری از تعقیب داعشی‌ها توسط نیروهای ارتش سوریه در اطراف کوه القطار در فاصله 25 کیلومتری شمال شرق شهر پالمیرا، از کنترل بخش‌هایی از ارتفاعات این منطقه توسط ارتش سوریه خبر داد.
یک منبع نظامی در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه نیز تاکید کرد که یگان‌هایی از ارتش سوریه کنترل کامل سد ابوقله در شمال غرب منطقه ایستگاه چهارم در حومه شهر پالمیرا را پس از نابودی ده‌ها داعشی موجود در آن به دست گرفت.
تلاش کردهای مورد حمایت آمریکا برای اداره رقه پس از آزادسازی
نیروهای کرد سوری مورد حمایت آمریکا رسما از تشکیل یک شورای مدنی جهت اداره شهر رقه پس از بازپس گیری آن از داعش خبر دادند.
منابع گفتند، لیلی مصطفی که کرد است رئیس مشترک شورا در کنار محمود شواخ البرسان از چهره‌های عشایر رقه تعیین شده‌ است.
این اقدام به معنای خلع ید از نیروهای ارتش سوریه و بازپس ندادن مناطق آزاد شده به ارتش سوریه است که زمینه ساز تجزیه سوریه تلقی می‌شود.
اتاق جنگ مشترک نیروهای آمریکایی و انگلیسی با تروریستها
یک روزنامه لبنانی به نقل از برخی منابع از حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی در خاک سوریه طی هفته گذشته خبر داد.
به گزارش روزنامه الاخبار لبنان،‌ برخی منابع میدانی و امنیتی در جنوب سوریه اعلام کردند که یک اتاق عملیات جدید برای شورشیان سوری با مشارکت افسران خارجی در منطقه المزیریب در دست تهیه است که ریاست ظاهری آن را سرهنگ خلبان ابراهیم الغورانی، فرمانده گروه موسوم به "فرقه الحق" مورد حمایت اردن بر عهده دارد.
وی برای آغاز عملیات جدیدی علیه داعش مجموعه‌ای از سلاح‌های جدید و تجهیزات نظامی تحویل گرفت.
یونیسف: کودکان سوری بیشترین بهای جنگ را پرداخت می‌کنند
سخنگوی یونیسف با اشاره به وضعیت وخیم کودکان در کشور جنگ‌زده سوریه گفت، کودکان سوری بیشترین بهای جنگی را پرداخت می‌کنند که هیچ نقشی در شکل‌گیری آن نداشتند.
به گزارش خبرگزاری راشا تودی، اظهارات این مقام پس از حمله مرگبار به آوارگان در نزدیکی حلب مطرح شد که بیش از 125 کشته از جمله ده‌ها کودک بر جای گذاشت. حمله مذکور علیه اتوبوسی حامل صدها تن از ساکنان نواحی تخلیه شده صورت گرفت که بیش از 60 کودک سوری در آن جان دادند. همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کودکان هدف حمله بودند.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 6,5 برابری ارزش واردات اروپا از ایران رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش: انتخابات باید گسترده، سالم، پر شور و با امنیت برگزار شود 200 نماینده مجلس از فعالیت‌های دولت یازدهم برای افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی تقدیر کردند گوترش: شکست حل بحران سوریه مایه ننگ است عربستان سرنگونی هلیکوپتر حامل 12 افسر سعودی و نیروهای ائتلاف در یمن را تایید کرد رئیس جمهور در جمع مردم روستای چنار در استان آذربایجان شرقی: دولت با همه توان برای کمک به آسیب دیدگان سیل تلاش می کند دادستان تهران: با هرگونه اقدام غیرقانونی کاندیداها و رسانه‌ها برخورد می‌شود تحلیل سیاسی هفته آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درتهران ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: سپاه سرمایه راهبردی ملت ایران در برابر نظام سلطه و صهیونیسم است معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور: تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم پیامدهای اعتراض اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی