قلعه‌نویی:اول گل نخوردن، بعد 3 امتیاز


امیر قلعه‌نویی پیش از مسابقه تیمش مقابل استقلال اینطور حرف می‌زند: «حادثه آذربایجان را تسلیت می‌گویم. متاسفانه چندوقتی است که در آذربایجان اتفاقاتی می‌افتد که نه متعلق به فرهنگ مردم آذربایجان است و نه تیم‌های آذربایجانی. آذری‌ها جزو اولین‌ها بودند و در بازی با النصرهم نشان دادند. متاسفانه شاهد مسائلی هستیم که همه چیز را زیر سوال می‌برد که در شأن فرهنگ مردم نیست یک عده کارهایی می‌کنند که باعث می‌شود یکسری اتفاقات بیفتد. یک سر فوتبال برد است و یک سر آن باخت. متاسفانه اینجا شاهدیم که اتفاقات بدی دارد می‌افتد. از چند سال گذشته یکسری آقایان آمدند برای منافع خودشان با این فرهنگ بازی کردند. فردا بیاییم انرژی خودمان را بگذاریم برای تشویق کردن تراکتورسازی و احترام به تیم حریف.»
او درباره بازی هم حرف‌هایی دارد: «بازی حساس است و هر دو تیم استقلال و تراکتورسازی به دنبال جایگاه دومی هستند با بردی که به دست آوردیم از فشار درآمدیم. بعد از برد مقابل پدیده از نظر روحی و روانی شرایط خوبی پیدا کردیم. استقلال تیم خوبی است، در این چند وقت گذشته چه در جام قهرمانی آسیا و چه در لیگ نتایج خوبی گرفته است. یکی از دستورات کاری ما پرس در میانه زمین است که ارتباط بین خط هافبک و حمله را قطع کنیم. روی نقاط ضعفشان کار کردیم تا اینکه شکست‌شان دهیم. انتظار داریم طرفداران بیایند و حمایت کنند. امیدواریم با حضور تمام هواداران شاهد یک بازی زیبا باشیم و ما هم بتوانیم به اهدافمان برسیم.»
قلعه‌نویی حرف‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «ما در مقابل استقلال دو هدف داریم یکی اینکه گل نخوریم و هدف دوم به سه امتیاز کامل برسیم و اگر تساوی هم رقم بخورد اینطور نیست که همه چیز را از دست داده باشیم چون دو بازی حساس پیش رو داریم. خیلی مواقع شاهد بودیم که در زمین خود نتایج خوبی گرفته‌ایم. نمی‌دانم چرا شما یک مساله را توجه نمی‌کنید یا نمی‌خواهید توجه کنید. ما باید خدا را شاکر باشیم با این اتفاقاتی که افتاده تراکتور چنین جایگاهی دارد. مگر می‌شود یک تیم 6 بازیکن خود را از دست بدهد و به فینال جام حذفی برود و در کورس باشد. همین پرسپولیس که قهرمان شد 7 بازیکن اصلی داشت و بااضافه شدن سروش روند آنها تغییر کرد و وقتی کامیابی نیا را نداشتند چقدر تاثیر روی روند این تیم داشت.»
سرمربی تراکتورسازی اشاره‌ای به از دست دادن بازیکنانش دارد: «ما تا قبل از بازی با پرسپولیس دو امتیاز عقب بودیم اگر سجاد، عالیشاه، سروش و نوراللهی را داشتیم شرایطمان فرق می‌کرد با همه اینها 40 درصد بازیکنان ما مصدوم هستند و بازیکن تعویضی زیادی هم نداریم. با همه اینها باز هم خدا را شکر می‌کنیم که در فینال جام حذفی حضور پیدا کردیم و تا اینجا هم نتایج خوبی گرفتیم. ما غیر از بازی با فولادخوزستان که 10 نفره شدیم مقابل سایپا و گسترش فولاد با این بضاعت مان بازی‌های خیلی خوبی انجام دادیم. من نمی‌دانم چرا کسی به این مسائل توجه نمی‌کند. یک سال برنامه ما اره شد. نمی‌خواهم دنبال مقصر بگردم. آجورلو به کمک همه تلاش می‌کند که این کشتی را به ساحل خوبی برساند.»


او درباره اینکه چرا تعداد بردهای تیم در بازی‌های خارج از خانه بیشتر از داخل خانه است، اینطور توضیح می‌دهد: «یکی از دلایل آن نداشتن زمین بود. ما وقتی فصل را شروع کردیم با یک زمین تمرینی مسابقات را شروع کردیم بعد جابه جایی شد. با وجود اینکه خیلی تلاش کردند اما کیفیت زمین آنطور که باید باشد نبود. این موضوع علت خاصی نمی‌تواند داشته باشد اگر منظورتان این است که در بازی‌های خانگی تماشاگر فشار آورده که اصلا این موضوع درست نیست چون آنها تا لحظه آخر همیشه تیم را تشویق کردند ما در این زمین تیم‌هایی همچون ذوب‌آهن را برده‌ایم. شایددلیل این موضوع دوگانگی زمین بوده و من دلیل دیگری درباره آن نمی‌بینم.»
قلعه‌نویی حرف‌هایی هم درباره فصل آینده تیمش دارد: «فصل آینده پنجره نقل و انتقالات بسته است. ما 40درصد موجودی از دست داده‌ایم، 40 درصد بازیکن مصدوم داریم و یک چند درصدی هستند که شاید فصل آینده توانایی این فصل را نداشته باشند. ابتدا باید ببینیم تکلیف خود تراکتور چه می‌شود شاید شاهد باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشیم ابتدا باید ببینیم تکلیف این موضوع چیست. آجورلو هرچقدر پول در می‌آورد به مطالبات بازیکنان پیشین می‌پردازد. باشگاه وکیل خوب گرفته که پیگیر این موضوع باشد و اگر نشود روی همین جوانان سرمایه گذاری‌می‌کنیم. شاید یکی از مشکلات این باشد که وقتی یک بازیکن ببیند نمی‌تواند جانشینی داشته باشد و پنجره نقل و انتقالات بسته است به جای 100میلیون، 500 میلیون تومان بخواهد. این موضوع هم یکی از مشکلاتی است که شاید پیش بیاید اگر مشکل پنجره نقل و انتقالات حل نشود. باید از بازیکن جوان در کنار بازیکن باتجربه استفاده کرد تا فوتبالش نسوزد.»