انتخابات باید گسترده، سالم، پر شور و با امنیت برگزار شود

آیت‌الله خامنه‌ای، شهیدان صیاد شیرازی و بابایی و بسیاری از شهدای ارتش را الگوهای عملی از اخلاق و معنویت خواندند و تأکید کردند: ارتش جمهوری اسلامی‌ امروز یک نیروی فکری و معنوی و دارای انگیزه‌های پاک و مقدس است که این یکی از آثار مهم اقدام امام در تعیین این روز است و باید این ارزشها قدر دانسته و تقویت شوند.
ایشان با تأکید بر لزوم افزایش آمادگی‌های روحی و معنوی ارتش، به نقش مهم نیروهای مسلح در تأمین امنیت اشاره کردند و افزودند: امنیت برای یک کشور بسیار مهم است و هرچه نیروهای مسلح مقتدرتر و پرانگیزه‌تر باشند، این اقتدار حتی اگر با تحرک نظامی‌هم همراه نباشد، زمینه‌ساز ایجاد امنیت خواهد بود.
فرمانده کل قوا، فرماندهان ارتش را به تربیت انسانهایی که بتوانند الگو باشند توصیه و خاطرنشان کردند: روز به روز باید الگوهای اخلاقی همچون شهید صیاد و شهید بابایی در سازمان بزرگ و دارای شوکت ارتش افزایش یابد.
رهبر انقلاب اسلامی‌با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح از مهمترین حصارهای تأمین امنیت برای مردم بشمار می‌روند، افزودند: علاوه بر نیروهای مسلح، مجموعه‌ها و دستگاه‌های اقتصادی، آموزشی، علمی‌و تحقیقاتی و فرهنگی نیز اگر در جهت مقابله با اهداف دشمن و به عنوان بخش‌های تکمیل کننده یکدیگر، عمل کنند، قطعاً هماهنگ با نیروهای مسلح، زمینه‌ساز حفظ و تقویت امنیت ملی و توسعه و پیشرفت کشور خواهند شد.


آیت‌الله خامنه‌ای یکی از طراحی‌های اصلی دشمن را، استفاده از نقاط ضعف و مشکلات اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران، دانستند و خاطرنشان کردند: به همین علت در سالهای اخیر شعارهای اقتصادی برگزیده و برجسته شدند.
ایشان تقویت بنیه اقتصادی کشور را حساس‌ترین و کلیدی‌ترین موضوع برشمردند و گفتند: بر همین اساس بر اجرای سیاستهای اقتصادی مقاومتی به عنوان یک مجموعه «کار و حرکت و اقدام» بویژه بر موضوع اشتغال و تولید و همچنین مسائل معیشتی مردم و کارکنان دستگاههای مختلف از جمله نیروهای مسلح تأکید دارم.
رهبر انقلاب اسلامی‌با اشاره به تمرکز بدخواهان نظام اسلامی‌برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی به منظور ایجاد اخلال، خاطرنشان کردند: وقتی انگیزه ‌و هدف دشمن مشخص است، قاعدتاً باید انگیزه مسئولان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش یابد و من همه این مسائل را که دیدگاه کارشناسان زبده اقتصادی است، به طور مشروح و خصوصی برای مسئولان نیز بیان کرده‌ام.
آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: توقع من از مسئولان این است که وقتی انگیزه دشمن را برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی می‌بینند، درصدد برطرف کردن نقاط ضعف اقتصادی و بستن منافذ برآیند.
ایشان تأکید کردند: البته نظام جمهوری اسلامی‌و ملت ایران، نقاط قوت فراوانی دارند و علت سربلندی ملت در مقابل توطئه‌های گوناگون، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همین نقاط قوت عجیب است که از لحاظ کمیت و کیفیت، از نقاط ضعف بیشتر هستند.
رهبر انقلاب اسلامی‌یکی از این نقاط قوت برجسته را روحیه شجاعت و ایستادگی ملت ایران در برابر تشرها و اخم‌های ابرقدرتها دانستند و افزودند: یکی از شگردهای قدرتهای متجاوز، برای ترساندن ملتها و دولتها و وادار کردن آنها به تأمین منافع نامشروع خود، تشر زدن و از خود بزرگنمایی نشان دادن است.
آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: برای یک کشور بدترین حالت آن است که مسئولان آن کشور، از تشر دشمن بترسند زیرا این کار در را برای ورود، تجاوز و تعرض او باز می‌کند.
ایشان خاطرنشان کردند: در اینکه امور کشور را باید با عقل و تدبیر و حکمت انجام داد، هیچ تردیدی وجود ندارد اما این تدبیر و حکمت باید همراه با شجاعت باشد.
رهبر انقلاب اسلامی‌تأکید کردند: ترسیدن و دلهره از تشر دشمن و تحت تأثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن اولِ بدبختی است.
آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر کسی هم می‌خواهد بترسد، اشکالی ندارد اما از طرف ملت و به حساب مردم نترسد زیرا ملت ایران ایستاده است.
ایشان با اشاره به انواع توطئه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ‌تاکنون، خاطرنشان کردند: اگر بنا بود جمهوری اسلامی‌و ملت ایران از قدرت‌ها بترسد و در مقابل آنها عقب‌نشینی کند، اکنون دیگر هیچ اثر و نشانی از ایران و ایرانی باقی نمی‌ماند.
رهبر انقلاب اسلامی‌تأکید کردند: دشمن اعم از آمریکا و بزرگتر از آمریکا، در مقابل نظامی‌که به مردم خود متصل است و مردم و ملت خود را دوست دارد و ملت نیز آن نظام را دوست دارند و در مقابل دشمن مقاوم هستند، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه در دشمنی قدرتهای زورگو بویژه آمریکا، با ملت ایران هیچ تردیدی نیست افزودند: اینکه بگویند با فلان فرد موافق هستند و با او ملاحظه خواهند کرد، حرف نادرستی است زیرا دشمنی آنها از زمان امام‌(ره) و بعد از امام و در زمان دولتهای گوناگون که با سلایق مختلف، بر سر کار بودند، همواره ادامه داشته است.
ایشان با تأکید بر اینکه باید اقتدار و ایستادگی ملت ایران و تأثیرناپذیری ملت از تشر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند، خاطرنشان کردند: بخش مهمی ‌از ادامه ایستادگی و نهراسیدن از دشمن، به عهده نیروهای مسلح، و بخش عمده آن بر عهده اقتصادیون و مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی، بخصوص متصدیان بخش‌های علمی‌ و تحقیقاتی است.
رهبر انقلاب اسلامی‌در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به انتخابات پیشِ رو، انتخابات را از افتخارات ملت ایران و مایه عزت، قدرت، روسفیدی و سربلندی ملت ایران در دنیا خواندند و افزودند: بدخواهان به‌ دنبال نشان دادن اسلام و معنویت در نقطه مقابل مردم‌سالاری بودند، اما جمهوری اسلامی، با مردم‌سالاری اسلامی ‌و انتخابات، غلط بودن این حرف را نشان داد.
آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: همه ملت در انتخابات احساس می‌کنند که کلید کارهای کشور در دست خودشان است و آنان هستند که عناصر اصلی کشور را معین می‌کنند. ایشان با تأکید بر اینکه همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی ‌بدارند، افزودند: باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط‌، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی‌با اشاره به مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات، خاطرنشان کردند: ملت ایران با همین بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.