چهره‌ها به شایعات پاسخ می دهند

دریا فرج‌پور| روزهای اخیر اگرچه در عرصه فرهنگ و هنر روزهای پرخبری نبوده، اما کتمان نمی‌توان کرد که شایعات و پشت‌پرده‌هایی که در این روزها به‌ویژه در فضای مجازی افشا شده، این روزها را سزاوار عنوان روزهای داغ کرده است. شایعاتی درباره دستمزد نجومی محمدرضا گلزار، تایید اخباری مبنی‌بر اجرای پلی‌بک حمید هیراد در کنسرت‌هایش و ماجراهای ادامه‌دار فامیل معروف خانواده رئیس‌جمهوری روحانی که رسانه‌ها را از هر خبر داغ دیگری بی‌نیاز
کرده است...
دستمزد گلزار
بیراه نیست اگر این روزها پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون را برنده باش بدانیم. برنامه‌ای با اجرای محمدرضا گلزار، ستاره پولساز سینمای ایران که در کوچ از وادی سینما به تلویزیون برنده شده و یکی از موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیون را روی آنتن برده است.


برنده باش از همان اوان انتشار اخبار تولیدش با شایعات و جنجال‌های پرشماری مواجه بوده؛ که یکی از مهمترین‌هایش دستمزد میلیاردی محمدرضا گلزار برای اجرای این مسابقه تلویزیونی است. ماجرایی که در جدیدترین گردهمایی خبرنگاران پشت صحنه این برنامه هم تکرار شده و گلزار را مجبور به پاسخگویی کرده است.
فارس خبر می‌دهد که گلزار درباره رقم دستمزدش برای اجرای مسابقه برنده باش گفته: «بدون دستمزد که به تلویزیون نیامده‌ام. اما به این نوع نقد‌ها و حرف‌ها هم پاسخ نمی‌دهم. ما به تلویزیون نیامده‌ایم که به این سوالات پاسخ بدهیم، بلکه به تلویزیون آمده‌ایم که برنامه‌ای درخشان بسازیم که هنوز هم خیلی راه هست برای رسیدن به آن برنامه درخشان.» او که با بیان این‌که « مسائل مالی را با تهیه‌کننده صحبت کنید» بی‌میلی‌اش را برای صحبت در این زمینه نشان می‌دهد  در ادامه به نقدهای موجود درباره برنده باش اشاره می‌کند: «نمی‌توانم تمام انرژی‌ام را بگذارم تا به نقدها جواب بدهم. اما تمام نقدها را می‌خوانم و آنهایی را که مربوط به من است و بتوانم اصلاح کنم، اصلاح می‌کنم و آنهایی هم که مربوط نباشد، رد می‌کنیم برود.» گلزار درباره کتابخوانی هم حرف زده: «من الان مطالعه‌ام را دوبرابر کرده‌ام، چون ما هم در طراحی سوالات دخالت می‌کنیم.» سوپراستار محبوب سینمای ایران درخصوص انتقاداتی که نسبت به مجری‌شدن سلبریتی‌ها وجود دارد، می‌گوید: «حق می‌دهم برخی به مجری‌شدن سلبریتی‌ها معترض باشند. من اگر رضا گلزار بودم و بازیگر نشده بودم نسبت به اینکه بازیگری بخواهد مجری شود، گارد می‌گرفتم.»
کنسرت‌های حمید   هیراد
ماجرای کنسرت‌های حمید هیراد هم برای خود سریالی شده. بعد از اینکه ارشاد شیراز درنهایت اعلام کرد که اجرای دردسرساز تابستانی هیراد در این شهر پلی‌بک بوده؛ هیراد با حضور در برنامه حالا خورشید در لفافه به این موضوع اعتراف کرد: «در کنسرت شیراز کسالت شدیدی داشتم و برای خواندن قطعه یار که اوج بالایی داشت، مجبور بودم پلی‌بک بخوانم. اگر این اتفاق افتاد، فقط به این دلیل بود که افرادی که روبه‌روی من نشستند، حال بهتری داشته باشند. شاید باید می‌آمدم و عذرخواهی می‌کردم، اما جو به‌حدی  سنگین شده بود و من گوشه رینگ بودم که راستش ترسیدم حرفی بزنم. البته فقط بخشی از یک ترانه را پلی‌بک خواندم، اما همه‌جا نوشتند تمام کنسرت‌های من پلی‌بک بوده.» هیراد درباره دیگر حاشیه پیش‌آمده یعنی اتهام سرقت ادبی و استفاده بدون اجازه از شعر استاد شهریار و رنجیدن خانواده ایشان گفت: «خانواده ایشان ناراحت نشدند؛ من ۴ شب و ۸ سانس در تبریز کنسرت داشتم و فرزند استاد شهریار در این کنسرت شرکت کرد و در رابطه با اجرای من و شعر پدرشان صحبت‌ کردند. من فیلم صحبت‌های پسر استاد شهریار را هم دارم.»
تکذیب نسبت فامیلی با رئیس‌جمهوری
علی‌اصغر مونسان در تمام این چند وقتی که ریاست سازمان میراث فرهنگی را برعهده داشته، آماج شایعات گوناگونی بوده که شاید مهمترینش رابطه نزدیک فامیلی با رئیس‌جمهوری روحانی باشد. او اما در یک گفت‌وگوی تلویزیونی هر گونه نسبتی میان خود و روحانی را تکذیب کرد.
مونسان در برنامه دستخط در این مورد با جمله «خواهرزاده که هیچ؛ هیچ نسبتی با رئیس‌جمهوری ندارم» به استقبال این بحث رفت و در ادامه افزود: «روز اول دولت یکی از مواردی که برای من حاشیه ایجاد کردند فامیل‌بودن با رئیس‌جمهوری بود. ۵‌سال است که مدام اعلام می‌کنم خدا شاهد است هیچ نسبتی با رئیس‌جمهوری ندارم، چه برسد به خواهرزاده ایشان بودن.» وی درباره واکنش رئیس‌جمهوری به این شایعات نیز گفت:   «رئیس‌جمهوری چه بگوید. من باید تکذیب می‌کردم که کردم.»علی‌اصغر مونسان درباره زندگی شخصی خود نیز گفت: «‌سال ۷۹ ازدواج کردم. شخصی همسر من را به خانواده‌ام معرفی کرد و دیدار دو خانواده با هم شکل گرفت. مهریه یادم نیست چقدر بود، اما زیر ۲۰۰ سکه است. یک دختر ۸ ساله هم دارم. من ظلم زیادی به خانواده کرده‌ام. خانمم از روز اول با این سمتم موافق نبود و بشدت به آرامش خانواده تاکید داشت. هر سمت بالاتری می‌گرفتم، می‌گفت وای مصیبت بیشتر شد.»
معاون رئیس‌جمهوری درباره علاقه‌اش به سینما و آخرین فیلمی که دیده است، گفت: «آخرین فیلمی که دیدم درباره پلاسکو بود (چهارراه استانبول). من علاقه‌مندی و آشنایی به حوزه سینما دارم و بازیگر محبوبم پرویز پرستویی است و البته مرحوم انتظامی.» مونسان درباره علاقه‌اش به ورزش نیز گفت: «ورزشی هستم و پرسپولیسی و از بچگی قرمز بودم، البته مدت کوتاهی هم در هیأت‌مدیره پرسپولیس حضور داشتم.»