نایب قهرمان شایسته

همدلی| دیروز پرسپولیس حساس‌ترین بازی تاریخ خود را برگزار کرد تا آقایی خود را بر فوتبال آسیا به اثبات برساند. سوت فینال لیگ قهرمانان آسیا گرچه از ساعت 30/18 روز گذشته به صدا درآمد، اما بیش از 80هزار تماشاگر از ساعت‌ها قبل در ورزشگاه آزادی به امید تماشای لحظه‌های تاریخی برای سرخپوشان پایتخت ثانیه‌شماری می‌کردند. شاگردان برانکو که با تشویق‌های ممتد هواداران روبه‌رو بودند، با حساسیت ویژه‌ای وارد زمین شدند تا بتوانند با حمایت یار 80هزارنفری خود باخت توکیو را جبران کنند و بعد از 25 سال جام قهرمانی را بالای سر ببرند.
باوجودی که پرسپولیس بازی رفت را با نتیجه 2 بر صفر واگذار کرده بود، امید برد در این میدان بسیار کمتر از کاشیما بود، به همین دلیل تیم ژاپنی با اعتماد به نفس بهتری بازی می‌کردند و سعی داشتند که با هجوم‌های خود هم فشار روانی حضور 80هزار نفری جمعیت را کاهش دهند و هم بتوانند از برد خود دفاع کنند. مربی پرسپولیس با وجود مشکلات متعدد از جمله عدم خرید بازیکن، روبه رو بود، با بدشانسی‌هایی مثل اخراج سیامک نعمتی و مصدومیت عالیشاه مواجه شد تا برای ارنج تیم در فینال با چالش روبه رو باشد.
این باخت برای پرسپولیس گرچه گران تمام شد، اما نباید از تلاش و جان‌سختی بازیکنان و کادر مربی‌گری آن غافل شد. پرسپولیسی‌ها در عین شایستگی کاپ را در خانه به حریف دادند و یک فرصت تاریخی را از دست دادند. این باخت در حقیقت ضعف‌ها و چالش‌های فوتبال ایران به تصویر می‌کشد.