همفکری براي ايران

نشست‌هاي دوره‌اي سران قوا روز گذشته برگزار شد. حسن‌روحاني، رييس جمهور در پایان نشست مشترک سران سه قوه تاکید کرد كه مردم ایران یک بار دیگر با استقامت و ایستادگی خود، نقشه ها و توطئه های آمریکایی ها را که فکر می‌کردند 13 آبان، مبدأیی برای رسیدن به آرزوهای نادرست شان نسبت به ملت ایران خواهد بود، نقش بر آب کردند.روحاني در اين نشست اشاره‌اي نيز به ماجراي FATF كرد و گفت: همان‌گونه که ملت ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده و از تامین مالی برای گروهک‌های تروریستی جلوگیری کرده است، امروز هم مصمم‌تر در قوانین و مقررات خود بر آن تاکید می‌کند و این بهانه‌های واهی را نیز از دست دشمنان‌ خواهد گرفت. وي افزود: آمریکایی ها با تحریم های نابه‌جا و غلط خود و هدف قرار دادن سیستم بانکی و صادرات نفت و برخی دیگر از اقلام صادراتی که مرتبط با درآمد و منابع کل کشور و واردات کالاهای اساسی است، می‌خواهند بر زندگی و معیشت روزمره مردم تاثیر منفی بگذارند. روحانی تاکید کرد: بنابراین، این حرف که آمریکا به دنبال فشار بر مردم نیست و به دنبال فشار بر نظام و حکومت است، ناصحیح و نادرست است و خودشان در عمل این واقعیت را آشکار کردند. رييس جمهور اظهارداشت: نکته دوم و بسیار مهم این بود که این دور تحریمی که به اصطلاح آن‌ها از پنجم نوامبر آغاز شد، هیچ تاثیری در روند اقتصادی کشور نداشت چون آمریکایی‌ها هر چه تیر در ترکش داشتند، در گذشته علیه ملت ایران رها کرده بودند و چیز جدیدی نداشتند که ارائه کنند، بنابراين ناچار شدند یک لیست بلندبالایی را درست کنند، از یک طرف نام بانک‌ها را ببرند، شعبات بانک‌ها را اضافه کنند ، نام یک شرکت هواپیمایی را ببرند و از طرف دیگر شماره سریال هواپیماها را ذکر کنند تا صفحه را پرکنند. این شیوه کار و نحوه این اعلام نشان می دهد که هدف‌شان صرفا تاثیر روانی علیه ملت ایران است.
طعنه به دشمن
روحانی در ادامه به ناتواني آمريكا براي به صفر رساندن صادرات ايران نيز اشاره كرد و گفت: نکته بعدی اینکه روشن شد آمریکایی های نمی توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.
رييس جمهور اظهارداشت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران از روز نخست می گفتند که آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و در مقابل آمریکایی‌ها مرتب تکرار می‌کردند که ما این کار را انجام می‌دهیم اما خودشان اعتراف کردند که نمی توانیم نفت ایران را به صفر برسانیم. روحانی تصریح کرد: استدلال آن‌ها این بود که اگر نفت ایران را به صفر برسانیم،‌ قیمت هر بشکه نفت به 150 دلار افزایش پیدا می‌کند و این تبیین همان حرفی است که از روز اول ‌گفتیم که آمریکا قادر نیست نفت ایران را صفر کند و در منطقه یا نفت همه صادر می‌شود یا اگر نفت ایران متوقف شود، ‌بقیه هم دچار مشکل خواهند بود. رييس جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دلیل اینکه مورد هجمه افکار عمومی دنیا قرار گرفته بودند، ناچار شدند عقب‌نشینی دیگری را انجام دهند و بگویند که موضوع مواد غذایی، مساله دارو و تجهیزات پزشکی استثناست که البته حرف آن‌ها نادرست است؛ چراکه وقتی سیستم بانکی را تحریم می‌کنند، همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهند.در ادامه محورهاي سخنان روحاني را مي‌خوانيد.


در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز و ضروری مردم هیچ مشکلی نداریم
انبارهای ما برای تامین کالاهای اساسی مردم برای ماه‌های طولانی ، از همیشه بیشتر آمادگی دارد
برای تولید کالاهای اساسی، واردات کالاهای اساسی و دارو و سایر نیازمندی‌ها، مشکلی نداریم
‌وضعیت تولید در کشور شرایط خوبی دارد
صادرات در هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است
برای مردم روشن شد که تبلیغات آمریکایی ها درباره 13 آبان و پنجم نوامبر، یک تبلیغات در مسیر جنگ روانی بود
هر چه زمان بگذرد مسئولان برای جبران مشکلاتی که برای مردم پیش آمده، آماده‌تر می‌شوند
آمریکایی‌ها در ماه‌های آینده به خوبی خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کردند
آمریکایی ها به دروغ ادعا می کنند ایران حامی مالی تروریسم است
دولت در حال برنامه ریزی برای حل مشکلات ارزی برخی اقشار جامعه و از جمله دانشجویان است
امیدواریم با پیش‌بینی‌اي که می‌کنیم از لحاظ ارزی و فروش نفت، شرایط ما از ماه جاری و قبل بهتر باشد
ملت ایران بار دیگر با استقامت و ایستادگی خود نقشه ها و توطئه های آمریکایی ها را نقش بر آب کردند
هدف تحریم‌های نابه‌جا و غلط آمریکا تاثیر بر زندگی و معیشت مردم ایران است
آمریکایی‌ها در ماه‌های آینده خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کرده اند
ا ولین بسته حمایت غذایی آبان داده می شود
برای تولید و واردات کالاهای اساسی، دارو و سایر نیازمندی‌ها، مشکلی نداریم
آمریکایی ها اعتراف کردند كه نمی توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند
ملت ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و در قوانین و مقررات خود مصمم تر بر آن تاکید می‌کند