اصلا این ردساکس بوستون نمندی؟!

شهروند| رئیس‌جمهوری پیشین همیشه با نوع رفتارها و شیوه اظهارنظرهایش مورد توجه بوده و البته تعجب بسیاری را برانگیخته. چه مصافحه با مادر چاوز باشد و چه صحبت درباره طرز پوشش تنیسور زن آمریکایی؛ او شخصیتی خاص و متفاوت و البته گاهی باورنکردنی را به نمایش می‌گذارد. آخرین خبرسازی به واکنش او به نتیجه یک بازی بیس‌بال در آمریکا برمی‌گردد که قهرمانی تیم ردساکس بوستون را به طرفدارانش تبریک گفته است. این توییت بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و البته در میان اهالی سیاست پیدا کرد. هنوز برای کسی مشخص نشده که محمود احمدی نژاد به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای دست به چنین کاری زده و این معما چون رازی باقی مانده است.
جوراب‌قرمزها مهمترین خبر
چه ارتباطی می‌تواند میان یک سیاستمدار ایرانی و یک تیم بیس‌بال در آمریکا وجود داشته باشد؟ درحالی‌که خوره‌ترین ورزش‌دوستان ایرانی هم اهمیتی به مسابقات بیس‌بال در آمریکا نمی‌دهند، پاسخ به این سوال غیرممکن به نظر می‌رسد. این کار و این‌گونه عکس‌العمل‌ها از عهده هر کسی برنمی‌آید و به گفته عباس عبدی: «اگر همه حامیان گذشته و حال او، به‌ویژه آنان که از غیب هم در تأیید این پدیده هزاره سوم کُد آوردند از شنیدن این خبر قالب تهی کنند و اگر هم نمردند و با قرص برنج یا شیوه دیگری خودکشی کنند، آنان را نباید سرزنش کرد.»
احمدی‌نژاد در آخرین پست اجتماعی خود از میان رخدادهای مختلف اتفاق افتاده در جهان ازجمله بازگشت تحریم‌های آمریکا، پیروزی تیم بیس‌بال شهر بوستون ردساکس در مسابقات worldseries2018 را پراهمیت‌ترین یافته و به شهروندان بوستونی و طرفداران تیم شهر تبریک گفته است.


آشنایی ایرانیان با ورزش بیس‌بال
ایرانیان چندان با بازی بیس‌بال آشنا نیستند و فدراسیون بسیار کوچک آن در کشورمان به دلیل همین ناآشنایی با ورزش‌های دیگری همچون سافت‌بال ترکیب شده است. ورزش‌های آمریکایی همچون راگبی و بیس‌بال نه پیش از انقلاب و نه پس از آن هیچ وقت نتوانست راهی به قلب ایرانیان فوتبال‌دوست و کشتی‌مسلک باز کند. محمود احمدی‌نژاد اما ظاهرا در این بین مستثنی است. او پیش از این در پستی توییتری اتفاقات رخ داده در یک بازی راگبی (فوتبال آمریکایی) را به‌عنوان نمونه‌ای برای یادگیری درس‌های اخلاقی مثال زده بود. آن پست اجتماعی نیز به‌دلیل روحیه راگبی‌بازان و فحاش‌بودن بازیکنان بزرگ‌جثه این ورزش به سوژه طنز رسانه‌های ورزشی آمریکا تبدیل شد.
واکنش‌های مردمی در فضای مجازی
با انتشار این توییت بیس‌بالی، کاربران و مردم عادی نیز شروع به اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی کردند و هر کدام از زاویه دید خود به این توییت رئیس‌جمهوری سابق واکنش نشان دادند که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:  
ـ به این رفتار ایشان میگن فرار به جلو!
ـ آقا دوربینی سیاست!
ـ چرا سرنوشت بعضی روسای‌جمهوری ایران بدین صورت می‌شود؟
ـ اول معجزه بود بعد دچار خودشیفتگی شد!
ـ توطئه برای نابودکردن یک انسان خدوم چقدر؟
-هیچ‌کس تو ایران به اندازه ایشون اتفاقات داخلی آمریکا رو دنبال نمی‌کنه. یه‌بار با ترامپ گپ می‌زدی و اطلاعاتت رو به رخ می‌کشیدی، فک‌اش میفتاد تو اقیانوس اطلس!