هیجان‌در«آزادی»

آرمان: تیم‌های پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن در چارچوب دیدار برگشت مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی از ساعت 18:30 امروز به مصاف یکدیگر می‌روند.
رکوردشکنی
به گزارش سایت AFC، باتوجه به فروش تمام بلیت‌های ورزشگاه آزادی به تعداد ۷۸ هزار ۱۱۶ سکو، دیدار پرسپولیس با کاشیما آنتلرز رکورد بیشترین حضور تماشاگر در تاریخ فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا را خواهد شکست. این رکورد پیش از این در دست الهلال عربستان بود که در سال ۲۰۱۴ در فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه ملک فهد ۶۳ هزار و ۷۶۳ نفر برای دیدن دیدار تیم‌شان با وسترن سیدنی استرالیا آمده بودند.
شکست‌ناپذیری در «آزادی»


پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ توانسته ۶ مسابقه برگزار کند که در ورزشگاه آزادی میزبان بوده است و این مسابقات را با پیروزی پشت به پایان برساند. دیدار‌هایی مانند بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که شاگردان برانکو ایووانکویچ مقابل چشمان بیش از ۷۷ هزار تماشاگر ۲ تیم قدرتمند السد و الدحیل را شکست دادند. بازیکن مانند ژاوی هرناندز که در ورزشگاه‌هایی همچون سانتیاگو برنابئو و یا نیوکمپ سابقه بازی دارد، از جو حاکم در ورزشگاه آزادی به وجد آمد.
درخواست سیدجلال
سید جلال حسینی درباره نقش تماشاگران در دیدار برگشت در لیگ قهرمانان آسیا گفت: هواداران برای ما خیلی مهم هستند. آنها همیشه حامی و پشتیبان ما بودند و به‌خصوص در بازی‌های سخت همیشه ما را حمایت کردند. آنها بازوهای سنگین ما در بازی‌های مهم بودند. ما با حمایت همین هواداران به دیدار نهایی رسیدیم و متاسفانه دیدار رفت را شکست خوردیم. با این حال ۹۰ دقیقه باقی مانده است و این ۹۰ دقیقه پایانی است. من از هواداران می‌خواهم که مثل بازیکنان باشند و به هیچ وجه انرژی خود را قبل از شروع بازی هدر ندهند. ما به انرژی هواداران در زمان بازی نیاز داریم و نیاز نیست قبل از بازی هواداران انرژی خود را از دست بدهند. در صورتی که کاشیما به گل برسد پرسپولیس نیاز به این دارد که ۴ گل به ثمر برساند و به همین خاطر کلین‌شیت در این دیدار اهمیت زیادی برای تیم ایرانی دارد. کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود افزود: مهم‌ترین موضوع این است که ما گل نخوریم و در ادامه باید گل هم به ثمر برسانیم. یعنی باید دو کار مهم را انجام دهیم ولی چون هواداران کنار ما هستند می‌توانیم به این مهم دست یابیم. با فهم و درک درست از این بازی باید از همان ابتدا برای موفقیت تیم تلاش کنیم. قول می‌دهم بهترین عملکرد را در زمین بازی نشان دهیم. در کنار هواداران قادر به انجام کارهای بزرگی هستیم. برای هر دو تیم بازی سختی است. به‌خصوص برای ما که باید دو گل به ثمر برسانیم تا بازی برابر شود. کار بسیار سختی است و نیازمند انرژی زیاد، امیدوارم هواداران این انرژی را به ما بدهند.
وزیر ورزش چه گفت؟!
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از مجموعه ورزشی آزادی گفت: امیدوارم همزمان با حلول ماه ربیع‌الاول نماینده ایران هم قهرمان مسابقات باشگاه‌های آسیا شود و دل ایرانیان سراسر جهان را شاد کند. وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه بازدید ما از مجموعه آزادی نشان می‌دهد همکاران ما در شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و مجموعه آزادی در یک کار جهادگونه اقداماتی را که به‌طور معمول طی 4 الی 6 ماه باید انجام می‌شد ظرف کمتر از یک ماه انجام دادند. وی افزود: این اقدامات باعث شد هم تاییدیه مقامات AFC را برای مسابقه فینال دریافت کنیم و هم استادیوم آزادی که بیش از 44 سال از عمرش می‌گذرد به‌عنوان یک سرمایه ملی دارای تعمیرات اساسی شود. البته کار بازسازی استادیوم آزادی را از دو سال پیش آغاز کرده بودیم و به نحوی که به روند برگزاری مسابقات لطمه‌ای نخورد سکوهای تماشاگران را به‌تدریج مرمت کردیم. وزیر ورزش و جوانان ضمن ابراز امیدواری به قهرمانی تیم پرسپولیس در مسابقه شنبه گفت: امیدوارم با جشن قهرمانی که شنبه همین جا برگزار می‌شود خستگی همه عوامل بازسازی این ورزشگاه و همچنین کلیه دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس اعم از کادر فنی، بازیکنان و مدیران از بین برود و من شک ندارم با تلاش و اراده بازیکنان این اتفاق می‌افتد. سلطانی‌فر تاکید کرد: امیدوارم قهرمانی تیم پرسپولیس ادامه روند موفقیت‌های ورزش کشور در سال 97 باشد. درخشش ملی‌پوشان فوتبال در جام‌جهانی، افتخارآفرینی‌های ورزشکارانمان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018 و صعود به رتبه هفتم المپیک جوانان بخشی از موفقیت ورزش ایران در سال 97 بود که امیدواریم با قهرمانی پرسپولیس جشن ملت تکمیل شود. برای اولین بار استقلال و پرسپولیس همزمان در مرحله یک چهارم نهایی باشگاه‌های آسیا حاضر شدند و افتخار داریم که یکی از نمایندگان ایران اکنون به فینال رسیده است. وزیر ورزش و جوانان در پایان یادآور شد: تا این لحظه طبق هماهنگی‌ها قرار است دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به‌همراه برخی دیگر از دولتمردان شنبه در ورزشگاه حاضر شوند و ما منتظر حضور تاریخی مردم هستیم تا به امید خدا دولت و ملت در کنار هم با هواداران میلیونی پرسپولیس جشن قهرمانی بگیریم.
نظر رئیس فدراسیون
مهدی تاج با اشاره به کار استثنایی صورت گرفته در ورزشگاه آزادی گفت: بعد از بازی با السد ما نگران بودیم نتوانیم استادیوم را آماده کنیم اما با جلسه هماهنگی که وزیر ورزش و جوانان گذاشت روند کارها تسریع شد و به‌خوبی پیش رفت. رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تمام موارد درخواستی AFC از جمله بازسازی کامل VVIP و VIP انجام شد. رنگ‌آمیزی ورزشگاه، درب ورودی و گیت‌های ورودی به‌طور کامل نوسازی شد. قبلا هر 10 ثانیه یک نفر از گیت رد می‌شد اما الان هر ثانیه دو نفر از گیت عبور می‌کنند که اتفاق بسیار مهمی است که 20 سال منتظرش بودیم.وضعیت صوت و نور ورزشگاه هم بهبود بسیار خوبی پیدا کرده و صدا و سیما هم با 20 دوربین بازی را پوشش خواهد داد. استیجی هم تدارک دیده شده که برای مراسم قهرمانی نیازی نیست کسی وارد چمن شود. بازیکنان برای جشن قهرمانی از یک ورودی وارد و از خروجی مشخص خارج می‌شوند که امیدواریم قهرمان نماینده ایران باشد. همچنین اتاق داورها، رختکن‌ها و جایگاه گزارشگران صدا و سیما تغییرات مثبتی داشته است. تاج ادامه داد: امسال برای فوتبال ما سال رکورد بود. علاوه بر اینکه امیدواریم شنبه قهرمان شویم سهمیه مسابقات باشگاه‌های آسیا برای ایران 1+3 شد که خبر بسیار خوبی است.