ترسیدن از اخم دشمن اول بدبختی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش ترسیدن و دلهره از دشمن را اول بدبختی عنوان کردند. ایشان با اشاره به نقش اقتدار، توانایی‌ها و انگیزه بالای ارتش در تامین امنیت کشور، نیروهای نظامی را یکی از مولفه‌های تامین امنیت برشمردند و با تاکید بر تاثیر عملکرد دستگاه‌های اقتصادی، علمی و تحقیقاتی و آموزشی و فرهنگی در جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمن، اولویت درجه یک کشور را مسایل اقتصادی دانستند و گفتند: اصلی‌ترین وظیفه مسوولان، پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در بخش تولید و اشتغال و تلاش جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم و همچنین ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها و نترسیدن از تشر آنها است. به گزارش دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از طراحی‌های اصلی دشمن را، استفاده از نقاط ضعف و مشکلات اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: به همین علت در سال‌های اخیر شعارهای اقتصادی برگزیده و برجسته شدند. ایشان تقویت بنیه اقتصادی کشور را حساس‌ترین و کلیدی‌ترین موضوع برشمردند و گفتند: بر همین اساس بر اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی به عنوان یک مجموعه «کار و حرکت و اقدام» به‌ویژه بر موضوع اشتغال و تولید و همچنین مسایل معیشتی مردم و کارکنان دستگاه‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح تاکید دارم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: توقع من از مسوولان این است که وقتی انگیزه دشمن را برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی می‌بینند، درصدد برطرف کردن نقاط ضعف اقتصادی و بستن منافذ برآیند. رهبر انقلاب اسلامی یکی از این نقاط قوت برجسته را روحیه شجاعت و ایستادگی ملت ایران در برابر تشرها و اخم‌های ابرقدرت‌ها دانستند و افزودند: یکی از شگردهای قدرت‌های متجاوز، برای ترساندن ملت‌ها و دولت‌ها و وادار کردن آنها به تامین منافع نامشروع خود، تشر زدن و از خود بزرگنمایی نشان دادن است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: برای یک کشور بدترین حالت آن است که مسوولان آن کشور، از تشر دشمن بترسند زیرا این کار در را برای ورود، تجاوز و تعرض او باز می‌کند. ایشان خاطرنشان کردند: در اینکه امور کشور را باید با عقل و تدبیر و حکمت انجام داد، هیچ تردیدی وجود ندارد اما این تدبیر و حکمت باید همراه با شجاعت باشد. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: ترسیدن و دلهره از تشر دشمن و تحت‌تاثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن اولِ بدبختی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر کسی هم می‌خواهد بترسد، اشکالی ندارد اما از طرف ملت و به حساب مردم نترسد زیرا ملت ایران ایستاده است.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: دشمن اعم از آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا، در مقابل نظامی که به مردم خود متصل است و مردم و ملت خود را دوست دارد و ملت نیز آن نظام را دوست دارند و در مقابل دشمن مقاوم هستند، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه در دشمنی قدرت‌های زورگو به‌ویژه آمریکا، با ملت ایران هیچ تردیدی نیست افزودند: اینکه بگویند با فلان فرد موافق هستند و با او ملاحظه خواهند کرد، حرف نادرستی است زیرا دشمنی آنها از زمان امام(ره) و بعد از امام و در زمان دولت‌های گوناگون که با سلایق مختلف، بر سر کار بودند، همواره ادامه داشته است. ایشان با تاکید بر اینکه باید اقتدار و ایستادگی ملت ایران و تاثیرناپذیری ملت از تشر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند، خاطرنشان کردند: بخش مهمی از ادامه ایستادگی و نهراسیدن از دشمن، به‌عهده نیروهای مسلح، و بخش عمده آن بر عهده اقتصادیون و مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی، به‌خصوص متصدیان بخش‌های علمی و تحقیقاتی است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان‌شان با اشاره به انتخابات پیش رو، انتخابات را از افتخارات ملت ایران و مایه عزت، قدرت، روسفیدی و سربلندی ملت ایران در دنیا خواندند و افزودند: بدخواهان به‌دنبال نشان دادن اسلام و معنویت در نقطه مقابل مردمسالاری بودند، اما جمهوری اسلامی، با مردمسالاری اسلامی و انتخابات، غلط بودن این حرف را نشان داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: همه ملت در انتخابات احساس می‌کنند که کلید کارهای کشور در دست خودشان است و آنان هستند که عناصر اصلی کشور را معین می‌کنند. ایشان با تاکید بر اینکه همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند، افزودند: باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات خاطرنشان کردند: ملت ایران با همین بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.