در انتظار یک شگفتی

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس امروز در حالی فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می‌کند که کسی توقع قهرمانی سرخپوشان پایتخت را ندارد اما همه انتظار یک معجزه را دارند؛ سرخ‌ترین معجزه.
به گزارش «وطن‌امروز»، آخرین بازی لیگ قهرمانان آسیا امروز و در یک روز تاریخی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و نتیجه دیدار برگشت پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن تیم قهرمان فصل 2018 – 2017 آسیا را معرفی خواهد کرد. پرسپولیس هفته گذشته با نتیجه 2 بر صفر نتیجه را به حریف ژاپنی واگذار کرد و امروز به یک معجزه نیاز دارد تا در سخت‌ترین فصل ممکن به شیرین‌ترین عنوان تاریخ خود دست یابد. فینالیست شدن پرسپولیس در شرایط بسیار غیرمنتظره و سخت خود یک معجزه محسوب می‌شود؛ پرسپولیسی که از آبان سال گذشته، که محرومیت‌های فیفا به علت تخلف علیه سرخپوشان اعلام شد، اجازه جذب هیچ بازیکنی را نداشت و در طول فصل گذشته نیز چند بازیکن جاه‌طلب را به خاطر علاقه به بازی در خارج از ایران از دست داد. این پرسپولیس زخمی و تحریم‌شده توانست با تکیه بر جوانان و هوش مربی خود هم قهرمان لیگ ایران شود و هم به فینال آسیا راه یابد. قطعا تا همین جای کار نیز پرسپولیس معجزه کرده و نشان داده تاثیر انگیزه زیاد و همت بالا و برنامه‌ریزی خوب  بسیار بیشتر از تحریم و دستان خالی  و نامهربانی‌هاست. هواداران سرخ نیز سنگ تمام گذاشتند تا پرسپولیسی‌ها در هیچ یک از دیدارهای آسیایی که میزبان بودند تن به شکست ندهند و در 89 درصد بازی‌ها پیروز باشند. همین آمار است که انتظار معجزه را بالا برده و حتی اگر پرسپولیس نتواند به جام قهرمانی دست یابد، لااقل می‌تواند پیروز بازی بزرگ باشد. پرسپولیسی‌ها به غیر از بازیکنان از دست داده ابتدای فصل 2 بازیکن کلیدی مصدوم و یک بازیکن محروم دارند؛ عالیشاه و ماهینی مصدوم هستند و سیامک نعمتی به علت دریافت کارت قرمز در دیدار رفت نمی‌تواند پرسپولیسی‌ها را همراهی کند تا دستان برانکو بسته‌تر از همیشه باشد؛ حالا پرسپولیس باید با تغییرات اساسی مقابل کاشیما آنتلرز قرار گیرد و اگر قرار است قهرمان شود این قهرمانی باید حماسی‌تر از قبل به دست آید.
نکته دیگر فینال آسیا اینکه پرسپولیسی‌ها با استقبال چشمگیر خود از این بازی، در زمینه تعداد تماشاگران فینال رکوردشکنی کردند. کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر اینکه همه بلیت‌های دیدار برگشت تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز فروخته شده، از ثبت رکورد تاریخی فینال این مسابقات توسط ایرانی‌ها خبر داد.
سختگیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر مستقر نشدن تماشاگران روی پله‌های ورزشگاه کار را برای ورود بیشتر هواداران سخت کرد، با این حال این کنفدراسیون تاکید کرده است ایران رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در فینال لیگ قهرمانان آسیا را شکسته است. شیخ سلمان در مصاحبه با سایت AFC ضمن تایید این خبر گفت: در تمام مسابقات ما شاهد نشانه‌های خوبی از حضور بی‌شمار هواداران در قاره آسیا هستیم. برای دومین سال متوالی در فینال لیگ قهرمانان آسیا شاهد ثبت رکوردی جدید از هواداران در ورزشگاه خواهیم بود و این دلیلی بر پیشرفت ما در رسیدن به آرمان‌ها و اهداف AFC بوده است. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرده است: AFC مصمم است بر این حرکت عظیم تکیه کند و این مسابقات قاره آسیا را برای شکوفایی بیشتر هواداران فوتبال با تمام قدرت پیگیری کند.


با اعلام سایت رسمی AFC تمام بلیت‌های بازی پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن به فروش رفت و این دیدار با حدود ۷۸ هزار نفر پرتماشاگرترین بازی تاریخ فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. پرتماشاگرترین فینال قبلی مربوط به بازی الهلال عربستان و وسترن سیدنی استرالیا بود که ۶۳ هزار و ۷۶۳ نفر در ورزشگاه ملک فهد این دیدار را تماشا کردند.
ورزشگاه آزادی نو شد
 ورزشگاه آزادی بعد از سال‌های سال و به علت الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا  برای برگزاری فینال آسیا تغییرات اساسی کرد.
با توجه به ایراداتی که AFC برای میزبانی ایران گرفته بود، با تلاش شبانه‌روزی مسؤولان ورزشگاه آزادی و وزارت ورزش  تغییرات انجام گرفته است و این دیدار بدون هیچ مشکلی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
از جمله تغییراتی که در ورزشگاه آزادی انجام شد می‌توان به شرایط ویژه برای مراسم اهدای جام که در سکوها و جایگاه VIP برگزار خواهد شد اشاره کرد.
راهروی ورودی تماشاگران به سکوها هم تغییر کرد و سرویس‌های بهداشتی این ورزشگاه هم شرایط خوبی پیدا کرده  است.
جایگاه VIP، جایگاه گزارشگران بازی و همچنین صندلی‌های VIP تغییر کرده  و مورد تأیید AFC قرار گرفت. محل مصاحبه با بازیکنان و میکسدزون ورزشگاه آزادی هم به محل تونل استادیوم تغییر کرد تا خبرنگاران با بازیکنان در شرایط جدیدی مصاحبه انجام دهند. حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به همراه مسؤولان AFC آخرین بازدید خود را از ورزشگاه آزادی انجام دادند تا شرایط کاملا برای بازی امروز مهیا شود.
تغییر سالن کنفرانس خبری که به طبقه دوم منتقل شده است از دیگر تغییرات در ورزشگاه آزادی است. همچنین اتاق ویژه‌ای برای دبیران AFC ایجاد شده است تا بتوانند با آرامش کار خود را انجام دهند.
راهروی ورودی بازیکنان به سمت رختکن نیز تغییر کرد و مسؤولان ورزشگاه آزادی از سنگ‌هایی ویژه برای کف سالن استفاده کردند.
جایگاه مخصوص تیم میهمان کاملاً شرایط مطلوبی دارد، حتی سرویس‌های بهداشتی جایگاه تماشاگران کاملاً بازسازی شده است و بانوان هوادار تیم ژاپنی هم می‌توانند از سرویس‌های بهداشتی مخصوص استفاده کنند. همچنین جایگاه عکاسان و خبرنگاران کاملاً تغییر کرد و عکاسان ورزشی و خبرنگاران از جایگاه ویژه می‌توانند استفاده کنند و کار خود را انجام دهند.
تمام صندلی‌های سکوها و شماره‌ مخصوص جایگاه‌ها هم تغییر کرده است.
تاج: امسال سال رکورد فوتبال ایران بود
در همین حال رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امسال برای فوتبال ما سال رکورد بود. علاوه بر اینکه امیدواریم امروز قهرمان شویم، سهمیه مسابقات باشگاه‌های آسیا برای ایران 1+3 شد که خبر بسیار خوبی است.
مهدی تاج با اشاره به کار استثنایی انجام شده در ورزشگاه آزادی گفت: بعد از بازی با السد ما نگران بودیم نتوانیم استادیوم را آماده کنیم اما با جلسه هماهنگی که وزیر ورزش و جوانان گذاشت روند کارها تسریع شد و بخوبی پیش رفت.
رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تمام موارد درخواستی AFC از جمله بازسازی کامل VVIP و VIP انجام شد. رنگ‌آمیزی ورزشگاه و در ورودی انجام شد و گیت‌های ورودی کاملا نوسازی شد. قبلا هر 10 ثانیه یک نفر از گیت رد می‌شد اما الان هر ثانیه 2 نفر از گیت عبور می‌کنند که اتفاق بسیار مهمی است که 20 سال منتظرش بودیم. وضعیت صوت و نور ورزشگاه هم بسیار خوب شده و صدا و سیما هم با 20 دوربین بازی را پوشش خواهد داد.
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: امروز همچنین آغاز عملیات ساختمانی فدراسیون فوتبال است که زمینش را وزارت ورزش در اختیار ما قرار داد و فکر می‌کنیم تا 2 سال دیگر به اتمام برسد. تاکنون 500 هزار دلار از فیفا برای  این ساختمان گرفته‌ایم.
جزئیات ورود تماشاگران و ساعت بازشدن درها
نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند هیچ تماشاگر بدون بلیتی حق ورود به ورزشگاه آزادی را ندارد.
در همین راستا جلسه هماهنگی این دیدار دیروز برگزار و ساعت باز شدن درهای ورزشگاه آزادی برای بازی روز شنبه، ساعت ۱۲ اعلام شد. در این جلسه باشگاه پرسپولیس تعداد تماشاگران خود را ۷۵ هزار نفر و تیم ژاپنی ۳۰۰ نفر اعلام کرد. تمام بلیت‌های این دیدار پیش‌فروش شده است و هیچ بلیتی برای عرضه در ورزشگاه وجود نخواهد داشت‌. تمام بلیت‌های فروخته شده نیز با توجه به اینکه در سامانه، دارای کد رهگیری، کد ملی و شماره تلفن است قابل رهگیری برای نهادهای ذی‌ربط خواهد بود. نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تاکید کرد هیچ فردی بدون بلیت نباید در ورزشگاه حضور داشته باشد.
سلطانی‌فر: امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود
وزیر ورزش و جوانان هم در خصوص بازی امروز گفت: امیدوارم قهرمانی تیم پرسپولیس ادامه روند موفقیت‌های ورزش کشور در سال 97 باشد.
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از مجموعه ورزشی آزادی گفت: امیدوارم همزمان با حلول ماه ربیع‌الاول نماینده ایران هم قهرمان مسابقات باشگاه‌های آسیا شود و دل ایرانیان سراسر جهان را شاد کند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه بازدید ما از مجموعه آزادی نشان داد همکاران ما در شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و مجموعه آزادی در یک کار جهادگونه اقداماتی را که به طور معمول طی 4 الی 6 ماه باید انجام می‌شد ظرف کمتر از یک ماه انجام دادند.
وی افزود: این اقدامات باعث شد هم تاییدیه مقامات AFC را برای مسابقه فینال دریافت کنیم و هم استادیوم آزادی که بیش از 44 سال از عمرش می‌گذرد به عنوان یک سرمایه ملی، تعمیرات اساسی شود. البته کار بازسازی استادیوم آزادی را از 2 سال پیش آغاز کرده بودیم و به نحوی که به روند برگزاری مسابقات لطمه‌ای نخورد سکوهای تماشاگران را به تدریج مرمت کردیم.
پروین جام قهرمانی را روی سکو می‌گذارد
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را روی سکو قرار می‌دهد. علی پروین از سوی باشگاه پرسپولیس به کمیته برگزاری مسابقات معرفی شد تا جام قهرمانی مسابقات را به داخل زمین برده و روی جایگاه ویژه قرار دهد.
در بازی رفت، زیکو این کار را در ورزشگاه کاشیما ساکر انجام داد اما اهمیت این حرکت در ورزشگاه آزادی از آن جهت است که بخشی از مراسم و تشریفات در روز اهدای جام به حساب می‌آید.
شوجی: قهرمانی در آسیا برای ما «جام مقدس» است
مدافع کاشیما آنتلرز پیش از دیدار با پرسپولیس گفت: برای همه بازیکنان و اعضای باشگاه، قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به منزله «جام مقدس» است.
جن شوجی، بازیکن کاشیما آنتلرز پیش از دیدار با پرسپولیس در مصاحبه با سایت AFC گفت: ما تجربه کافی در مسابقات بین‌المللی را داریم. کاشیما بازیکنان توانمند زیادی با این ویژگی دارد و به همین خاطر باید تمام تلاش خود را کنیم تا به بقیه بازیکنان کم‌تجربه تجارب‌مان را انتقال دهیم.
وی افزود: برای همه بازیکنان و اعضای باشگاه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به منزله «جام مقدس» است. ما تا اینجای مسیر آمدیم و به همین خاطر باید تلاش کنیم قهرمان شویم و من واقعا می‌خواهم این جام را فتح کنم. البته باید ببینیم نتیجه بازی چه می‌شود. احساس می‌کنم در بازی پیش رو نحوه بازی پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام است، چون آنها تلاش می‌کنند ما را ناکام بگذارند. آنها واقعا از فکرشان در بازی استفاده می‌کنند.