حملات جنون‌آمیز عربستان و امارات به الحدیده خانه‌ها و بیمارستان‌ها را درهم کوبیدند

سرویس خارجی-هنوز چند روزی از ادعای آمریکا در مورد تلاش برای پایان جنگ یمن و آتش‌بس در این کشور نگذشته که آتش حملات سعودی در الحدیده شدیدتر می‌شود. برخی کارشناسان معتقدند ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آتش‌بس در یمن در یک ماه آینده تنها یک پوشش برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا بود و حال که این انتخابات به پایان رسیده حملات ائتلاف سعودی در یمن نیز تشدید شده است. در همین راستا خبر رسیده ائتلاف متجاوز سعودی به شدت در حال بمباران مناطق شرقی و جنوبی شهر الحدیده، واقع در غرب یمن است. شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داده این ائتلاف ۳۰ مرتبه،کیلومتر ۱۶ جاده حدیده به صنعا و خیابان «خمسین» و مناطق دیگر واقع در شرق شهر الحدیده را هدف حملات هوایی خود قرار داده است. برخی منابع حتی حجم حملات هوایی را «خیلی گسترده‌تر» از آمار منتشره اعلام کرده و می‌گویند، این منطقه حدود ۲۰۰ نوبت هدف قرار گرفته است!
شهر «الحدیده» بعد از چند حمله ائتلاف سعودی به آن از خرداد ماه گذشته، طی یک ماه گذشته شاهد آرامش نسبی بود. با این حال پس از اظهارات اخیر «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و دعوت وی از طرف‌های درگیر در یمن مبنی بر توقف حملات و درگیری‌ها! حملات مجدد ائتلاف سعودی و اماراتی به این شهر تشدید شده و برخی آن را «شدیدترین حملات طی چند ماه گذشته» توصیف کرده‌اند. ائتلاف سعودی و اماراتی از دوشنبه هفته گذشته، حملات خود برای ورود به شهر الحدیده و‌اشغال این شهر را تشدید کرد و حتی مدعی شد که توانسته‌ است از سمت شرق وارد شهر شود. ارتش یمن با رد این ادعاها اعلام کرده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور موفق شده‌اند حملات به کیلومتر ۱۶ جاده حدیده به صنعا را از چندین محور دفع کرده و تلفات زیادی به متجاوزان وارد کنند.
در همین حال یک منبع پزشکی در الحدیده از حملات هوایی و توپخانه‌ای مزدوران سعودی به بیمارستان 22 می‌در الحدیده خبر داد. متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی پنجشنبه شب این بیمارستان را هدف قرار دادند. جنگنده‌های سعودی سه بار به این بیمارستان حمله کردند، همزمان 12 گلوله توپ هم به سوی این بیمارستان شلیک شد.
آمریکا پشت پرده حملات اخیر


در همین ارتباط، رهبر انصارالله یمن در سخنانی، دعوت به صلح و آتش‌بس از سوی آمریکا را فریبکارانه دانست و تأکید کرد که هر زمانی که آمریکا سخن از صلح بگوید یعنی فاز جدید حملات قرار است آغاز شود. عبدالملک الحوثی با بیان اینکه نیروهای یمنی تشدید حملات نظامی را پیش‌بینی می‌کردند گفت:
« متجاوزان کاملا به برنامه‌ریزی، سلاح و پشتیبانی آمریکا متکی هستند و آمریکا نقش اصلی و مرکزی در عملیات نظامی علیه مردم یمن دارد.» الحوثی بار دیگر به نقش آمریکا در جنگ یمن پرداخت و تأکید کرد که این کشور در تمامی ابعاد و با تمامی جنایات، در تجاوز علیه یمن حضور دارد. او دلیل این رفتار آمریکا را سود سرشار ناشی از فروش سلاح دانست و گفت که آمریکا دستاوردهای بزرگی از لحاظ اقتصادی در جنگ یمن داشته است. محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن نیز در گفت‌وگو با شبکه المسیره، ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان را مسئول تشدید تنش‌ها در یمن دانست و گفت که این حملات با اجازه نظامی آمریکا صورت گرفته است.
هذیان گویی وزیر خارجه آمریکا
اما در حالی که عربستان در حال کشتار مردم بیگناه و نابودی زیرساخت‌های یمن است وزیر خارجه آمریکا اظهارات مضحکی به زبان راند. «مایک پامپئو»، در حالی که عربستان با سیل انتقادات به دلیل جنگ یمن رو به رو شده از این کشور دفاع کرد. پامپئو در مصاحبه‌ای با «بی‌بی‌سی» مدعی شد ایران عامل ویرانی و گرسنگی در یمن است و عربستان میلیون‌ها دلار برای کاهش این مخاطرات هزینه می‌کند!پامپئو اضافه کرد: «ایران در داخل یمن باعث مرگ و ویرانی می‌شود و کاری برای جلوگیری از گرسنگی انجام نمی‌دهد، در حالی که سعودی‌ها - و همین‌طور اماراتی‌ها- میلیون‌ها دلار برای کاستن از این مخاطرات و آسیب‌ها هزینه می‌کنند.»(!) گفتنی است تهاجم ائتلاف سعودی تاکنون 50 هزار کشته بر جای گذاشته است!
سایر اخبار این روزنامه
پمپئو: اروپا در برجام ماند ولی از تحریم‌ها حمایت می‌کند! ابراز تأسف هم دروغ بود (یادداشت روز) اخبار ویژه حملات جنون‌آمیز عربستان و امارات به الحدیده خانه‌ها و بیمارستان‌ها را درهم کوبیدند ۷۰ درصد نقدینگی کشور دست یک درصد از افراد است این کودک 10 ساله یمنی هم از گرسنگی جان داد او هنگام مرگ فقط 10 کیلو وزن داشت سنگ تمام مردم غیور لرستان در تشییع جانباز شهید سید نورخدا موسوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دو لبه قیچی تحریم علیه ایران به اروپا برای عمل به وعده‌هایش شک داریم عرضه نفت در بورس دیرهنگام، اما ضروری (نگاه) رئیس ‌پلیس فتا: بیشترین جرائم فضای مجازی همچنان در تلگرام رخ می‌دهد درخشش وزنه‌برداران ایرانی در رقابت‌های جهانی۲۰۱۸ مرادی ستاره شد، هاشمی و بیرالوند طلایی مخالفت نیجریه با آزادی شیخ زکزاکی حتی با قرار وثیقه! با ما در فضای مجازی همراه باشید پمپئو: اروپا در برجام ماند ولی از تحریم‌ها حمایت می‌کند! پمپئو: اروپا در برجام ماند ولی از تحریم‌ها حمایت می‌کند!