گلباران در جشن قهرمانی

پرسپولیس با کسب عنوان زودهنگام قهرمانی در لیگ شانزدهم، در جدال خانگی هفته بیست و هشتم برای برپایی جشن قهرمانی عصر دیروز و از ساعت 17:45 به مصاف پدیده مشهد رفت.
در دقایق ابتدایی بازی اشتباه فردی محمد انصاری در توپ‌رسانی موجب شد تا پدیده صاحب موقعیت شود. در آن صحنه  پاس اشتباه مدافع جوان سرخپوشان به حسین زامهران رسید و مهاجم پدیده از بیرانوند گذشت اما ضربه او در آستانه ورود به دروازه توسط سیدجلال دفع شد تا دروازه پرسپولیس از یک گل حتمی نجات یابد. پدیده در دقایق ابتدایی نیمه نخست برتر از پرسپولیس بود و در دقیقه 8 بازی نیز صاحب موقعیت شد. فرار رضا ناصحی به پشت محوطه جریمه و ضربه او در حالت تک به تک با بیرانوند با عکس‌العمل فوق‌العاده گلر پرسپولیسی‌ها همراه بود. رفته رفته پرسپولیسی‌ها به خود آمدند و توانستند با حفظ توپ روی دروازه این تیم مشهدی به موقعیت دست یابند. در دقیقه 17 بازی فرار فوق‌العاده‌ مهدی طارمی به درون محوطه جریمه او را در حالت تک به تک با گلر پدیده قرار داد که این بار او نتوانست از سد دروازه‌بان حریف عبور کند و ضربه‌اش توسط مجتبی روشنگر مهار شد. در ادامه مهدی طارمی که در کورس آقای گلی با ساسان انصاری 15 گله است، تلاش داشت تا با گلزنی در این دیدار از مهاجم فولاد فاصله بگیرد اما در نیمه نخست نه پرسپولیس و نه طارمی نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. البته در آخرین دقیقه نیمه نخست شوت سرکش و دیدنی اکبر ایمانی از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد اما در نهایت بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.با آغاز نیمه دوم پرسپولیسی‌ها جان تازه گرفتند و توانستند در دقیقه 50 به گل برسند. ارسال سروش رفیعی با ضربه سر طارمی به تیرک دروازه برخورد کرد و کمال کامیابی‌نیا توانست با ضربه سر گل اول را به نام پرسپولیس ثبت کند. در دقیقه 68 بازی نیز علی علیپور که در هفته‌های پایانی موتور گلزنی‌اش روشن شده، توانست ضربه ناقص فرشاد احمدزاده را در آستانه دروازه خالی به گل دوم تیمش تبدیل کند. انتظار مهدی طارمی در دقیقه 70 به پایان رسید و مهدی طارمی با فرار از پاس عمقی که سروش نصیبش کرده بود، در آستانه دروازه حریف با ضربه‌ای زمینی گل سوم سرخپوشان را رقم زد. مهاجم سرخپوشان پس از این گل به سمت جایگاه ویژه رفت و گلش را به علی پروین تقدیم کرد.در دقیقه 90 بازی فرشاد احمدزاده روی ضد حمله سروش رفیعی در آستانه دروازه پدیده قرار گرفت که ابتدا ضربه‌اش را به روشنگر کوبید و در ادامه ضربه برگشتی را به سادگی با سر وارد دروازه خالی کرد تا گل چهارم بازی به ثمر برسد و در نهایت پرسپولیس با این نتیجه که بهترین نتیجه لیگ شانزدهم برای سرخپوشان به حساب می‌آمد در روز اهدای جام مقتدارنه بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد.





مسئولان ، پیشکسوتان وبازیکنان چه گفتند؟
    مهدی تاج: پرسپولیس نمایش خوبی در طول فصل داشت. امیدوارم در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد خوبی داشته باشند.
علی پروین: مشخص بود پرسپولیس قهرمان می‌شود. امیدوارم این روند در آسیا هم ادامه داشته باشد. حق پرسپولیس قهرمانی بود.
    محمود خوردبین: بازی خوبی بود و  ما  مستحق برد بودیم. جشن خوبی هم گرفتند. جای هانی بین بچه‌ها خالی بود.
    پدر هادی نوروزی: از زمان فوت هادی می‌گویند که هانی در جشن قهرمانی پرسپولیس حضور داشته باشد ولی الان که زمان انجام قول‌شان است، هیچ کس پیگیر این نبود که هانی در جشن قهرمانی حضور داشته باشد.
سروش رفیعی: ما از ابتدا قهرمانانه بازی کردیم.  این برد مبارک نوراللهی، عالیشاه و رضاییان و هادی نوروزی باشد.
    وحید امیری: در طول فصل مثل یک مشت گره کرده بوده‌ایم و اگر  در آسیا هم همین طور باشیم ، قطعاً نتیجه می‌گیریم.
    کمال کامیابی‌نیا: مدال مرا روی هوا زدند. واقعاً مراسم بدی بود. افرادی که سازمان لیگ با پیراهن زرد آورده بودند و در مراسم حضور داشتند، از کادر فنی و بازیکنان بیشتر جشن گرفتند. این افتضاح‌ترین جشنی بود که دیدم.
    مهدی طارمی: ما اصلاً معرفت نداریم. با همسر هادی نوروزی تلفنی صحبت کردم و او گریه می‌کرد به این خاطر که به شخصیت پسرش توهین شده است. حداقل می‌توانستند اجازه بدهند او یک عکس با جام بگیرد.
    محمد انصاری: سال گذشته جمعیت با ناراحتی ورزشگاه را ترک کرد و قهرمان نشدیم، اما          توانستیم امسال با این قهرمانی هدیه کوچکی بدهیم.



حواشی غم انگیز و عجیب جشن قهرمانی

مراسم  اهدای جام با حضور وزیر ورزش، مهدی تاج و علی اکبر طاهری روی سکو آغاز شد. مسئولان سازمان لیگ برخلاف ادوار گذشته جام زیبایی تدارک دیدند تا سید جلال حسینی آن را بالای سر ببرد. پرسپولیسی‌ها که لباسی با عکس ستاره به تن کرده بودند، یکی یکی به روی سکو رفتند. در ابتدا علیرضا بیرانوند و رادوشویچ گلر کروات پرسپولیس با پرچم کرواسی روی سکو رفتند. از نکات جالب حضور بازیکنان پرسپولیس با فرزندان‌شان بود که در این بین حسین ماهینی با دختر خردسال خود روی سکو رفت. کادر فنی و برانکو نیز در ادامه روی سکو قرار گرفتند.  برانکو که تی‌شرت قهرمانی پرسپولیس را زیر کتش پوشیده بود، مدال قهرمانی را از وزیر ورزش گرفت و در آغوش طاهری قرار گرفت. سید جلال حسینی هم که پنجمین قهرمانی خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد، به سکو آمد و جام قهرمانی را در میان هیاهوی طرفداران بالا برد. با بالا بردن جام توسط سیدجلال حسینی، بازیکنان تک تک جام را بالای سر می‌برند و در نهایت علیرضا بیرانوند جام را به سمت جایگاه دوم و محل عکس تیمی برد تا اندکی از نظم مراسم کاسته شود. در حالی که گفته می‌شد هانی نوروزی در مراسم شرکت خواهد داشت، او در این مراسم غایب بود که در ادامه مشخص شد او به همراه عموی خود قصد ورود به زمین را داشت که مأموران نیروی انتظامی اجازه ورود آنها را به زمین ندادند و در نتیجه این کش مکش، هانی نوروزی به زمین خورد و دستش از جام کوتاه ماند. او پس از بازگشت به جایگاه بالا، با گریه صحنه بالا بردن جام را نظاره کرد. در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیسی ها مدال قهرمانی کمال کامیابی نیا گم شد!