دانش ساخت جنگنده کوثر به کمک صنعت هوایی می آید

فائقه انوار - رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت روز گذشته با اعلام رمز یا خاتم الانبیا(ص) توسط امیر دریادار سیاری، در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور و در مساحتی به وسعت تقریبی نیم میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.این رزمایش  با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در قالب شبکه یکپارچه پدافندهوایی کشور و با حضور نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده بانی بصری و اپتیکی طی روزگذشته و امروز (سه شنبه)  در حال برگزاری است .همزمان با این رزمایش امیر دریادار حبیب ا... سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و رئیس هیئت مدیره برگزاری  رزمایش  به سوالات خراسان پاسخ گفت که در پی می آید :
شما  در توضیح  فرایندهای رزمایش ولایت گفتید «ما بر مبنای تهدیدهای موجود برنامه ریزی می کنیم.» اگر ممکن است به بخشی از مصادیق این تهدیدهای جدید اشاره کنید.
البته در دنیای امروز هر جایی که منافع نامشروع استکبار جهانی دنبال می شود، اگر ملتی در مقابل این منافع نامشروع قد علم و از حق خودش دفاع کند، اگر ضعیف باشد و توانایی دفاع از خودش را نداشته باشد مورد حمله قرار می گیرد، ما تدبیری داریم از مقام معظم رهبری که می فرمایند ملتی که نتواند از خود دفاع کند، ملت زنده نیست و این را تجربه نیز ثابت کرده است. بنابراین لازمه دفاع  شناخت تهدید است. تهدید در منطقه و جهان وجود دارد و اگر ضعیف باشی و قوی نباشی وقتی در مقابل منافع نامشروع استکبار قد علم کنی، تهدیدخواهی شد. هم اکنون ما تهدید را خوب می شناسیم و تحلیل و رصدش می کنیم و بر مبنای تهدیداتی که می شناسیم "بازی جنگ" و شبیه سازی می کنیم و بر آن مبنا سناریوهای رزمایش را می نویسیم که اگر خدای نکرده هر جایی تهدیدی متوجه کشور شود، نیروهای مسلح بتوانند برابر شرح وظایف شان دفاع کنند.در همین  زمینه به طور مستمر در هر مقطعی نیروهای مسلح  در دستور کار خود آموزش ، تمرین ، آزمایش سلاح و مهمات و برگزاری  رزمایش در طول سال را دارند. رزمایش ولایت 97 هم بر همین اساس و طبق برنامه های سالانه در حال برگزاری است. این ها موجب می شود توان دفاعی در موضوعی که رزمایش انجام می شود تقویت شود. رزمایش ولایت 97 رزمایش پدافند است یعنی ما باید توانمند باشیم که از مرزهای هوایی کشور دفاع و امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران را تقویت کنیم. این رزمایش همچنین با هدف ارتقای توان پدافند هوایی کشور است. عناصری از قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) ارتش ، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش حضور دارند.
به تازگی شاهد رونمایی از خط تولید انبوه جنگنده کوثر بودیم. آیا از سرریز دانش تولید جنگنده در صنعت هوایی غیرنظامی ایران، اکنون استفاده می شود یا نه؟


قطعا از این دانش استفاده می شود. همچنین این هماهنگی و تعامل بین صنایع مختلف در بعد نظامی و غیرنظامی وجود دارد ، البته  می دانید که ساخت تجهیزات نظامی ویژگی خاص خود را دارد . صنایع مربوط به وزارت دفاع دارای متخصصان کارکشته و کارآزموده نیروی هوایی با تجربه هشت سال دفاع مقدس است که سرجمع آن ها با  علم و دانشی که امروز در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ما وجود دارد، موجب یک دانش ارزشمند برای ساخت چنین تجهیزاتی در کشور می شود.
 امیر! آیا در آینده نزدیک از دستاوردنظامی مهم و شاخصی رونمایی خواهد شد؟
قطعا این گونه است، در آینده الحاق شناورهای نیروی دریایی، انواع موشک های پدافند زمینی ، خودروها و تجهیزات زرهی نیروی زمینی و هوایی و ...  در دستورکار است که به مرور و در زمان  خودش اطلاع رسانی خواهد شد.
 قرار بود  در پایان امسال اس300 ایرانی رسما عملیاتی شود. آیا این اتفاق می افتد؟
ان شاءا...، سامانه اس 300 ایرانی طبق برنامه های اعلام شده پیش خواهد رفت و عملیاتی خواهد شد .
 
سایر اخبار این روزنامه
اسامی 1200 مدیر شستا و صندوق بازنشستگی منتشر شد دانش ساخت جنگنده کوثر به کمک صنعت هوایی می آید نمایش تحریم  در دوره افول تحریم ها 3 درس از سبک زندگی پیامبر(ص)، امام حسن و امام رضا(ع) چگونگی رحلت جانسوز رسول خدا(ص) به قلم دکتر سید جعفر شهیدی کاروان اهل تسنن، به زیارت حرم رضوی مشرف شدند ایران و انتخابات امروز آمریکا درباره دوره‌های 7 ساله تکاملِ ذهن و شخصیت انسان در طول‌عمر مخالفت جهانی با تحریم ها صعود بورس و آرامش ارز دختر بدر الدجی امشب سه جا دارد عزا --- گاه می‌گوید پدر، گاهی حسن(ع)، گاهی رضا (ع) روایت عضو جامعه مدرسین از واکنش آیت ا... شبیری به نامه آیت ا... یزدی شهرداری مشهد ملزم به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی شد روحانی: برخی بانک ها هر روز و هر ساعت مشکل درست می کنند ایرادات شورای نگهبان به CFT در مهلت قانونی و ایرادات مجمع پس از مهلت قانونی به مجلس رسید سگ کشی هولناک و نبرد دو مسئول بر سر میکروفون! یک میلیون نفر در انتظار شناسنامه