روز سرنوشت‌ساز

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا امروز برای گزینش کلیه ۴٣۵ عضو مجلس نمایندگان و یک‌سوم اعضای سنای این کشور برگزار می‌شود‌‌. این انتخابات را از آن‌رو میان‌دوره‌ای نامیده‌اند که در میانه دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری برپا می‌شود و اینچنین کارنامه او را در دو سال نخست قدرت به ارزیابی شهروندان می‌گذارد‌‌. این رای‌گیری همواره نظیر انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سه‌شنبه پس از نخستین دوشنبه ماه نوامبر انجام می‌شود‌‌. در شمار فراوانی از ۵٠ ایالت آمریکا، علاوه بر گزینش اعضای کنگره، فرمانداران، شهرداران و دیگر مقامات محلی نیز همزمان انتخاب می‌شوند و در پاره‌ای موارد همه‌پرسی‌هایی نیز درباره مسائل محلی و ایالتی انجام می‌شود‌‌. در انتخابات امسال، ٣۶ نفر از فرمانداران، که قوه مجریه در ایالت‌ها را در دست دارند نیز برگزیده می‌شوند‌‌.
رای‌دهندگان آمریکایی در حالی امروز به پای صندوق‌های رای می‌روند که از انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از حساس‌ترین رای‌گیری‌ها در میانه دوره ریاست‌جمهوری ایالات متحده طی دهه‌های اخیر یاد می‌شود‌‌. دموکرات‌ها پس از ناکامی در جلوگیری از تایید برت کاوانا، گزینه دونالد ترامپ به عنوان قاضی دیوان عالی اکنون به پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای امید بسته‌اند‌‌. تایید برت کاوانا به عنوان عضو دیوان عالی آمریکا باعث شد که محافظه‌کاران اکثریت را در عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا به دست آورند‌‌. از ۹ قاضی دیوان عالی ایالات متحده، اکنون پنج نفر نزدیک به محافظه‌کاران و چهار نفر نزدیک به لیبرال‌ها هستند‌‌. دموکرات‌ها پس از شکست در مجادله بر سر تایید برت کاوانا بر لزوم مشارکت رای‌دهندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای تاکید زیادی کرده‌اند‌‌.
اهمیت انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ آمریکا
انتخابات میان‌دوره‌ای در میانه هر دوره ریاست‌جمهوری (دو سال پس از آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری و دو سال پیش از رای‌گیری بعدی) برگزار می‌شود‌‌. در جریان این انتخابات تمام اعضای مجلس نمایندگان و یک‌سوم اعضای مجلس سنا انتخاب می‌شوند‌‌. دوره نمایندگی اعضای مجلس نمایندگان دو سال خواهد بود‌‌. این در حالی است که یک‌سوم از اعضای سنا برای یک دوره شش ساله انتخاب می‌شوند‌‌.


همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای مشارکت نسبتا ضعیف رای‌دهندگان در انتخابات بوده است‌‌. دلیل عدم مشارکت گسترده واجدان شرکت در انتخابات عدم علاقه آنها به رای‌گیری میان‌دوره‌ای است‌‌. این در حالی است که اغلب رای‌دهندگان علاقه بیشتری برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهند‌‌.
انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ بیش از پیش به فضای دوقطبی در عرصه سیاسی آمریکا دامن زد‌‌. در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۴ تنها 4/36 درصد واجدان شرکت در انتخابات در رای‌گیری شرکت کردند‌‌. هیچ کدام از موضوعات مطرح شده در انتخابات میان‌دوره‌ای امسال به موضوع غالب کارزار انتخاباتی تبدیل نشده است‌‌. این در حالی است که آمار ثبت نام رای‌دهندگان برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای امسال از اشتیاق گسترده آنها برای شرکت در انتخابات حکایت دارد‌‌.
رای‌گیری امروز اولین فرصت برای دموکرات‌ها خواهد بود تا موازنه قوا در واشنگتن را پس از انتخاب دونالد ترامپ به سود خود تغییر دهند‌‌. آنها در انتخابات مجلس سنا با شرایط دشواری روبه‌رو هستند زیرا باید از کرسی خود در ۱۰ ایالتی دفاع کنند که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در این ایالت‌ها پیروز شد‌‌. با این حال با توجه به تفاوت اندک شمار اعضای دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنا امکان کسب اکثریت از سوی دموکرات‌ها وجود دارد‌‌. جمهوریخواهان هم‌اکنون با ۵۱ کرسی در برابر ۴۹ کرسی اکثریت را در مجلس سنا در اختیار دارند‌‌. رای‌دهندگان آمریکایی علاوه بر انتخاب اعضای مجلس نمایندگان و یک‌سوم سناتورها، فرماندار ۳۶ ایالت را نیز انتخاب خواهند کرد‌‌.
بخت پیروزی کدام حزب بیشتر است
پیش‌بینی‌ها از نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای حاکی است که جمهوریخواهان به احتمال ۸۱ درصد کنترل مجلس سنا را حفظ خواهند کرد‌‌. این در حالی است که احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان 5/77 درصد تخمین زده می‌شود‌‌. جمهوریخواهان هم‌اکنون ۲۳۵ کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند‌‌. در مقابل دموکرات‌ها ۱۹۳ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند‌‌.
در صورتی که هر کدام از دو حزب ۵۰ کرسی در مجلس سنا کسب کنند اکثریت با جمهوریخواهان خواهد بود‌‌. براساس قانون اساسی آمریکا معاون رییس‌جمهوری، رییس مجلس سناست‌‌. او هنگامی که آرا در این مجلس مساوی باشد حق رای پیدا می‌کند‌‌. به این ترتیب مایک پنس در صورت تساوی آرا در مجلس سنا می‌تواند همچنان به جمهوریخواهان برای مقابله با دموکرات‌ها کمک کند‌‌. این امر به این معناست که دموکرات‌ها برای کسب اکثریت باید علاوه بر حفظ کرسی‌های فعلی خود در مجلس سنا، کنترل دو کرسی جمهوریخواهان را نیز در اختیار گیرند‌‌.
از میان نامزدهای مطرحی که سرنوشت سیاسی آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص خواهد شد می‌توان به تد کروز، سناتور ایالت تگزاس اشاره کرد‌‌. ایالت تگزاس طی ۲۵ سال گذشته سناتور دموکرات نداشته است‌‌. نتیجه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تد کروز با اختلاف شش درصد از حریف دموکرات خود پیشی گرفته است‌‌. تد کروز در سال ۲۰۱۶ در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه شرکت کرد اما شکست خورد‌‌.
الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست که از او به عنوان یکی از بخت‌های حزب دموکرات برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ یاد می‌شود نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای باید از کرسی خود در مجلس سنا دفاع کند‌‌. پیش‌بینی می‌شود او به راحتی بتواند کرسی خود را حفظ کند‌‌. این در حالی است که رقابت انتخاباتی برای کسب کرسی مجلس سنا از ایالت‌های نوادا، ایلینوی، نیوجرسی، کارولینای شمالی و کالیفرنیا بین نامزدهای دو حزب فشرده است‌‌. موضوعات مطرح در کارزار انتخاباتی امسال شامل موارد زیر است‌‌.
مهاجرت
دونالد ترامپ هنگام آغاز کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ وعده داد که مبارزه با مهاجرت غیرقانونی موضوع اصلی کارزار انتخاباتی‌اش خواهد بود‌‌. او پس از انتخابش به عنوان رییس‌جمهوری نیز با مواضعش در قبال مهاجران خبرساز شد‌‌. دونالد ترامپ فرمانی مهاجرتی صادر کرد که اتباع برخی از کشورها را از ورود به خاک آمریکا منع می‌کرد‌‌. وی همچنین بر لزوم ساخت دیوار در مرز کشورش با مکزیک تاکید کرده است‌‌.
رییس‌جمهوری آمریکا اخیرا نیز با سیاست جدایی فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدین‌شان خبرساز شده بود‌‌. دموکرات‌ها در کارزار انتخاباتی خود بر دفاع از افرادی که تحت تاثیر سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ قرار گرفته‌اند تمرکز کرده‌اند‌‌.
اقتصاد
در مقابل جمهوریخواهان روی بهبود آمارهای اقتصادی تمرکز کرده‌اند‌‌. نرخ بیکاری در آمریکا به تنها 7/3 درصد رسیده است‌‌. نظرسنجی‌ها حاکی است که رای‌دهندگان به جمهوریخواهان ۹ درصد بیشتر از دموکرات‌ها برای سیاستگذاری در عرصه اقتصادی اطمینان دارند‌‌.
بیمه درمانی
ارائه خدمات درمانی همچنان بعد از سال‌ها بحث و سیاستگذاری یکی از موضوعات اصلی کارزار انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکاست‌‌. جمهوریخواهان در صورت حفظ اکثریت خود در کنگره می‌توانند برنامه خدمات درمانی تصویب شده در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما را لغو کنند‌‌. این در حالی است که نتیجه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رای‌دهندگان آمریکایی به دموکرات‌ها بیش از جمهوریخواهان برای سیاستگذاری در عرصه خدمات درمانی اعتماد دارند‌‌.
بررسی نتایج و پیامدهای احتمالی انتخابات
دموکرات‌ها برای در اختیار گرفتن کنترل مجلس نمایندگان باید تعداد کرسی‌های خود را ۲۳ کرسی افزایش دهند‌‌. آنها در این صورت می‌توانند فرآیند استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کنند‌‌. برخی از اعضای حزب دموکرات هشدار داده‌اند که در صورت کسب اکثریت در مجلس نمایندگان روند استیضاح برت کاوانا را آغاز خواهند کرد‌‌. این تهدیدها می‌تواند منجر به بسیج رای‌دهندگان هر دو حزب برای شرکت در رای‌گیری شود‌‌.
دونالد ترامپ این هفته در یک گردهمایی انتخاباتی در مورد احتمال استیضاح خود گفت: هفته گذشته دموکرات‌ها می‌گفتند استیضاح می‌کنیم! من باید اولین نفری باشم که خواهد رفت، این‌طور نیست؟ این در حالی است که ما مرتکب اشتباهی نشده‌ایم جز اینکه یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای تاریخ جهان را ایجاد کرده‌ایم‌‌.
در صورتی که جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در کنگره شوند دموکرات‌ها برای تغییر موازنه قوا در واشنگتن باید منتظر سال ۲۰۲۰ باشند‌‌. تاکنون هیچ کدام از اعضای مطرح حزب دموکرات قصد خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ به طور رسمی اعلام نکرده است‌‌. این در حالی است که از سال ۱۹۹۲ تاکنون همه روسای جمهوری آمریکا موفق به انتخاب مجدد به سمت ریاست‌جمهوری شده‌اند‌‌. جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر) آخرین رییس‌جمهوری بود که نتوانست برای دومین‌بار به سمت ریاست‌جمهوری انتخاب شود‌‌.
پیشتازی دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها
روزنامه یو اس‌ای‌تودی آمریکا گزارش داد: داده‌های نظرسنجی‌های نهایی در آستانه انتخابات 2018 دو روز قبل از رای‌گیری در یکی از ناسازگارترین، پیچیده‌ترین و حساس‌ترین دوره‌ها در تاریخ اخیر ارائه شده است‌‌.
به طور کلی اعداد و ارقام کنونی، نتایج مشابهی را در مقایسه با نتایج نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر نشان داده است: با وجود اقتصاد قوی با توجه به سلطه جمهوریخواهان بر کنگره و کاخ سفید، دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های عمومی پیشتاز هستند‌‌ اما پیشتازی دموکرات‌ها در یک رقابت عمومی در چند ماه پیش تقویت شده است‌‌.
نظرسنجی مشترک شبکه ABC و روزنامه واشنگتن‌پست که یکشنبه گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که 52 درصد از شرکت‌کنندگان نماینده دموکرات را بر یک نماینده جمهوریخواه ترجیح می‌دهند در حالی که 44 درصد جمهوریخواهان را انتخاب خواهند کرد‌‌.
نظرسنجی مشترک شبکه NBC و روزنامه وال‌استریت ژورنال هم نتایج مشابهی را ارائه کرد: 50 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند تمایل دارند کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها باشد در حالی که 43 درصد طرفدار کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان بودند‌‌. در میان تمامی شرکت‌کنندگانی که نام‌شان ثبت شده بود، نتایج 6 امتیاز به نفع دموکرات‌ها بود‌‌.
همچون همیشه نتیجه انتخابات به میزان مشارکت در انتخابات بستگی دارد و هر دو نظرسنجی، نشان داد که رای‌دهندگان تمایل و اشتیاق زیادی به حضور در این انتخابات دارند‌‌.
80 درصد در نظرسنجی ABC و واشنگتن‌پست گفته‌اند که آنها مطمئنا رای خواهند داد یا پیش از این رای داده‌اند که این رقم از 65 درصد مربوط به انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2014 بیشتر است‌‌. در میان شرکت‌کنندگان ثبت شده در نظرسنجی NBC و وال‌استریت ژورنال هم 70 درصد برای حضور در این انتخابات ابراز تمایل کردند که از رقم 61 درصدی مربوط به انتخابات‌های میان‌دوره‌ای سه دوره پیش بیشتر است‌‌.
بیل مکینتورف، عضو شورای جمهوریخواهان به شبکه NBC گفت: رقابت بسیار تنگاتنگ است‌‌. اوضاع رقابتی‌تر شده است، اما برای جمهوریخواهان، رقم بسیار پایین است‌‌. نظرسنجی ABC و واشنگتن‌پست نشان داد که حمایت از دموکرات‌ها در میان گروه‌های جمعیتی که روی رای آنها حساب می‌کنند، به شدت کاهش یافته است‌‌. در حالی که دو نظرسنجی اخیر نشان می‌داد زنان با اختلاف 20 درصدی دموکرات‌ها را به جمهوریخواهان ترجیح می‌دهند. در این نظرسنجی آخر، این اختلاف به 14 درصد کاهش یافته است‌‌.
حمایت مردان سفیدپوست بدون تحصیلات دانشگاهی از جمهوریخواهان، از 27 درصد در ماه اکتبر به 39 درصد افزایش یافته است‌‌. این داده‌ها نشان می‌دهد که رای‌دهندگان در مورد وضعیت کشور و اقتصاد، احساس می‌کنند نسبت به سال 2017 اوضاع بهتر است‌‌. در پایان سال گذشته تنها 29 درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی NBC و وال‌استریت‌ژورنال گفتند که این کشور در مسیر درست حرکت می‌کند‌‌. این تعداد به 38 درصد افزایش یافته است‌‌.
نظرسنجی ABC و واشنگتن‌پست نشان داد که 65 درصد دید مثبتی به اقتصاد دارند که این رقم از 51 درصد قبل از تحلیف ترامپ شاهد افزایش بود‌‌. در نظرسنجی NBC و وال‌استریت ژورنال محبوبیت ترامپ 46 درصد بود و 52 درصد از او ناراضی بودند‌‌. این رقم در همین مدت زمان برای باراک اوباما رییس‌جمهور سابق، 47 درصد تایید در برابر 47 درصد نارضایتی بود‌‌. 38 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند می‌خواهند برای نشان دادن نارضایتی‌شان از عملکرد ترامپ در این انتخابات شرکت کنند‌‌.
نظرسنجی ABC و واشنگتن‌پست کاملا به نفع ترامپ نبود‌‌. تنها 40 درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی عملکرد شغلی ترامپ را تایید کردند در حالی که 53 درصد آن را تایید نکردند‌‌. نظرسنجیABC و واشنگتن پست از 29 اکتبر تا 1 نوامبر با درصد خطای 3 +/- درصد انجام شد‌‌. نظرسنجی NBC و وال استریت ژورنال هم از 3-1 نوامبر با درصد خطا 1/3+/- درصد برای رای‌دهندگان ثبت‌نام شده و 53/3+/- درصد برای رای‌دهندگان احتمالی انجام شد‌‌.
نامزدهای جالب و متفاوت
افرادی که برای انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ کاندیدا شده‌اند، بسیار متنوع‌اند‌‌. مثلا در هیچ دوره‌ای این تعداد زن یا دگرباش وارد رقابت انتخاباتی نشده بود‌‌. پرسش مهم این است که آیا این تنوع تاثیری در انتخابات دارد و اگر دارد، چیست؟
سرخ‌پوست رزمی‌کار
شریس دیویدز یکی از نامزدهای حزب دموکراتیک آمریکا در انتخابات محلی ایالت کانزاس است‌‌. او همجنسگراست و پیش از این ورزش رزمی می‌کرده‌‌. دیویدز اگر رای بیاورد، اولین زن سرخ‌پوست خواهد بود که به کنگره راه یافته‌‌. او از قبیله هو- چانک است‌‌. مادرش به تنهایی او را بزرگ کرده و در یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا حقوق خوانده‌‌. خانم دیویدز سال ۲۰۱۳ برای اولین‌بار در یک مسابقه رسمی هنرهای رزمی ترکیبی برنده شد، اما چون به رقابت‌ معروف یواف‌سی راهش ندادند، تصمیم گرفت به سیاست بچسبد‌‌. او در وصف خودش می‌گوید: من زمین خورده‌ام، رانده شده‌ام، ضربه فنی شده‌ام‌‌. همه عمرم جنگیده‌ام، به خاطر آنچه بودم و آن کسی که دوست داشتم‌‌.
خلبان هواپیمای جنگی
‎مارتا مک‌سلی دو دوره در ایالت آریزونا نماینده بوده‌‌. او جمهوریخواه است و این بار نامزد انتخابات سنا شده‌‌. مک‌سلی اولین خلبان زن آمریکایی است که در جنگ شرکت کرده و اولین زنی است که فرماندهی یک اسکادران را به عهده داشته‌‌. او در جنگ‌های عراق و افغانستان پرواز کرده و در دوران ۲۶ ساله کاری‌اش شش مدال گرفته‌‌. اگر در انتخابات امروز رای بیاورد، اولین زنی خواهد بود که از ایالت آریزونا به سنا راه یافته‌‌. مک‌سلی در وصف خودش می‌گوید: من خلبان جنگنده‌ام و مثل یک خلبان جنگنده حرف می‌زنم‌‌. به همین خاطر است که به جمهوریخواه‌های واشنگتن گفتم یک جفت تخمدان در بدن‌شان کار بگذارند بلکه از عهده کارها بر آیند‌‌.
آهنگر محبوب
رندی برایس نامزد حزب دموکرات در انتخابات محلی ایالت ویسکانسین است‌‌. او از فعالان اتحادیه‌های کارگری است و از سرطان جان به در برده‌‌. رایس، معروف به سبیل آهنی، اوایل سال‌جاری میلادی به خاطر ویدئویی که از داستان زندگی خودش ساخته بود معروف شد‌‌. او مدتی سرباز بوده و حالا آهنگر است‌‌. همواره بر ریشه‌اش در طبقه کارگر تاکید می‌کند‌‌. اما جالب اینجاست که برادرش در یک تبلیغ حزب جمهوریخواه اعلام کرده به او رای نخواهد داد‌‌. رایس در وصف خودش می‌گوید: من 20 سال عمرم را صرف آبادانی این منطقه کرده‌ام‌‌.
بنیانگذار گروه همجنسگرایان حامی ترامپ
پیتر بویکین نامزد مجلس نمایندگان ایالت کارولینای شمالی است‌‌. او بنیانگذار گروه همجنسگرایان حامی ترامپ است‌‌. بویکین یک استثناست‌‌. در انتخابات امسال، اکثریت قریب به اتفاق نامزدهای دگرباش (ال‌جی‌بی‌تی) دموکرات‌اند‌‌. آن طور که یک سازمان دگرباشان آمریکا اعلام کرده، جمهوریخواهان هیچ نامزد همجنسگرایی برای کنگره یا فرماندارهای ایالتی ندارند‌‌. با این حال، بویکین بدون تعارف در این باره حرف زده و به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته حزب جمهوریخواه با آغوش باز از او استقبال کرده‌‌. او در وصف خودش می‌گوید: همجنسگراهای لیبرال از صلح و عشق و مدارا می‌گویند اما این چیزها را فقط در حق کسانی که مثل خودشان فکر می‎کنند روا می‌دارند‌‌.
مدیر ارشد تراجنسیتی
کریستین‌ هالکویست ۶۲ ساله است‌‌. او سه رقیب درون‌حزبی را شکست داده تا نامزد حزب دموکرات برای فرمانداری ایالت ورمونت باشد‌‌. ‌هالکویست اگر رای بیاورد، اولین فرماندار تراجنسیتی یک ایالت آمریکا خواهد بود‌‌. او سال ۲۰۱۵ تغییر جنسیت داد، پس از 12 سال که رییس یک شرکت انرژی در ایالت ورمونت بود‌‌. شمار نامزدهای همجنسگرا و تراجنسیتی در انتخابات امسال از همه دوره‌های انتخابات در آمریکا بیشتر است‌‌. ‌هالکویست در وصف خودش می‌گوید: من یک رهبرم که از قضا تراجنسیتی است‌‌. مردم ورمونت این را می‌دانند‌‌.
افسر سابق سیا و منتقد ترامپ
ویل هرد 40 ساله است‌‌. او پیشتر افسر سیا و از نمایندگان محلی حزب جمهوریخواه بوده‌‌. او امسال در رقابتی نزدیک برای کرسی منطقه بیست‌وسوم ایالت تگزاس می‌جنگد‌‌. هرد ۹ سال برای سیا کار می‌کرد‌‌. در این دوران در افغانستان نیز ماموریت سری داشت، اما در سال‌های اخیر بیشتر به عنوان مهمان در برنامه‌های سیاسی تلویزیونی شرکت می‌کند‌‌. منطقه‌ای که هرد برای نمایندگی‌اش رقابت می‌کند، درست در مرز آمریکا و مکزیک است‌‌. او از منتقدان برنامه‌های مهاجرتی دونالد ترامپ است‌‌. او از میانه‌روهای حزب جمهوریخواه است و رقابتی سخت در پیش دارد‌‌. کرسی او یکی از کرسی‌هایی است که دموکرات‌ها بسیار امیدوارند ببرند‌‌. هرد در وصف خودش می‌گوید: در دوران کاری‌ام زیاد دیده‌ام که اطلاعاتی‌های روسیه آدم‌ها را فریب بدهند، اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم کارشان به رییس‌جمهور آمریکا هم برسد‌‌.
ملوری هیگن جوان ۲۹ ساله‌ای است که مسابقات دختر شایسته را رها کرده و سراغ سیاست آمده‌‌. او نامزد دموکرات‌ها در ناحیه سوم ایالت آلاباماست‌‌. هیگن سال ۲۰۱۳ به عنوان دختر شایسته یا ملکه زیبایی آمریکا انتخاب شد‌‌. او پیشتر همین عنوان را در منهتن و ایالت نیویورک هم کسب کرده بود‌‌. پارسال چند چهره برجسته سازمانی که دختر شایسته آمریکا را انتخاب می‌کنند، بعد از آنکه به رسانه‌ها درز کرد در نامه‌نگاری‌هاشان شرکت‌کننده‌های این رقابت - از جمله ملوری هیگن - را مسخره کرده‌اند، استعفا دادند‌‌. این ماجرا باعث شد هیگن وارد عرصه سیاست شود‌‌.
رقیب او در انتخابات پیش‌رو، مایک راجرز جمهوریخواه است که از 15 سال پیش کرسی این ناحیه ایالت آلاباما را در اختیار داشته‌‌. ملوری هیگن در وصف خودش می‌گوید: وقتی دیدم این همه زن پا به میدان گذاشته‌اند، تصمیم گرفتم من هم وارد کارزار شوم‌‌.
آنتونیو ساباتو جونیور، بازیگر تلویزیون و مدل لباس‌ کلوین کلاین است‌‌. او به عنوان کاندید جمهوریخواهان برای کرسی ناحیه ۲۶ ایالت کالیفرنیا رقابت می‌کند‌‌. ساباتو چهره شناخته‌شده‌ای است‌‌. میلیون‌ها نفر تصویرش را روی بیلبورد ۲۷ متری میدان تایمز نیویورک و رقصش را در رقابت تلویزیونی رقص با ستاره‌ها دیده‌اند، اما آنچه اخیرا نگاه‌ها را متوجه او کرده، نظرات سیاسی‌اش است‌‌.
او مدعی است کارگردان‌های ‌هالیوود به خاطر حمایتش از دونالد ترامپ در لیست سیاه قرارش داده‌اند و از جمله کسانی است که بدون ارائه مدرک می‌گویند باراک اوباما مسلمان است‌‌. ساباتو در وصف خودش می‌گوید: اگر اوباما مسلمان نیست، باید پرزیدنت بری (بری نام مستعار اوباما در جوانی بود) صدایش بزنیم‌‌.
جنیفر لالس، استاد سیاست در دانشگاه ویرجینیا، معتقد است تنوع نامزدها شور و شوق رای‌دهندگان را بیشتر می‎کند، به خصوص اگر چندان اهل شرکت در انتخابات نباشند‌‌. جالب اینجاست که اکثر نامزدهای جدید و متفاوت دموکرات‌اند‌‌.
پروفسور لالس می‌گوید: بسیاری نگران سیاست‌های دولت ترامپ هستند و به این خاطر قدم به عرصه سیاست گذاشته‌اند‌‌. بعضی‌ها هم تجربه شخصی دارند و حس می‌کنند مستقیم از آن سیاست‌ها ضربه خورده‌اند‌‌. تردیدی نیست که بعضی از نامزدهای جدید داستان‌های شخصی اثرگذاری دارند‌‌. این موضوع چقدر به رای آوردن‌شان کمک می‌کند؟
لالس معتقد است روایت شخصی به یک نامزد کمک می‌کند خودش را به رای‌دهنده‌ها بشناساند، بدون آنکه حرف‌هایش تصنعی به نظر آید، اما آن‌طور که می‌گوید شواهدی نیست که نشان دهد رای‌دهنده‌ها به طور خاص به داستان زندگی نامزدها توجه می‌کنند‌‌. مهمترین چیز این است که نامزد بتواند رای‌دهنده را قانع کند که پیشینه و تجربه لازم برای نمایندگی موثر مردم را دارد‌‌.