جزئیات دور دوم تحریم‌های آمریکا‌

BBC- مایک پمپئو و استیون منوچین، وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا‌ دیروز در نشستی خبری جزئیات بازگشت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را اعلام کردند.
به گفته پمپئو دور جدید تحریم‌ها شامل ۵۰ بانک ایرانی و شرکت‌های تابعه‌ و در بخش کشتیرانی شامل بیش از ۲۰۰ نفر و کشتی می‌شود. شرکت هواپیمایی ملی ایران، ایران‌ایر و بیش از ۶۵ فروند از هواپیماهای آن نیز هدف تحریم قرار می‌گیرد.او گفت: فشار تحریمی آمریکا بر ایران ‌بی‌امان‌ خواهد بود.
پمپئو گفت: به خاطر فشارهای آمریکا بیش از ۲۰ کشور تاکنون خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند و این باعث کاهش صادرات نفتی ایران به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز شده است.وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ایران به خاطر تحریم‌های جدید 5/2 میلیارد دلار از درآمد نفتی خود را از دست داده است.
او بار دیگر خبر داد که چین، هند، و ژاپن فعلا از تحریم نفتی علیه ایران معافیت گرفته‌اند.وزیر خزانه‌داری آمریکا جمعه‌ گذشته گفته بود در چارچوب بازگشت تحریم‌ها، بیش از ۷۰۰ شخصیت حقیقی یا حقوقی از جمله تعدادی از بانک‌ها و خطوط هوایی و کشتیرانی تحریم خواهند شد.


مقام‌های آمریکایی هدف از این تحریم‌ها را به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام کرده‌اند اما در برخی موارد معافیت‌هایی را به صورت موقت برای واردات نفت از ایران توسط متحدان خود قائل شده‌اند.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست خبری مشترک خود تاکید کرد: ایالات متحده همه رفتار و سیاست جمهوری اسلامی را با دقت‌ زیر نظر خواهد داشت.