وزیر اطلاعات: ما بسیار بیشتر از دشمن حقوق بشر را رعایت می‌کنیم

وزیر اطلاعات با طرح این پرسش که چرا دشمن با ما دشمنی می‌کند، گفت: آیا دلیل این است که ما حقوق بشر را رعایت نمی‌کنیم؟ مگر عربستان رعایت می‌کند؟ ضمن اینکه ما بسیار بیشتر از حتی دشمن حقوق بشر را رعایت می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، سیدمحمود علوی روز گذشته در هفتمین همایش ملی پدافند غیر عامل با طرح این پرسش که چرا دشمن با ما دشمنی می‌کند، گفت: آیا دلیل این است که ما حقوق بشر را رعایت نمی‌کنیم؟ مگر عربستان رعایت می‌کند؟ ضمن اینکه ما بسیار بیشتر از حتی دشمن حقوق بشر را رعایت می‌کنیم و این موضوعی است که در احکام اسلامی ما نیز هست و می‌گوید خداوند از حق خود می‌گذرد ولی از حق مردم نه.
وزیر اطلاعات ادامه داد: ما نه از باب اینکه بخواهیم پایبند به منشور سازمان ملل متحد باشیم بلکه چون به ارزش‌ها و باورهای اسلامی معتقدیم و در این ارزش‌ها، جایگاه خاصی برای انسان قائل شده‌اند این تاکید را بر حفظ حقوق انسان داریم.
علوی با بیان اینکه دشمنان با بهانه قرار دادن حقوق بشر دشمنی شان با ما را توجیه می‌کنند وگرنه دشمنی آنان با ما از باب تضییع حقوق بشر نیست.


وی افزود: آیا پایمال شدن حقوق زنان دلیل دشمنی آنان با ما است؟ یا به خاطر اینکه حکم اعدام در جمهوری اسلامی وجود دارد با ما دشمن هستند؟ در بسیاری از کشورها مجازات اعدام وجود دارد. در عربستان با آن حالت غیرانسانی هم اجرا می‌شود که هرگز در جمهوری اسلامی اجرا نشده است، پس چرا با آنان دشمنی نمی‌کنند؟
وزیر اطلاعات تاکید کرد: راز و رمز دشمنی آنان با ما تاثیرگذاری منطقه‌ای جمهوری اسلامی است و توان دفاعی جمهوری اسلامی که امروز می‌دانند وارد فاز نظامی شدن با جمهوری اسلامی برای آنان هزینه بر است و جمهوری اسلامی از بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار شده است و نیز از توان علمی بالایی در دانش هسته‌ای برخوردار شده که اینها راز و رمز دشمنی آنان با ما است.
وی با تاکید بر اینکه نخبگان جامعه سرمایه هستند، گفت: در دنیا جاذبه‌های زیادی را برای جذب نخبگان ایجاد کرده‌اند و بنابراین نخبگان خود به خود گریزپا می‌شوند، این گریزپاهای ارزشمند را باید با اختیار خودشان در کشور تثبیت کنیم. دشمن سعی می‌کند فضای فرار آنان را فراهم کند چرا که راه کارهای دانش پایه و خرد پایه برای حل مشکلات را این نخبگان به نظام ارائه می‌کنند. حرکتی که نخبگان را دچار واگرایی کند و آنان را به هجرت از کشور وادار کند، حرکتی همسو با دشمن تلقی می‌شود، لزومی ندارد آگاهانه با دشمن همسو شویم.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: امنیت بی‌بدیلی در جمهوری اسلامی وجود دارد و از هر صد اقدام تروریستی یکی منجر به رخنه شده است. سربازان گمنام امام زمان در مدت گذشته بیش از سیصد تیم تروریستی را زیر ضربه برده‌اند. در ایام اربعین یازده تیم تروریستی را در شهرهای مختلف شناسایی و عناصرش را دستگیر کردند.
سایر اخبار این روزنامه
حسن روحانی در دیدار با معاونین وزارت امور اقتصادی دولت پای قولی که به مردم داده ایستاده است محمدصادق جنان صفت 500 میلیارد دلار دارایی تاریخی ایران در چنگ دیوانسالاران «ابتکار» از اقدامات مقابله‌ای دولت در مواجهه با دور دوم تحریم‌ها گزارش می‌دهد کوپن با نقش جدید کی روی صحنه می‌آید؟ راه‌کارهای حمایتی دولت از افزایش حقوق تا کالابرگ فرشاد یاری کارگردان «خانه‌برنارد آلبا» در گفت‌وگو با «ابتکار»: تهیه‌کنندگان فرهنگ ‌دوست هم داریم «ابتکار» تحولات سیاسی ایالات متحده پیش از انتخابات کنگره را بررسی می‌کند آمریکا در برزخ ترامپ شکستن حریم کاخ تاریخی گلستان برای چندمین بار «نگین » انگشتری کاخ‌های تهران می افتد؟ ظریف در پاسخ به نمایندگان: برجام آن قدر در جهت منافع ما بود که آمریکا با افتضاح از آن خارج شد وزیر اطلاعات: ما بسیار بیشتر از دشمن حقوق بشر را رعایت می‌کنیم ظریف در پاسخ به نمایندگان: برجام آن قدر در جهت منافع ما بود که آمریکا با افتضاح از آن خارج شد شکاف در محور بروکسل و واشنگتن معجزه در معجزه