«ابتکار» از بزرگداشت سالروز 13 آبان وموضع گیری مسئولان کشور در مورد اعمال تحریم ‌های تازه آمریکا گزارش می‌دهد

«مرگ بر آمریکا» در روز تحریم‌های آمریکایی
الهام برخوردار
روز گذشته راهپیمایی 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم، از جمله دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل سفارت پیشین آمریکا در تهران برگزار شد. اما 13آبان امسال با آغاز دور جدید تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران همزمان شده است. پس از گذشت نزدیک به 40 سال از واقعه 13 آبان 1358، دولت دونالد ترامپ در روز 13 آبان 1397، دستور بازگشت تحریم‌های ایران را داد. تاریخ 13 آبان، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، یادآور سه واقعه مهم است؛ «تصویب لایحه کاپیتولاسیون» و تبعید امام خمینی (ره) به دلیل مخالفت با این عهدنامه ننگین در سال 1343، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در برابر دانشگاه تهران به دست ارتش رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358. از همین رو این روز در خاطره جمعی ایرانیان ثبت شده است و یادآور تلاش‌های آمریکاییان علیه ملت ایران است.
آمریکا این بار هم راه به جایی نخواهد برد


همزمانی راهپیمایی13 آبان‌ماه امسال با دور جدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باعث شده بود که اکثر مسئولان و سخنرانان در همین رابطه صحبت کنند. آنها بیشتر تاکیدشان بر ناکارآمدی سیاست دولت آمریکا در رابطه با تحریم‌های یکجانبه ترامپ علیه ایران بود و همچنین استفاده مردم ایران از تحریم‌ها به صورت فرصت بود.
هرگز ایران را تهدید نکن
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت سالروز 13 آبان که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما چهل ساله نمی‌شد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود، اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان انقلاب دوم ملت ایران بود که به فرموده امام خمینی (ره) این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود.
سرلشکر جعفری خطاب به آمریکا و رئیس‌جمهوری این کشور گفت: آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است و هنوز ناله‌هایی از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است و خود بهتر می‌دانید که روزانه چه تعداد از کهنه سربازان شما در جامعه آمریکا دست به خودکشی می‌زنند. از افسردگی و وحشتی که در جبهه‌های جنگ به آنها دست داده است. پس ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.
تحریم زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما
در ادامه این مراسم دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم زمینه‌ و بستری برای رشد و پیشرفت ما است، گفت: البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد. حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشانه بصیرت آنها است. مردم ما می‌دانند در شرایط حساس باید حضور فعال‌تری داشته باشند. دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتفاق جدیدی نیست و ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند، گفت: تحریم زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما. البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد. ما باید از این تحریم‌ها استقبال کنیم چرا که زمینه‌ای است که مردم و خصوصا جوانان ما به این فکر و اندیشه بیفتند که روی پای خودشان بایستند و ارتباط خود را با دشمن کمتر کنند.
ان‌شاءالله مردم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد
معاون اول قوه قضائیه هم در حاشیه این مراسم گفت: ان‌شاءالله اقدامات ترامپ با شکست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان تصریح کرد: این تحریم‌ها که آمریکا حرفش را می‌زند، چیز جدیدی نیست؛ البته ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد اما این مشکلات را مردم تبدیل به فرصت خواهند کرد و ان‌شاءالله مردم با حضور خود این توطئه را از بین خواهند برد. ان‌شاءالله اقدامات ترامپ هم مثل دولتمردان گذشته آمریکا با شکست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد. سخنگوی قوه قضائیه گفت: شکست‌های پی‌درپی آمریکا و عربده‌کشی‌های آنها که از روی شکست است و نه از روی قدرت و همین موضوع یکی از مهمترین نشانه‌های افول آمریکا است. دولتمردان نظامی و اقتصادی آمریکا واقعاً سرگردان هستند و نمی‌دانند چه تصمیمی
بگیرند. هر تصمیمی که می‌گیرند موجب شکست می‌شود و مشخص است که در آنجا منطق و استدلال و برنامه‌ حاکم نیست بلکه کار‌ها به صورت روزمره و از روی خشم و عصبانیت انجام می‌شود.
توطئه‌ جدید آمریکا سرنوشتی جز شکست در پی نخواهد داشت
حجت‌الاسلام علوی دیگر دولتمردی بود که به مناسبت فرارسیدن 13 آبان و همزمانی آن با آغاز دور دوم تحریم‌های آمریکا موضع‌گیری کرد. وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت 13 آبان اعلام کرد که توطئه‌ جدید آمریکا نیز همانند توطئه‌های قبلی سرنوشتی جز شکست در پی نخواهد داشت.
در قسمتی از این پیام آمده: امسال در شرایطی این روز تاریخی را گرامی می‌داریم که آمریکای سلطه‌گر با تمام توان شیطانی و با بهره‌مندی از اعوان و انصار بی‌هویت و مزدور منطقه‌ای خود، این روز تاریخی را به عنوان آغاز تحمیل دور جدید تحریم‌های غیرانسانی و غیرحقوقی قرار داده و با گستاخی و بی‌شرمی هر چه تمام‌تر کمر همت بر شکست این نظام الهی و کینه‌توزی با مردم همیشه در صحنه بسته است.
نظامی که به مدت چهار دهه با اتکا بر خداوند قادر متعال، رهبری دوراندیش و حمایت بی‌دریغ ملت قهرمان ایران اسلامی، مقابل گردن‌کشی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها، همچون کوهی سترگ، محکم و مقاوم ایستاده و یقیناً این دسیسه نیز همچون توطئه‌های قبل سرنوشتی جز شکست، رسوایی و سرافکندگی برای دشمنان کینه‌توز در پی نخواهد داشت.
اقدامات ترامپ علیه ایران به بن‌بست می‌رسد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در راهپیمایی یوم الله 13آبان امسال نقش پررنگی داشتند. محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید به همراه محمد صادقی، احمد مازنی، محمدعلی وکیلی، حسین محجوب و چند تن دیگر از اعضای این فراکسیون از نمایندگان حاضر در این تجمع بودند. محمدرضا عارف درباره تاثیر توطئه‌های دشمنان بر روحیه استکبارستیزی مردم ایران اسلامی گفت: مردم ایران نشان دادند همانند روزهای اول انقلاب روحیه استکبارستیزی دارند و این روحیه مسیر انقلاب ما را شفاف کرده است. رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با انسجامی همانند انسجام روزهای انقلاب و اتکاء به نیروهای داخلی می‌توانیم با استکبار و توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم. وی افزود: حتی روسای‌ جمهوری آمریکا که یک مقدار عقل و تدبیر بیشتری داشتند، هیچ کاری نتوانستند بکنند. قطعا اقدامات ترامپ هم علیه ایران به بن‌بست می‌رسد که آثارش را می‌بینیم. عارف درباره اقداماتی که باید مجلس و دولت در قبال تحریم‌ها علیه ایران انجام دهند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله انسجام است. مجلس و دولت باید احساس کنند «ید واحده» هستند و یک مسئولیت دارند. آن مسئولیت پاسخگویی به نیازهای مردم و پاسداری از آرمان و ارزش‌های انقلاب است.
سایر اخبار این روزنامه
اینستاگرام صفحه امیرحسین مقصودلو را بست! تیغ فضای مجازی، زیر گلوی تتلو محمدرضا ستاری مخاطرات بازی تخت در زمین تحریم‌ها گزارش «ابتکار» از چالش مدیریت پسماندهای پلاستیکی در کشور زباله‌ها را هم وارد می کنیم؟! گزارش «ابتکار» از چالش مدیریت پسماندهای پلاستیکی در کشور زباله‌ها را هم وارد می کنیم؟! «ابتکار» از برنامه‌های رادیو برای چهل سالگی انقلاب گزارش می‌دهد چله انقلاب «ابتکار» از برنامه‌های رادیو برای چهل سالگی انقلاب گزارش می‌دهد چله انقلاب گرانی نرخ ارز و تورم بازار ایران چه تاثیری بر برندبازها گذاشته است؟ مصائب برندبازی روی شیب دلار گزارش «ابتکار» از رد لایحه cf در شورای نگهبان با عنوان ایرادات شرعی مخاطرات عدم تصویب cft «ابتکار» از بزرگداشت سالروز 13 آبان وموضع گیری مسئولان کشور در مورد اعمال تحریم ‌های تازه آمریکا گزارش می‌دهد «ابتکار» از بزرگداشت سالروز 13 آبان وموضع گیری مسئولان کشور در مورد اعمال تحریم ‌های تازه آمریکا گزارش می‌دهد «ابتکار» تاثیرترور پدر معنوی طالبان را بر روند صلح افغانستان بررسی می‌کند دورنمای خاکستری صلح «ابتکار» تاثیرترور پدر معنوی طالبان را بر روند صلح افغانستان بررسی می‌کند دورنمای خاکستری صلح عضو کمیسیون شوراها: استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون شوراها رد شد عضو کمیسیون شوراها: استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون شوراها رد شد انتخاب ۵ کاندیدا باعث تضعیف رای ماندگاری افشانی می‌شد انتخاب ۵ کاندیدا باعث تضعیف رای ماندگاری افشانی می‌شد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: ترامپ از تحریم‌ها دست خالی بیرون می‌رود دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: ترامپ از تحریم‌ها دست خالی بیرون می‌رود