زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد


وزیر آموزش‌وپرورش در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی که صبح دیروز در دبیرستان پسرانه شهید عبدالی منطقه ۶ شهر تهران برگزار شد، در جمع دانش‌آموزان گفت: در طول جریان انقلاب اسلامی جامعه دانش‌آموزی حدود ٣۶هزار دانش‌آموز شهید تقدیم ملت ایران کرده است که در کنار این دانش‌آموزان شهید، پنج هزار معلم شهید هم داشته‌ایم که این تعداد معلم شهید افتخار جامعه فرهنگیان است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدمحمد بطحایی افزود: اگر امروز ایران نماد بسیار خوبی برای استکبارستیزی با آمریکا است به‌این‌علت است که هر جا ظلمی می‌شود آمریکا برای کسب منافع خودش مستقیم و غیرمستقیم در آنجا بوده است. اگر دانش‌آموزان هم سن و سال شما در فلسطین و افغانستان و دیگر کشورها بابت ظلم و ستم درخون خود می‌غلتند به خاطر آمریکا و سردمداران است.بطحایی بابیان اینکه آمریکا به‌عنوان نماد استکبار در جهان شناخته می‌شود، ادامه داد: تمام کسانی که دلشان برای انسانیت می‌تپد آمریکا را در حد اعلا دارای صفت زشت تکبر می‌دانند که خودش را شایسته‌تر از همه می‌داند و به همین دلیل آمریکا در جهان دشمن اصلی انسانیت و بشریت است. وی تأکید کرد: از شما دانش‌آموزان می‌خواهم در دوران تحصیل خود، تاریخ انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مطالعه کنید و دشمنی‌هایی که آمریکا علیه ملت ما روا داشته را بخوانید، این دشمنی‌ها تا زمانی که صفت تکبر و خودخواهی در حاکمان آمریکا وجود داشته باشد، خاتمه پیدا نمی‌کند.
وزیر آموزش‌وپرورش با‌ اشاره به اهمیت و نقش بسیج دانش‌آموزی، اظهارداشت: بسیج دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین ارکانی است که پرچم‌دار استکبارستیزی است و همه وظیفه ‌داریم در بالا نگه‌داشتن این پرچم تلاش کنیم و امیدواریم بسیج که پیام‌آور استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم است روز به‌روز پرچم و آرمانش برافراشته‌تر و پرفروغ‌تر باشد.
ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی


بطحایی همچنین در حاشیه راهپیمایی ۱۳آبان که مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، درخصوص ورود اسناد لانه جاسوسی و دستاوردهای انقلاب به کتب درسی، گفت: برخی از این اسناد در بعضی کتاب‌های درسی گنجانده شده است تا دانش‌آموزان با روش‌های شیطانی که آمریکا برای نفوذ و دخالت در کار کشور پیش گرفته بود، آشنا شوند. به گزارش فارس، وی افزود: البته همچنان به نظر می‌آید کتاب‌های درسی ظرفیت این را دارد که مواردی به ویژه در حوزه دانش‌آموزی و کودکان و تأثیراتی که سیاست‌های شیطانی آمریکا در مسیر تربیت دانش‌آموزان و جوانان پیش گرفته بود به ویژه در قبل از انقلاب مورد شرح و بسط قرار گیرد تا بچه‌ها آشنا شوند.