ترویج هندوییسم و بوداییسم برای مقابله با موج اسلام‌گرایی

ترویج هندوییسم و بوداییسم در میان غربی‌ها از سوی رسانه‌ها و مراکز فرهنگی غرب برای مقابله با موج اسلام‌گرایی رویکرد تازه‌ای نیست. سیل تولید فیلم‌های سینمایی با این موضوع در هالیوود طی دهه‌های اخیر همین را نشان می‌دهد. شایعه هندو شدن یک خواننده مشهور پاپ پس از خبر مسلمان شدن او نیز در همین راستا قابل تحلیل است.
طی چند روز گذشته برخی شبکه‌های مجازی اقدام به انتشار خبری مبنی بر هندو شدن خواننده ایرلندی که به تازگی مسلمان شده با این دلیل که نمی‌دانستم در اسلام خوردن مشروب حرام است، لذا به آیین هندو درآمده‌ام، منتشر و دست به دست می‌شد. او که سال گذشته نام هنری «ماگدا دیوت» را برای خودش انتخاب کرد پس از انتشار اخبار متعددی از رسوایی‌های جنسی برخی از روحانیون کلیسای کاتولیک دچار سرخوردگی شده و در مقاله‌ای واتیکان را لانه شیطان خواند و در همین رابطه مردادماه گذشته نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نوشت. چند روز پیش نیز «شیخ عمر القدری» رئیس مرکز اسلامی ایرلند در صفحه توئیتر خود با انتشار ویدئویی از حضور این خواننده مشهور در دفترش و ادای شهادتین خبر داد و نوشت: «خواننده مشهور ایرلندی که پیش‌تر به نام شینید اوکانر معروف بود و اکنون نام «شهدا» را برگزیده است، شهادتین گفته است.»
اوکانر نیز پس از تشرفش به اسلام در چندین رشته توئیت از تصمیم خود ابراز خرسندی کرده و از مسلمانان به خاطر حمایت از او تشکر کرده و می‌نویسد: از اینکه تاکنون نادان بودم به خداوند پناه می‌برم. مسیری که در طول زندگی خود در الهیات طی کرده نهایتاً به صورت طبیعی به اسلام منجر شده چراکه تمام ادیان در نهایت به این دین ختم می‌شوند. به مشرف شدن به دین اسلام افتخار می‌کنم... همه کتاب‌های مقدس (انسان را) به دین اسلام رهنمون می‌کند که این دین (ما را) از همه کتاب‌های مقدس دیگر بی‌نیاز می‌کند.» در ساعات اولیه انتشار خبر کذب گرویدن او به دین هندو‌ها اغلب رسانه‌های مجازی صرفاً با نوشتن اینکه یک سایت ایرلندی خبر را منتشر کرده هیچ اشاره‌ای به رویکرد آن سایت که اساساً نوع فعالیت آن چیست و در چه زمینه‌ای است، نمی‌کردند. پس از یک بررسی و پیگیری ساده اینترنتی معلوم شد که منشأ اولیه این خبر یک سایت شوخی ایرلندی با نام «Ireland on Craic» بود که اتفاقاً در بخش معرفی سایت که بیشتر با عنوان «درباره ما» شناخته می‌شود، نوشته است: «تمام داستان‌های ما ساختگی بوده و کاملاً نادرست است. چیزی را در اینجا می‌خوانید، نباید باور داشته باشید.»
All our stories are made up and completely untrue. If you read.something on here youre not supposed to believe it
هر چند واضح است که انتشار خبر هندو شدن اوکانر چند روز پس از اعلام مسلمان شدنش نه تنها یک شیطنت رسانه‌ای بلکه اقدامی هدفمند برای لوث کردن اصل اسلام آوردن یک خواننده مشهور زن و البته یک مسیحی کاتولیک است، اما واقعیت این است که برخلاف جریان مطبوع رسانه‌های طفیلی صهیونیست‌ها، خبری با موج‌آفرینی به نفع اسلام در حال ترند شدن بود و این اتفاق خوشایندی برای اربابان صهیونیسم رسانه‌ای تلقی نمی‌شد. بر اساس رفتارشناسی رسانه‌های غربی در اینگونه مواقع چند حرکت ایذایی قابل پیش‌بینی است. اول اینکه از گذشته اوکانر فیلم و عکس‌های مستهجنی منتشر شود، دوم اینکه احتمالاً وی به داشتن بیماری اختلال حواس یا افسردگی حاد محکوم شود و حرکت سوم تشکیک در اصل خبر بود که این در مورد مسلمان شدن اوکانر اتفاق افتاد. سالیان متمادی است که غرب با میدانداری سینمای هالیوود با تولید آثار متعددی سعی در ترویج و تبیین فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی از شیطان‌پرستی و جن‌پرستی تا تبلیغ بی‌خدایی و دمیدن بر آتش اختلاف‌افکنی بین مذاهب و همچنین پیگیری مستمر سیاست تکفیر کردن در بین پیروان ادیان ابراهیمی به خصوص مسلمانان، به دنبال تاکتیک مشغول‌سازی آن‌ها دارد. در این بین سهم طبیعت‌پرستی یا همان ناتورالیسم افراطی که ریشه در انگاره‌های مذاهبی مانند بودا، شینتو، هندو و دیگر ادیان و مذاهب دارد به شدت بارز و غیرقابل انکار است.