حرکت 11 هزار زائر پیاده به سمت مشهد‌الرضا(ع)

سرهنگ هادی امیدوار ، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بر همین اساس «طرح پوشش زائران پیاده» از سوی پلیس راه در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی در حال انجام است.
وی ادامه داد: همچنین به منظور حفظ ایمنی زائران پیاده دهه آخر ماه صفر طرح‌های محدودیت ترافیکی از امروز (12 آبان ماه) در جاده‌های خراسان رضوی اعمال و اجرا می‌شود.
وی گفت: در این چارچوب در تمام جاده‌های استان به جز آزاد راه شهید شوشتری محدودیت سرعت با کاهش 20 کیلومتری سرعت مجاز اجرا می‌شود.
وی افزود: اطلاع‌رسانی لازم برای کاهش سرعت در طول جاده‌ها انجام شده لذا رانندگان باید به منظور تامین ایمنی زائران پیاده رضوی با دقت و احتیاط بیشتر در مسیرها برانند.


سرهنگ امیدوار در ادامه همچنین گفت: هم اینک تمام جاده‌های خراسان رضوی باز و رفت و آمد خودروها در آنها بدون مشکل در جریان است.
طبق پیش‌بینی‌ها 400 هزار زائر پیاده در دهه آخر ماه صفر امسال وارد مشهد می‌شوند.
توزیع غذای نذری خارج از موکب‌های زائران پیاده ممنوع است
کارشناس بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توزیع غذاهای نذری برای زائران پیاده رضوی در سطح خراسان رضوی خارج از موکبها و ایستگاههای صلواتی ممنوع است.
حمید جهاندخت مرعشی در گفت و گو با ایرنا افزود: نظارت بر توزیع غذای سالم و بهداشتی بین زائران پیاده رضوی یکی از اقدامات گروههای بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر است.
وی ادامه داد: این اقدام به منظور پیشگیری از آلودگیهای غذایی، بیوتروریسم و یا احتمال آلودگیهای آب و مواد غذایی توزیع شده بطور عمده در بین زائران پیاده رضوی صورت می گیرد.
وی گفت: از سوی دیگر افرادی که می خواهند غذای نذری توزیع کنند باید به ایستگاههای صلواتی دارای مجوز مراجعه کرده و پس از تایید سلامت نذورات در بین زائران پیاده توزیع می شود.
وی افزود: آشپزخانه های تامین کننده غذای زائران پیاده نیز تحت نظارت هستند و بدین منظور امسال برای همه آشپزها و کمک آشپزهای فعال در این زمینه کارت بهداشتی پس از انجام آزمایشهای مربوطه، به صورت رایگان صادر شده است.