دردسر ازدواج دوم نجفی برای اصلاح‌طلبان

آفتاب یزد- گروه سیاسی: طی دو روز گذشته افشای ازدواج مجدد نجفی در اردیبهشت 97 که یک موضوع خانوادگی می‌باشد همزمان با استعفایش به بهانه بیماری محل بحث و انتقاد بسیاری در محافل سیاسی و نیز بازار گرمی جریان رقیب برای خود و طلایی خواندن دوران محمدباقر قالیباف و بهانه‌ای جهت تخریب اصلاح‌طلبان بوده است تا آنجا که فارغ از اصولگرایان حتی خودی‌های مانند فاطمه دانشور اصلاح طلب و عضو شورای شهر چهارم تهران با انتقاد از نجفی خطاب به او گفت: «آقای دکتر! کار خوبی کردید که استعفا دادید! چون مردی که پای عهد با همسری که یک عمر به پایش نشسته نایستد، پای عهدش با مردم و شهروندان شهرش هرگز نمی ایستد.» از این رو، پرده‌برداری از ازدواج مجدد نجفی و نیز دور تازه‌ای از تخریب‌های جریان رقیب به بهانه مذکور این پرسش را ایجاد کرد آیا با افشای بخش تازه‌ای از دلایل استعفای نجفی شهردار سابق تهران، این مسئله به زیان اصلاح‌طلبانی که پس از چند دوره سرانجام با تلاش فراوان موفق به
کسب کرسی‌های شورای پنجم و صندلی شهرداری در تهران و برخی از شهرهای ایران
شده اند، نخواهد بود؟



> استعفای شوک آور به بهانه بیماری
چند روز پس از احضار شهردار تهران و برگزارکنندگان مراسم روز جهانی زن آنهم به دلیل رقص چند دختر خردسال بود که مسئله استعفای محمد علی نجفی از شهرداری تهران مطرح شد. امری که در ابتدا برخی آن شایعه خواندند اما پس از چندی در کشاکش تکذیب و تاییدها، سرانجام در 23 اسفند سال 96 استعفای محمدعلی نجفی، شهردار 6 ماهه اصلاح‌طلب تهران به واقعیت پیوست و این شهردار 67 ساله نامه استعفای خود را به شورای شهر تهران تقدیم کرد. در حالی که نامه خداحافظی او از بهشت نه تنها اصلاح طلبان بلکه حتی برای اصولگرایان هم شوک آور بود. با این همه شورای شهر با استعفای نجفی موافقت نکرد، اما علیرغم اصرارها برای ماندن این شهردار اصلاح طلب در بهشت همچنان او عزمش برای ترک کرسی شهرداری آنهم به بهانه بیماری جزم بود تا آنجا که بعد از رد استعفای نجفی از سوی اعضای شورای شهر، او به نامه استعفای دوم متوسل شد.

> اصرار عجیب برای استعفای شهردار
اگرچه اصلاح‌طلبان همچنان اصرار داشتند که نجفی نباید صندلی شهرداری را حتی به بهانه بیماری یا هر دلیل دیگری ترک کند اما در این میان برای اصولگرایانی که در وهله نخست نامه استعفای نجفی، تعجب و شگفتی آنها را برانگیخت، ماجرا متفاوت بود و آنها برای جبران شکست انتخاباتی خود آن هم با استعفای نجفی و نیز پیچیده شدن اوضاع شهرداری و افزایش مشکلات در آن سر از پا نمی‌شناختند و در پوست خود نمی‌گنجیدند تا به نحوی اصلاح طلبان را ناکارآمد جلوه دهند و همچنان به تعبیر برخی دوره قالیباف را دوران طلایی بخوانند. در بحبوحه آن روزها که نجفی خود اصرار بر رفتن داشت و اعضای شورای شهر هم مخالف استعفای او بودند؛ آنچه که در این میان بیش از هر چیز مهم بود اصرار دادستان کل کشور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری برای استعفای نجفی شهردار تهران بود. او در دیدار با کارکنان دادستانی کل کشور ضمن انتقاد از عملکرد شورای شهر در بحث استعفای شهردار تهران اظهار کرد: شورای محترم اسلامی شهر تهران این بساط سیاست بازی که راه انداخته‌اید چه معنایی دارد؟ وقتی شهردار رسما اعلام می‌کند که توان کار سنگین کلانشهر تهران را ندارم و به علت بیماری نمی‌توانم این کار را ادامه دهم این موضوع در دستور قرار می‌گیرد و آقای شهردار در جلسه رسمی شورای شهر می‌گوید که با این کیفیت ادامه کارم را خیانت می‌دانم، اما نوبت به رای گیری که می‌رسد با رای خود عنوان می‌کنند که شما مریض و ناتوان برای انجام کار نیستی و کار نکردنت خیانت است. دادستان کل کشور با طرح این سوال که فردا اگر این آقای شهردار نتوانست مدیریت لازم را بر شهر تهران داشته باشد چه کسی مسئول است؟ ادامه داد: بنده به عنوان مدعی العموم به شورای شهر تهران عنوان می‌کنم که مسئولیت این کار با شماست.

> افشای همسر دوم پس از ترک شهرداری
به هر روی اصرارها برای ماندن نجفی در بهشت کارساز نشد. او سرانجام کرسی شهرداری را ترک کرد و کمی بعد محمد علی افشانی توانست با کسب 19 رای کرسی شهرداری را از آن خود کند. اما پس از این همه همزمان با استعفای اجباری افشانی از کرسی شهرداری و نیز بررسی گزینه‌های اصلاح طلبی از سوی اعضای شورای شهر تهران برای جانشینی افشانی، اکنون بعد از گذشت چند ماه از استعفای محمد علی نجفی از شهرداری کاشف به عمل آمده که دلیل استعفای نجفی بیماری نبوده است، بلکه پای یک زن به عنوان همسر دوم شهردار سابق تهران در میان بود که او را وادار به استعفا از کرسی شهرداری ساخت. زنی که در اردیبهشت ماه سال جاری بنا به گفته خودش به عقد دائم محمد علی نجفی در آمده است اما نجفی ترجیح داد که به جای سخن از این مسئله، بیماری را بهانه‌ای برای استعفای خود قرار دهد. به همین دلیل هم این مسئله برای جریان رقیب یا همان شکست‌خوردگان انتخابات شورای شهر 96 تبدیل به ملعبه‌ای برای تخریب اصلاح‌طلبان و بازی با اعتبارشان شده است. به ویژه این روزها که اصلاحات یکبار دیگر با مشکل صندلی شهرداری تهران روبروست و باید به دنبال جانشینی برای افشانی باشند. به نظر می‌رسد جریان رقیب با برجسته کردن ازدواج مجدد نجفی به دنبال بی‌اعتبار ساختن و ناکام جلوه دادن اصلاح طلبان هستند.

> واکنش همسر دوم نجفی به تخریب‌ها
روز گذشته همسر دوم شهردار سابق تهران بعد از هشت ماه پرده از حواشی ازدواج مجدد نجفی برداشت و گفت: هر فردی می تواند عاشق شود و ازدواج کند ،همه انسان‌ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است. وی در گفت و گو با کانال خبری امید مردم افزود: هر انسانی یک زندگی خصوص دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است. همسر دوم شهردار سابق تهران با اشاره به انتشار کلیپ صوتی از وی در فضای مجازی گفت: تقریبا چند ماه پیش یک کلیپ در خارج از کشور ساخته شد که صداهای من را تقطیع کرده‌اند و بریده بریده به هم وصل کرده‌اند تا مرا تخریب کنند، در حالی که واقعیت چیز دیگری بود. وی با اشاره به نحوه ازدواجش با دکتر نجفی تاکید کرد: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم. این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوعی و مسئله ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه‌ها اعلام می کنم؛ ما اردیبهشت ۹۷ با هم ازدواج کردیم و تهمت‌زننده‌ها را به خدا واگذار می‌کنیم.

> انتقاد فاطمه دانشور به نجفی
انتقادها به ماجرای ازدواج مجدد محمد علی نجفی شهردار سابق تهران و استعفایش به بهانه بیماری تا آنجا پیش رفت که فاطمه دانشور عضو شورای شهر چهارم در انتقاد به نجفی گفت: به عنوان عضو سابق شورای شهر تهران با جناب دکتر نجفی سخنی دارم؛ آقای دکتر! کار خوبی کردید که استعفا دادید! چون مردی که پای عهد با همسری که یک عمر به پایش نشسته نایستد، پای عهدش با مردم و شهروندان شهرش هرگز نمی ایستد.

> زندگی خصوصی نجفی دست‌مایه تخریب
در این میان برخی بر این اعتقادند که مسئله ازدواج مجدد نجفی شهردار سابق تهران یک مسئله کاملا خصوصی است و استفاده از این امر آن هم در برهه ای که اصلاح طلبان یک بار دیگر ناگزیر باید درگیر انتخاب شهردار به دلیل بازنشستگی افشانی شوند دور از اخلاق سیاسی است. به عبارتی این افراد با انتقاد به جریان رقیب بر این باورند که اصولگرایان با جنجال سازی و برجسته کردن ازدواج دوم نجفی درصدد تخریب اصلاح طلبان و سود بردن از این مسئله به نفع خود هستند در حالی که ازدواج دوم نجفی مسئله‌ای کاملا فردی است و نباید به این بهانه‌ها درصدد تخریب اصلاح‌طلبان و شهردار سابق تهران برآمد. زیرا شهردار سابق تهران هم مانند هر فرد دیگری حق انتخاب و تصمیم برای زندگی شخصی خود دارد.

> بی معنی بودن زندگی خصوصی برای سیاستمدار
برخلاف برخی که معتقدند ازدواج دوم شهردار سابق تهران امری فردی و خصوصی است و نباید این مسئله را دست‌مایه‌ا‌ی برای تخریب اصلاح‌طلبان قرار داد عده‌ای نیز در مقابل بر این باورند که برای یک سیاستمدار به عنوان الگویی برای جامعه نباید زندگی خصوصی مفهومی داشته باشد و یک سیاستمدار ناچارا هر چه که دارد
بر روی دایره است. به همین دلیل با انتقاد به اقدام شهردار سابق تهران مبنی بر ازدواج مجددش بر این باورند که او باید به جای اینکه بیماری اش را بهانه‌ای برای استعفا قرار می‌داد شجاعانه در مورد ازدواج دومش سخن می گفت تا اینکه پس از گذشت چند ماه این مسئله به این نحو افشا شود و جریان رقیب بخواهند از آن به نفع خود سود ببرد. در نتیجه با آبروی شهردار سابق و اصلاح‌طلبان بازی شود.

> در نهایت؛ نجفی عامل ضربه به اصلاحات؟!
پس از این همه، آنچه که در این میان اذهان را به خود واداشته، این است آیا با افشای بخش تازه‌ای از دلایل استعفای نجفی شهردار سابق تهران، این مسئله به زیان اصلاح طلبانی که پس از چند دوره دور بودن از شورای شهر سرانجام با تلاش فراوان موفق به کسب کرسی‌های شورای پنجم و صندلی شهرداری در تهران و برخی از شهرهای ایران شده اند، نخواهد بود؟ آیا مسئله نجفی عامل ضربه به اصلاحات است و باعث نمی‌شود جریان رقیب که به هر بهانه‌ای به دنبال تخریب اصلاح‌طلبان است از مسئله نجفی به نفع خود در انتخابات آتی یا شورای شهر ششم بهره ببرد؟ به هر روی آینده همه چیز را اثبات خواهد کرد.